CEO Tinderu Sean Rad: „Buďte opravdoví, zranitelní a svěřujte se kolegům“

16. Květen 2016

Seanu Radovi se podařila věc jako málokomu jinému. Spoluzaložil pro některé kontroverzní seznamovací aplikaci Tinder, která se během několika málo let stala jednou z nejpoužívanějších appek na světě s odhadovanou hodnotou 1,35 miliard dolarů. Přestože v minulosti čelil skandálu, který vedl k jeho odchodu z pozice CEO, brzy se zase vrátil do čela a pokračoval v budování firmy. Za úspěch vděčí nejen pracovitosti, ale i tomu, že se řídí několika manažerskými pravidly. Jaká to jsou?

1119tinder01

Domluvte si konzultaci
  • Sean Rad, 29 let
  • CEO firmy Tinder
  • Má íránské kořeny
  • Nikdy nedokončil univerzitu
  • Před založením Tinderu se snažil několikrát (ne vždy úspěšně) podnikat

1. Buďte více než kolegové. Buďte přátelé

Ve světě Seana Rada je obvyklé, že se kolegové stanou blízkými přáteli. Scházení se s kolegy i mimo kancelář ve volném čase je v Tinderu velmi podporováno.

„Když máte skupinku jednotlivců, kteří věří ve stejnou věc, začnou sdílet pouto a stanou se přáteli,“ říká Rad. „To vede k tomu, že se scházíte i mimo práci a navzájem se svěřujete, protože procházíte něčím, co nikdo jiný nemůže skutečně pochopit. Už jste spolu propojeni prostřednictvím společného poslání a to, že budete přáteli, vede k většímu užívání si času v práci.“

Přečtěte si také: CEO Twitteru Jack Dorsey: „Nejdůležitější věcí v byznysu je nespoléhat na náhodu“

2. Nebojte se být zranitelní

Přestože je Sean Rad jako CEO Tinderu jedním z nejdůležitějších lidí ve společnosti, nebojí se ukázat svou slabost, i když má stát u kormidla.

„Myslím si, že největší vůdci v historii byli nejvíce zranitelní,“ říká Rad. „Nemůžete se s nikým sblížit, pokud je nenecháte vidět z vás nejen to nejlepší, ale zároveň i to nejhorší. Svěřte se svým spolupracovníkům. Buďte upřímní. Zranitelní. Zranitelnost vede k důvěře, a to je v každé firmě velmi důležité. Pokud nemáte důvěru, zpomaluje vás to na každém kroku.“

Vyzkoušejte leady

3. Buďte víc než jen módní slovo

Sean Rad vnímá slovo podnikatel jako něco víc než jen módní titul na čtyři slabiky. Vnímá ho jako způsob života a radí, abyste ho vnímali stejně. „Podnikatel je mnohem víc než jen módní slovo,“ říká.

„Je to někdo, kdo má vizi o tom, jak něco může být lepší. Zároveň je poté schopný sehnat zdroje a lidi, aby na této vizi začali pracovat a proměnili ji v realitu,“ říká Rad. „Nemusíte se probudit a říkat: chci být podnikatelem. Probudíte se a řeknete si: chci vyřešit problém.“

Přečtěte si také: CEO Amazonu Jeff Bezos: „Vyhýbejte se ranním schůzkám a dopřejte si dostatek spánku“

4. Osvoboďte své zaměstnance

Rad není fanouškem nucení zaměstnanců dělat věci podle určité struktury. Je zastáncem myšlenky, že lidé odvádějí nejlepší práci, když se cítí svobodní dělat to, co mají rádi.

„Klademe důraz na dosažení našich cílů a velkou pracovní morálku, ale nebudeme klást důraz na sezení za počítačem a dělání nějaké viditelné práce,“ říká. „Není to o viditelné práci. Je to o výsledcích a o tom, že zaměstnanci jsou za tyto výsledky zodpovědní. Ale také dáváme lidem určitou úroveň svobody užívat si a bavit se svými kolegy. Nejsou vázáni nějakou danou strukturou.“

5. Rosťte rychle, ale nerozpadněte se

Tinder zahájil svůj provoz v roce 2012 a od té doby se tato seznamovací aplikace rozšířila jako virus po celém světě. Tinder, nyní k dispozici ve 196 zemích, zapříčinil k dnešnímu dni více než 10 miliard schůzek. Uživatelé v současné době vykonají okolo 1,6 miliardy kliknutí za den.

Chcete-li zachovat svou firemní kulturu neporušenou při takovém ohromném vývoji, Sean Rad radí si jasně definovat identitu značky. „Prvním krokem je vědět, kdo jste jako společnost,“ říká. „To je základem každé kultury. Mít konkrétní představu o vaší misi a účelu. Pokud to budete mít v pořádku, všechno ostatní bude okamžitě mnohem lepší.“

Jaký přístup k vašim zaměstnancům/kolegům zaujímáte vy? Máte rádi pracovní vztahy pouze na profesionální úrovni nebo se raději se svými spolupracovníky přátelíte?

Foto: Newsweek.com

© 2024 imper.cz