6 šéfů radí, jak osobní produktivitou dojít k úspěchu

21. 9. 2015 +

Jak na to?

Je vaším cílem být nejlepší z nejlepších? Dosáhnout až na vrchol obchodního snu, vydělávat stovky tisíc měsíčně, stát se obchodním ředitelem nebo v 35 odejít do částečného důchodu? Každý úspěšný byznysmen si musel projít cestou plnou překážet, aby dosáhl svého cíle. Inspirovali jsme se u zahraničních CEOs, ale i tuzemských obchodních ředitelů a manažerů a vysondovali 6 způsobů, jak zvýšit osobní produktivitu a směřovat nahoru:

1. Mějte pouze jednu prioritu!

Zjednodušení mnoha úkolů na jednu jedinou prioritu vám dává hlubší pochopení toho, co je opravdu důležité, a zvyšuje tak šance na dokončení vaší cílové vize. Inspirujte se obchodním ředitelem Alešem ze Zlína: „První věc, kterou udělám, jakmile vstanu, je, že se zeptám sám sebe: Co musím dnes udělat, abych pomohl své společnosti k naplnění vize? Rozhodnu se pro to, co je pro mě pro daný den nejpodstatnější, a zbytek deleguji.“

2. Rozplánujte si celý den na bloky

Čas jsou peníze a s časem musíme dobře nakládat. Klasický to-do list má příliš položek, zkuste to proto podle ředitelky americké firmy v New Orleans Sevetri Wilson: „Většina lidí dělá tu chybu, že si plánují pouze hovory a schůzky. Já se to rozhodla udělat jinak, začala jsem si plánovat všechno; schůzky, hovory, čas na oběd i hledání inspirace na internetu. Předejdu tím tomu, že se zaseknu odpovídáním na e-maily v době, kdy jsem nejproduktivnější. Naopak jsem se naučila zavřít dveře, všechny neplánované hovory a e-maily přesměrovat na asistentku a nenechat se vyrušit od vyhrazeného bloku práce.“

Podobný systém plánování můžete nalézt ale i u úspěšných žen v ČR. Obchodní ředitelka společnosti VOTUM a.s. Iva Cacáková nám prozradila: Ve chvíli, kdy jsem přijala nabídku stát se obchodní ředitelkou, jsem si snad ani neuvědomovala, jak velký kus  práce mě čeká. Musím říct, že místo obrovské radosti z toho, že jsem takto povýšila, jsem si domů vezla spíše tu obrovskou zodpovědnost, kterou jsem na sebe vzala. Abych zvládala úkoly, které jsem od dozorčí rady dostala, hodně mi pomohlo a dosud pomáhá, když si své úkoly rozkouskuju. Snažím se krok po kroku plnit jednotlivé úkoly, které vedou ke splnění mého obchodního plánu. Zároveň si takto vždy plánuji i den, ve kterém mne čeká 5 nebo 6 schůzek. Obchodní ředitelkou společnosti Votum a.s. jsem již třetí rok, takže to patrně funguje. Líbí se mi, že vedení společnosti mé nápady na zefektivnění podporuje.“

Mohlo by vás také zajímat: Iva Cacáková „V Česku se ročně stane 85 000 dopravních nehod. Mou prací je, aby nevinní dostali odškodnění“

4. Začnete den znovu a zase znovu 

Během dne se na nás mohou navalit starosti a úkoly, které nejsou až tak podstatné, ale zavalují nás. Inspirujte se u Briana Traceyho a jeho pravidla tří a začněte den znovu: „Kdykoliv cítím, že se odchyluju od denního plánu, zastavím se a vytáhnu prázdný kus papíru. Sepíšu seznam svých závazků a udělám kruh 3 věcí, které mají největší vliv na řízení mého podnikání, aby se firma pohybovala vpřed. Zbytek nechám prostě za sebou a plně se soustřeďuju na své plány a úkoly.“ Mrkněte na video:

Náš tip: Odstraňte z dosahu (i dohledu) veškeré předměty, které mohou rozptýlit vaše soustředění a brzdit výkon. Časopisy, otevřená okna v počítači, sociální sítě, e-maily pro vás neexistují, když navoláváte. Stačí telefon, tužka s papírem a otevřené CRMko.

5. Už žádné unylé ANO – nadchněte se pro věc!

Žijeme v době milionu možností, až je občas těžké odolat a držet směr. Všechny ty příležitosti, spolupráce a akce vypadají tak zajímavě a vy máme pocit, že snad o něco přicházíte, kdy říkáte „ne“. A tak přikývnete. Ale pokud je vaše „ano“ vlažné nebo nejisté, spíš vás obere o čas. Dejte proto sami sobě závazek, že příště, až se zase objeví nějaká lákavá nabídka, zhodnotíte míru nadšení, kterou ve vás vyvolává. Pokud to bude vlažné „ano“, vaše odpověď bude NE. Pokud se pro věc nadechnete a v duchu zvoláte „Jo, to je ono! Jdu do toho!“, pak máte jasné ANO. V anglicky hovořících zemích tomu říkají Hell-yeah-approach. Takže příště buď hell yeah, nebo nic!

6. Buďte v kontaktu s přírodou!

Příroda je zázrak, který pomáhá i úspěšným obchodníkům. Na tomto triku se shodují úspěšní světoví lídři do jednoho. Ať už se ráno projdete do práce, zavedete rituál, kdy si cestu z metra prodloužíte o 5minutové posezení na lavičce v parku, nebo si pravidelně čistíte mysl procházkou během polední pauzy, děláte své výkonnosti obrovskou službu. Propojení s přírodou velice dobře znají obchodníci a manažeři např. ve Skotsku, kde byl uskutečněn experiment; lidé se procházeli různými prostředími, jako je rušná ulice či právě park. Na základě čtení mozkových vln účastníků vědci vyhodnotili, že lidé procházející se městem a rušnou ulicí jsou nesoustředění a frustrovaní, naopak lidé, kteří procházeli parkem, byli uvolnění a dokázali se později během dne bez problému soustředit na práci.

Co k osobní produktivitě nejvíc funguje vám a co jste si třeba vzali od šéfa či úspěšných kolegů?

Foto: europrincipal.com