Telefonická akademie pro 21.století

Telefonická komunikace

03. Červen 2024

Firma Telefonická komunikace, kterou v roce 2019 založila Claudie Paldusová, se rychle stává lídrem na poli obchodních telefonických strategií v České republice. Jejich cílem je pomoci firmám dosáhnout vyšších obchodních výsledků prostřednictvím intenzivní telefonické akademie, která je vždy šita na míru specifickým potřebám každého klienta.

Cesta k úspěchu

Claudie Paldusová začínala jako obchodnice po telefonu v roce 2012. Její nadání pro telefonický prodej a úspěšnost kolem 35 % ji přivedly k myšlence založit vlastní firmu, která by poskytovala profesionální obchodně-telefonické služby ve větším měřítku. Dnes Telefonická komunikace pomáhá renomovaným značkám jako BMW, Arval či Campiri nastavovat obchodní telefonické strategie a domlouvat schůzky s konverzním poměrem 10 – 35 %.

Školení pro Peugeot Teram Service Brno

Audit jako základ úspěšné telefonické akademie. Než začnou pracovat na samotném tréninku, provádějí trenéři z Telefonické komunikace detailní audit stávajících telefonicko-obchodních strategií a procesů klienta. Tento audit je klíčovým krokem k tomu, aby mohli přesně identifikovat slabá místa a potenciální příležitosti pro zlepšení. Výsledky auditu pak slouží jako základ pro návrh personalizovaného tréninkového programu, který je přizpůsoben konkrétním potřebám a cílům firmy.

Individuální trénink pro maximální výsledky

Trénink od profesionálů, kteří úspěšně telefonují každý den, přináší firmám výsledky v krátkém čase. Tento trénink je určen pro různé typy obchodníků – ať už jde o ty, kteří se soustředí na akvizici nových klientů (často “cold-calls”), obchodníky pracující se stávajícím portfoliem (často “farmer”), nebo manažery a vedoucí pozice v obchodních a zákaznických týmech.

Telefonická komunikace
Zdroj: Telefonická komunikace

Doporučení na závěr – Zjišťujte důvody odmítnutí

Velmi důležité kritérium je zjišťovat a zpracovávat důvody odmítnutí, naslouchat, proč volaní odmítají. Vždy se dozvíme podpovrchovou klíčovou informaci.

Dalo by se říct, že umět naslouchat = mlčeti zlato.

Níže uvádíme několik příkladů hovorů, kdy jsme byli na základě naslouchání schopni rozklíčovat původní klientovo odmítnutí nebo pochybnosti.

  • Příklad, kdy klient odmítá hovor na naše téma pro tuto chvíli:

Klient např. sdělí, že ačkoliv nyní mají vše nastaveno, tak za půl roku budou rozhodovat o novém rozpočtu a pak by pro ně výdaj směrem k našim záležitostem mohl být reálný. O danou službu by tedy zájem mít mohl, ale ne v tuto chvíli. Dohodneme si tedy nový termín hovoru a s odstupem času už máme i konkrétní téma, na které můžeme v budoucnu navázat.

  • Příklad, kdy klient odmítá veškeré informace od nás:

Klient např. nemá čas ani náladu a teď prostě nic nechce a nepotřebuje. V této situaci je ideální být slušný, vstřícný, reagovat nevtíravě a přenechat s respektem třeba jen kontakt na sebe. Neplánujeme si ani hovor v nejbližší možné době. Často se však stává, že za půl roku se klientova situace změní a kontaktuje nás i sám. Sympatie původního hovoru hrají velkou roli. Jindy klient přizná, že teoreticky zájem má, ale potřebuje čas. Variant je mnoho.

  • Příklad odmítnutí na základě nepříjemné zkušenosti z minulosti:

Klient neodmítá danou službu, ale v telefonu se svěří s dávnou křivdou, která v něm stále žije. S firmou, za kterou voláme, nemá dobrou osobní zkušenost. V tomto případě vyjádříme zájem, klienta vyslechneme, projevíme mu pochopení. Čím více se klient otevírá a cítí náš zájem, tím je klidnější. Nakonec pak může přijmout naše vysvětlení, že kolega, s kterým byl kdysi v kontaktu, už ve firmě nepracuje. V závěru se dohodneme, že by, za předpokladu nápravy, měl zájem o další poptávku. Je to umění a radost, když z původní disharmonie vzejde něco velmi pozitivního pro všechny zúčastněné strany.

Z vlastních zkušeností víme, že pokud nás někdo odmítá a dáme mu respekt a prostor, dotyčný může otočit a chtít se setkat, aby zjistil, co pro něj máme. Nastane efekt prostoru, který navazuje na respekt k člověku.

Úryvek z knihy: Vyšší zisky díky telefonování

© 2024 imper.cz