42 nejlepších business rad od úspěšných českých obchodníků

05. Červen 2017

Vydat se vlastní cestou, zapomenout na všechno to, co vám říkali doma a ve škole, chce odvahu. „Někdy to jediné, co potřebujeme, je 20 vteřin neuvěřitelné kuráže a skvělé věci se dají do pohybu,“ zní nejznámější hláška z filmu s Mattem Damonem a Scarlett Johansson Koupili jsme Zoo. Odvaha je naštěstí obnovitelný zdroj – když dojde, dá se načerpat. Inspirujte se pondělním nášupem kuráže.  

The red coat

1. „Podnikání nejsou piškvorky, kde máš pár tahů a pak jsi vyhrál, nebo prohrál. Existuje nespočet možností, co s firmou můžeš v každé chvíli dělat.“ Oliver Dlouhý, Kiwi.com

2. „Nebojím se zámožných klientů. Velké ryby přímo vyhledávám. Nebojím se s nimi otevřeně mluvit o větších částkách a oni se nebojí se mnou větší částky sepisovat.“ Michal Seifert, Metlife

3. „Většinu svého produktivního věku trávíme v kolotoči práce-povinnosti-práce-povinnosti. Chtěl jsem to jinak. Dnešní doba nabízí tolik možností budování pasivního příjmu, máme štěstí. Je mi jedno, že to bude trvat roky, ale dělám na tom.“ Jan Meszároš, KavárnaBezNákladů.cz

4.Naučíte se všechno, když pro rozvoj každé dovednosti použijete své silné stránky. Na Mount Everest se dá vylézt z různých stran.Jan Mühlfeit, globální stratég, ex-Microsoft

5. „Pokud se bojíte udělat chybu, nikdy nevzniknou cesty pro další rozvoj.“ Ondřej Vondruška, AZ Flex

hledáme obchodníka

6. „V životě nic nepřichází najednou, ta menší avíza však často nevnímáme.“ Adela Banášová

7. „Lidi zapálení pro sport jsou v životě nejúspěšnější. Díky své dravosti, disciplinovanosti a soutěživosti. Nemám rád, když někdo dělá práci napůl nebo ji odbývá. Když se člověk postaví na start, měl by do toho dát všechno.“ Tomáš Plačko, Median Analytics

8. „CEO Slevomatu ve 27 letech? Bála jsem se, ale nevzít to, litovala bych do konce života. Moje rada, jak to zvládnout? Soustřeďte se při vedení skutečně jen na to, co nutně potřebujete.“ Marie Chytilová, Slevomat.cz

9. „I ti nejúspěšnější mají stále školení, je to nekonečný růst.“ Eva Hrušková, ProSpánek SE

10. „Podnikat a být dobrou matkou ročnímu miminku jde. Má příprava začíná večer, jakmile uspím děti. Naučila jsem se večer přemýšlet konstruktivně, většinou sotva si sednu, tak ze mě padají důležité úkoly, které druhý den potřebuji vyřešit. Prioritní mají červenou barvu, ostatní seřadím pod ně. Červené body určují mé aktivity na další den. Dítě vždy na chvíli usne, během toho si vyřídím červené body, popř. vyřídím zbytek. Pokud ne, spadají resty na další dny. Jinak se s miminkem plánovat nedá.“ Míša Votýpková, Gemmedical

11. „Když mi známí říkají, abych něco nedělal, většinou je neposlouchám.“ Pavel Tesárek, Svépomocí.cz

12. „Když se vám daří, makejte, co to jde, do půlnoci, třeba pořád. Je to jako na vlně a ta vlna jednou přejde. Pak je potřeba se sebrat a jet na dovolenou, krátkou, 2 až 3 dny na lyže, k moři, kamkoli. Uvidíte, že po návratu to zase půjde nahoru. Já to takto dělám a funguje to.“ Michal Seifert, nejúspěšnější obchodník Metlife

13. „Když člověk vidí kolem sebe, jak je svět šílený, že každá ‚blbost‘ může generovat, proč to nezkusit.“ Antonín Hlavinka, Foldswallow

14. „Nejvíc myšlenek mi přichází do hlavy o víkendu, kdy nejsem chycený v operativě. Sednu si do kavárny, vezmu si s sebou zápisník, udělám si myšlenkovou mapu, co by se dalo posunout dopředu, to mi nejvíc pomáhá. Je to můj zvyk už několik let. Ať jsem v Česku nebo zahraničí, vždy si ten týden najdu zhruba 8 hodin pro strategické plánování. Jsem nicméně typ člověka, který si na tuto schůzku sám se sebou bere diář, harmonogram, rovnou si to tam zakomponuji. Tím, že to dám do diáře, tak potom mám tendenci to realizovat.“ Jan Bartušek, Hypo-portal.cz

