Pro koho bych obchodoval, nemít super flek v BusinessAnimals.cz [Tipy Davida Janečka]

27. Červen 2017

Obchodník má mít přehled, co se na trhu děje, a to i na trhu pracovním. I když jste ve své roli spokojení, je dobré dívat se a zjišťovat, co se děje jinde, jakou mají firemní kulturu, možnosti, a případně se inspirovat. Zeptali jsme se našeho obchodníka a teamleadera Davida Janečka, který s námi spolupracuje od loňského roku, pro jaké firmy by ho bavilo obchodovat, nebýt spokojený v BusinessAnimals.cz. 

1. Asymbo

Tuhle firmu znám hodně zblízka. Ptáte se, proč bych ji zvolil za svého zaměstnavateleAsymbo má unikátní produkt, který nikdo jiný v ČR nedělá. V době, kdy mobily používáme stále více na úkor počítačů, jsou nákupní mobilní aplikace produktem, který bude každý větší e-shop dřív nebo později potřebovat. A pokud je vám jedinečný produkt málo, Asymbo se navíc pyšní úžasným kolektivem prosazujícím heslo: Party hard, work harder. Když navíc připočteme téměř mnohaleté zkušenosti těchto borců na všech pozicích od marketingu přes obchod až po vývojáře… Něco mi říká, že o těchto klucích z Brna ještě hodně uslyšíme!

2. Coca-Cola

Kdo by nechtěl dělat v nadnárodní firmě, která dá obchodníkovi systém, ukáže cestu za úspěchem, ale zároveň dá šanci něco inovovat? Výhodu zde můžou najít obchodníci, kteří nechtějí dělat nové akvizice, a raději zahradničí s již spolupracujícími klienty. A jako největší výhodu vidím fakt, že Coca-Cola dodává do barů, restaurací, hospod a jiných zařízení nápoje, které prostě stále frčí a lidé je vyžadují. I proto je prodej těchto produktů možná trochu jednodušší, než prodávat energie či tarify. Kdybych se v budoucnu rozhodl pro FMCG, Coca-Cola by pro mě byla číslo jedna.

3. Lux Czech

Tato firma mě oslnila hned od první schůzky. Respektive to nebyla až tak firma, jako její jednatel Michal Neruda. Dlouho jsem nepotkal většího profesionála s tak vytříbeným smyslem pro detail a humor. Jelikož ho mám i na Facebooku, nestačím se denně divit, co tento managing partner pro Českou republiku zvládá. Téměř mi připadá, že jeho den má alespoň o 10 hodin víc než ten běžný. Zkrátka a jednoduše, pan Neruda je člověk, s kterým stojí za to spolupracovat, a bylo by mi jedno, jestli prodává parfémy, fashion, vysavače nebo cokoliv jiného. Pokud jde o produkty, i zde mi dávají velký smysl, protože zdraví máme jen jedno a produkty LUX pomáhají lidem z celého světa žít v čistějším prostředí a dýchat čistý vzduch.

Přečtěte si také: Michal Neruda, LUX Czech: „Každý ví, jak společnost vést, dokud si do ředitelského křesla nesedne sám“

Domluvte si konzultaci

4. Sterling Reality

Další příklad za mě stále více se objevujícího fenoménu. Lidé odcházejí z větších korporátů a zakládají si vlastní firmy. Můžou tak svým obchodníkům nabídnout větší provize, rychlejší kariérní růst a individuální přístup. To je i případ Sterling reality. Ale pozor, větší svoboda a nekorporátní prostředí s sebou nese nutnost větší sebekontroly a motivace. No a aby toho nebylo málo, musím přiznat, že paní Managing directorka Jana Hicklová je nesmírně zajímavý člověk, který studoval vysoké školy v zahraničí a mluví 5 jazyky. A jak se říká, kolik umíš jazyků, tolikrát jsi člověkem. Kdo by nechtěl od takového člověka čerpat informace a získávat know-how.

5. Keboola

Tak tady je to jasné. Keboolu jsem si zamiloval po přečtení prvního článku na webu BusinessAnimals.cz. Zaujaly mě 2 věci. První z nich je příběh, kdy se obyčejný český kluk rozhodl založit asijskou pobočku pro českou IT firmu. Odletěl do Asie, začal a… uspěl! Druhou věcí, kterou mě Keboola zaujala, je možnost pracovat z Asie, konkrétně z Bali. Při dnešním trendu spojení businessu a cestování to může být splněným snem mnoha obchodníků. A i tady bych rád zmínil člověka, který stojí za celou touhle parádou. Je jím Pavel Bulowski a musím přiznat, že mě inspiroval a dodal kuráž v tom, že i „český Honza” může udělat díru do světa, konkrétně do Asie.

6. Imper

Imper splňuje za mě dva nejdůležitější požadavky na sexy obchodní firmu. První jsou samozřejmě lidi. Tomáš Berger je pro mě naprosto výjimečná osoba. Je to v podstatě „ajťák”, který skvěle řídí firmu. Pro mě jako člověka, který má velkou zkušenost v komunikaci s IT, je navíc velkým překvapením fakt, že s Tomem můžu vést naprosto normální konverzaci téměř o všem. A to mi přijde cool. Druhým plus je produkt. Imper prodává data a informace, a to je v dnešní době to nejcennější. Jako zákulisní informaci prozradím, že Imper má opravdu dopodrobna propracovaný celý sales proces a obchodníci tady nemusí volat na studené kontakty.

7. Easy Software

Pro obchodníky, kteří chtějí obchodovat v cizích jazycích, je tohle číslo jedna. Easy Software má klienty po celém světě. Mít ranní skype s Indem, dopolední s USA a odpolední klidně s Čínou, tohle v Easy Software zažívají každý den. Navíc prodávají velmi žádaný produkt, který usnadňuje obchodníkům život. Co mě zaujalo jsou i jejich kanceláře v Dejvicích. Mají pronajatých několik pater paneláku a byty mají v podstatě zařízené na kanceláře. DOPE! No a v neposlední řadě jsou to opět lidé, kteří zde pracují. Z návštěvy u nich ve mně zůstal pocit, že i když je tato firma větší a světová, vztahy mezi zaměstnanci jsou více než přátelské.

 

© 2024 imper.cz