Jak využít čas, kdy jsou vaši klienti na dovolené ve svůj prospěch?

02. Srpen 2023

Nikdo vám nebere telefon a e-mailová schránka se plní automatickými odpověďmi? Z LinkedInu na vás vypadávají fotky z dovolených, seaoffice a vy ztrácíte motivaci pracovat? Na flákání ale není úplně vhodný čas. Pokud ve vašem oboru vládne okurková sezona, zkuste ji využít. Poradíme vám jak na to. Je-li venku krásně, telefon marně vyzvání a vy si říkáte: kašlu na to jdu k vodě…Klidně běžte, ale ještě předtím zkuste tohle:

1. Ukliďte si CRM

Začněme tou nejméně oblíbenou činností obchodníků – úklidem CRM. Pokud jste opravdu aktivní a neustále okolo sebe místo lidí vidíte spíše příležitosti ke komunikaci a obchodu, pak máte své CRM nebo aplikaci na evidenci a organizaci klientů plnou kontaktů. Může se tedy lehce stát, že některé už nejsou aktuální. Věnujte tomu pár hodin, třeba zjistíte, že jste na některé slibné klienty zapomněli. Mrkněte i na LinkedIn, zda jsou vaše kontakty na stejných pozicích a připravte si seznam klientů, kterým se připomenete.

2. Projděte si produkty a popřemýšlejte o nových

Možná jste si během posledních několika měsíců řekli, že až budete mít čas, zajistíte si nové informace o produktech, vylepšíte prezentaci, case study..apod. Teď ho máte. Prohlédněte si, co je potřeba vylepšit, jinak zformulovat, graficky upravit a vrhněte se na to, nebo poproste o pomoc kolegy z marketingu.

Máte nápad, jak oživit vaše portfolio produktů? Nezmiňovali se vám klienti, že by stáli o kombinaci služeb nebo o něco nového? Zvažte, zda není možnost vymyslet nebo vytvořit nový produkt či atraktivní balíček služeb. A pokud ano, pusťte se i do zpracování materiálů, ať vás po tom, co se vrátí vaši klienti z dovolených, nic nebrzdí.

3. Věnujte čas seberozvoji a vzdělání

Narazili jste mnohokrát na to, že něco neumíte nebo ne tak dokonale, jak byste si přáli? Chtěli byste si rozšířit znalosti a zkušenosti, získat novou inspiraci? Na procházkách nebo při běhu můžete poslouchat podcasty či audioknihy, které vás nadopují informacemi. Nevíte, co poslouchat? Inspirovat se můžete v našem článku: 13 českých podcastů, které by obchodníkům neměli uniknout. Zkuste se zapsat na intenzivní kurz cizího jazyka, zapracovat na prezentačních schopnostech tím, že navštívíte kurzy a semináře nebo si pustíte záznamy webinářů, které jste dosud nestihli.

4. Připravte si detailní plán do konce roku

I když určitě znáte své cíle do konce roku, věnujte jim chvíli času a zamyslete se nad tím, zda by nešly ještě vylepšit, zdokonalit, rozšířit, obohatit, a pokud ano, načrtněte si strategii a naplánujte další kroky. Právě nyní je ideální čas provést případnou revizi svých KPI a osobních plánů. Jakmile se byznys rozjede, bude se vám to hodit. Díky jasnému plánu neztratíte ze zřetele to, co je nejdůležitější.

5. Ano, i letos budou Vánoce

Každý rok je to stejné, přesto jsou na ně v málokteré firmě opravdu dobře připraveni. Obchodníci na poslední chvíli řeší, koho ze svých klientů obdarovat a čím (pokud to za ně nedělá firma hromadně). Promyslete, co budete chtít o Vánocích zákazníkům sdělit a dát. Vyhledejte si firmy, které vám pomohou s grafikou a sdělením vánočních přání a zadejte objednávku na vánoční balíčky. Pokud budete chtít něco speciálního, je teď správný čas nechat si dárkové předměty vyrobit a obrandovat. Od září se už začnou dodací lhůty prodlužovat. Inspiraci můžete nabrat třeba zde.

6. Buďte aktivní a zajděte si na preventivní prohlídky

V každodenním pracovním blázinci není snadné začínat s novými návyky, zvlášť, když se týkají zdravého životního stylu. Než se z nové aktivity nebo přístupu stane zvyk, trvá to přibližně 3 týdny. Volnější kalendář tedy naplňte sportovními aktivitami, kterým letní počasí vyloženě přeje. Skvělé je například ranní plavání nebo běh, odpoledne silový trénink a podvečer jóga. Zkuste více aktivit a sledujte, jaké mají na vás účinky. Najděte si takovou, která vás bude bavit dlouhodobě a zvládnete ji praktikovat celý rok.

Přes léto je taky ideální čas na generálku vašeho organizmu. Stáhněte si chytrou appku od Loono, která vám poradí, kdy máte na jakou prevenci nárok. Objednejte se k zubaři, praktikovi, na gynekologii či k očními lékaři. Vyhnete se chrchlajícím lidem, kteří plní čekárny na podzim či v zimě a budete mít skvělý pocit, že jste pro sebe udělali důležitou věc.

7. To nejdůležitější nakonec – odpočívejte

Nezapomínejte na to, že i vy potřebujete dobít baterky. Pokud už máte vyčerpanou dovolenou, zkuste si zařídit alespoň pár prodloužených víkendů, opravdu vypněte a buďte offline.

Pokud máte právě teď sezónu a vaši klienti také, pak vám přejeme, abyste ji zvládli ve zdraví. Tyto tipy pak můžete využít během svojí off season. V každém případě vám všem držíme palce…

© 2024 imper.cz