15. „Doma mám tabuli, před kterou často stojím do tří do rána a čmárám řešení, nové nápady, obchodní strategie. Potřebuju to ze sebe dostat, jinak neusnu,“ Aleš Illický, SellThisPen

16. „Růst společnosti závisí na růstu každého jejího člověka.“ Zbyněk Lakomý, Alsenta

17. „Přestal jsem na příkazy z vedení reagovat otázkou ‚Proč to mám dělat?‘ a začal jsem se ptát ‚Jak kýženého cíle dosáhnout?‘” Radomír Taláb, Ocean Blue Marketing

18. „Disciplinovanost a neustálé zlepšování. Každý den, každý týden. Naučil jsem se třeba spoustu věcí s grafikou – na denní bázi dělám nabídky a návrhy pro klienty, ty musím zvládat perfektně. Další věc je osobní prezentace u klienta. Jako obchodníci neseme značku Novy, takže si nemůžeme dovolit žádné chyby.“ Jan Míšek, TV Nova

19. „Zklamání přijde. Stalo se, že jsem půl roku pracoval na přípravě projektu a zákazník ve finále odstoupil z různých důvodů, které se někdy nedaly ovlivnit a někdy ano. Stejně jako Řím nebyl postaven za den, tak i celý proces tvorby e-shopů zabere nějaký čas. Ale na konci je skvělé si uvědomit, že daný e-shop dnes funguje a dá se na něm nakupovat. Svůj úspěch vidíte hmatatelně.“ Petr Lisý, Shopsys

20. „Jsem zastánce drilu. Kdo chce uspět, nemůže začít v 8 a skončit v 5.“ Roman Šimůnek, TNT

21. „Typický prodej od prvního kontaktu se zákazníkem až po předání vozu zde na showroomu Auto Palace Spořilov trvá v průměru 5–6 měsíců. Do toho se počítá 3–5 schůzek včetně konfigurace vozu se zákazníkem, testovacích jízd s modelem na skladě, zápůjček, vlastní výroby a slavnostního předání vozu. Kdybych neměl trpělivost udělat po každém kroku další krok následný, nejsem dnes vedoucím prodeje Volvo.“ Lukáš Kolev, AutoPalace Spořilov

22. „I v obchodu platí nerudovské: Kdo chvíli stál, již stojí opodál. Slavomír Pohanka, 20 let na špici v Canon CZ

23. „Přišel za mnou můj nejlepší kamarád a nyní kolega, který se mnou sdílí naši pobočku, s podnikatelským nápadem. Říkal jsem mu: „Počkej, přeci nyní neopustím pravidelný příjem a služební vůz, abych šel s nejistým úspěchem zvonit na zvonky a ťukat na dveře? Šel jsem. Dnes mám CVčko a portfolio klientů nadupané jako 60letý chlap.“ Lukáš Martínek, Allianz

24. „Když chceš zvyšovat obrat, musíš jít příkladem. Dělat malé kroky nemá smysl.“ Pavel Šíma, influencer

25. „Tlak na cenu je dnes enormní, klima je nezdravé, co se konkurence týče, business svět je rychlý a neúprosný. Jak si zachovat vlastní etiku a zdravý rozum? Pomohlo mi uvědomění, že jdeme prozákaznickou cestou, opravdu se zajímáme o lidi, pro které službu děláme, a bavíme se tím.“ Tomáš Novosad, WinklerCZ

26. „Sales je jako posilovna. Výsledky nevidíš hned, ale časem se ukáže, kdo na sobě makal.“ Václav Kosáček, Imperium Finance

27. „Mám štěstí v tom, že jsem nikdy moc nevěřil ve slovo ‚nejde‘. To slovo pro mě prostě neexistuje.“ Matěj Kubálek, DHL Express

28. „Procházel jsem různými fázemi, od té klasické hyperaktivní, kdy si myslíte, že musíte pracovat do sedření. Rok jsem denně vstával ve 4.30, abych toho co nejvíce stihl a ze svého těla dostal nejlepší výkon. Měřil jsem si všechny možné hodnoty, spánek, bral vitamíny atd. Kolegové z jiných firem, kteří si prošli tím samým, mě upozorňovali, že je to cesta do pekel. ‚Když upravíte strategii firmy, můžete mít desetinásobně lepší výsledky,‘ říkali mi. Zvolnil jsem, začal nad časem uvažovat víc strategicky, zefektivnil jsem práci firmy. Dny si neplánuju tak našlapaně, abych se mohl věnovat přemýšlení.“ David Semerád, STRV 

