21. Únor 2024
S upřímností totiž dojdete nejdál, resp. nahirujete takového člověka, který bude nejlépe pasovat do vaší firemní kultury a splňovat vaše požadavky. V dialogu s obchodníky, a to nejen příslušníky generace Y i Z je čím dál více zřejmé, že tradiční přístup – představení společnosti, požadavky, nabídky, benefity a zametání problémů pod koberec – již není efektivní. Kandidáti očekávají transparentnost a autenticitu hned od prvního kontaktu. Nebojte se tedy netradičních postupů a zkuste některý z našich tipů, jak na hiring B2B obchodníka.
1. Sledujte trendy a požadavky B2B obchodníků
Je nad slunce jasné, že dnešní obchodníci, zejména ti mladší, se přeci jen liší od předchozích generací. Jsou často sebevědomější, kritičtí a informovaní. Využívají technologie a sociální sítě k ověřování informací, a proto je klíčové být připraven na jejich zvídavé otázky.
Pokud ve firmě váháte, zda má smysl se zaměřit při hiringu na mladé a třeba i nezkušené lidi, přečtete si náš aktuální článek od Farese a Alexe, zkušených obchodnických koučů ze společnosti Saleshero.
2. Budujte vztahy založené na lidskosti a důvěře
Nejlepší přístup k B2B obchodníkům zahrnuje vnímání jich jako lidí, nikoliv pouze jako lidských zdrojů nebo prostředků pro dosažení firemních cílů. Transparentnost a upřímnost by měly být základem již v prvním kontaktu, například při psaní pracovního inzerátu. To pomůže vytvořit silné a autentické vztahy mezi vámi a novým kolegou či kolegyní.
3. Otevřeně komunikujte jak plusy, tak i mínusy pozice
V dnešní době je důležité být také upřímný, především co se týče výzev, které práce přináší. Kandidáti chtějí znát reálný obraz práce, včetně potenciálních obtíží. Zatajování nebo přikrášlování reality může vést k nedůvěře či dokonce velkému zklamání na obou stranách.
4. Proměňte slabiny ve výzvy a příležitosti
Místo skrývání problémů je užitečné je prezentovat jako výzvy, které mohou motivovat a přilákat ctižádostivé obchodníky. Například, pokud máte omezené zdroje, můžete to prezentovat jako příležitost pro obchodníky postavit něco nového a být součástí růstu společnosti. Tato strategie může přitáhnout ambiciózní a motivované kandidáty, kteří jsou ochotni přijmout výzvy a přispět k růstu firmy.
5. Hledejte B2B obchodníky dlouhodobě
Hledání B2B obchodníka je často běh na dlouho trať. Pokud se vám podaří do firmy získat opravdového unicorna, počítejte s tím, že se vám ho budou ostatní firmy snažit vyfouknout. Předejít tomu můžete dlouhodobou péčí o svůj sales tým, ale určitá fluktuace je prostě součástí obchodnické DNA. Nebojte se tedy hledat dlouhodobě a investovat do online inzerce, která nezmizí po 1 měsíci do propadliště dějin.