29. „Úspěch dělají osobní vztahy. Falešný zájem se snadno pozná.“ Jana Lagová, Gumex

30. „Obchod je i o tom najít díru na trhu a zaměřit se na její zaplnění. Když budete neustále na něco čekat, velké peníze si nevyděláte.“ Michal Novotný, KARE

31. „Na začátku jsem byl na dně, Skypicker pro mě byla cesta k rychlým a jednoduchým penězům.“ Věřil, že má v ruce miliardový nápad? „Věřil. Byl jsem optimistický. Ale stejně tak jsem věřil v 9 neúspěšných businessů, které jsem založil před Skypickerem. Každý founder, když něco zakládá, je zpočátku extrémně optimistický až naivní.“ Dodnes zarytě tvrdí, že klíčem k úspěchu je postavit firmu na lidech, kteří jsou schopnější než vy. Oliver Dlouhý, Kiwi.com

32. „S úspěchem jsem ztratil pokoru a brzo i vysněnou pozici. Období to nebylo jednoduché a ego hrálo svoje. Nevzdal jsem to, sobě i šéfům jsem dokázal, že svou práci umím dělat. Dnes vedu ve firmě vlastní projekt a tým.“ Marek Kováč, B2M

33. „Hlavně nemít z práce stres. Berte se s humorem. Mě máma vždy říkala, že jsem chtěl být důležitý a telefonovat v autě, a to se mi splnilo.“ Jiří Biegun, Allianz

34. „Každý teoreticky ví, jak společnost vést, dokud si do ředitelského křesla nesedne sám. Já měl letos čtyřicátiny, které mi daly neuvěřitelnou vnitřní sílu a klid. Když žijete zdravě a srovnáte si to v hlavě, víte, jaký je každý další krok – nešlápnete vedle.“ Michal Neruda, LUX Czech

35. „Hned ze startu jsem byl ochotný investovat do sebevzdělávání, což je velký problém u lidí obecně – nechtějí utrácet peníze za vlastní rozvoj. Spousta lidí vám řekne: ‚Tys dal 30 tisíc za seminář? Ty jsi magor!‘“

36. „Zanedbávat servis je největší hloupost, mně přináší nejvíc peněz.” Michal Seifert, nejúspěšnější obchodník Metlife

37. „Peníze jsou odpadní produkt kvalitní práce, soustřeďte se na kompetence, kvalitu práce a hlavně své lidi, zapomeňte na chvíli na auta, vily apod.“ Šimon Srp, Simon Says

38. „Bez pokory se ale neobejdete. Nejste geniální ani nemáte křišťálovou kouli, která řekne, jak to přesně bude – každý klient dokáže pochopit složitější situace a výkyvy na finančním trhu, ale skutečným problémem by bylo prodělat takový objem peněz, o kterém víte, že ho při stejném stylu obchodování nedostanete nazpět.“ Tomáš Hlavnička, Consilior s.r.o.

39. „Nevzdávej to, realizuj se, dělej, co tě baví. Spojení ‚nemám na to‘ vymaž ze svého slovníku.“ Dana Kučerová, Voice of Prague

40. „Nejlepší podnikatelskou radu mám od Tomáše Bati, který řekl: ‚Nehoňte se za penězi, stejně je nedoženete, služte klientům, jak nejlépe můžete a jednou přijde den, kdy těm penězům nebudete moct utéct.‘ Baťa mě hodně inspiroval, řekl víc věcí, které byly úžasné např. ‚Dnes udělej něco, za co nejste placení, a zítra budete dostávat zaplaceno i za to, co jste neudělali.‘ To se mi taky vyplatilo. Někomu poradím a on mi na to reaguje, kolik peněz za to budu chtít, je to rada po telefonu, nic za to nechci. Pak mi třeba přinese zakázku. Baťa to měl v praxi vyzkoušené, to jsou ty nejlepší rady od podnikatele.“ Martin Fördös

41. „Když myslím pozitivně, přitahuju pozitivní klienty.“ Ladislav Griga, Suri.cz

42. „Mám jedno pozorování, aplikovat, pokud někdo chce být hodně bohatý: Soustřeďte se na špičkový výrobek nebo službu, kterou umí prodat průměrný člověk průměrnému člověku.“ Jakub Brandalík, Lightway

Co v podnikání a obchodu zafungovalo vám? 

© 2024 imper.cz