18. Červen 2017
Máme tu rok 2017 a náš profil na Facebooku už je pro nás všechny takovou náhražkou telefonního čísla. Denně mi na FB a LinkedInu přistane kolem 10 velmi identických zpráv od obchodníků nejen z MLM, kteří vzali tyto sítě útokem a bohužel se velmi mylně domnívají, jak celá věc (ne)funguje.
Takto většinou vypadají, jako přes kopírák. Zprávy spojují tyto znaky:
- unifikovaná šablona, často bez oslovení
- jsou poslány od někoho, koho vůbec neznáte
- „prodejní“ slova level středověk (dovoluji si Vás oslovit s nabídkou, posílám prezentaci naší společnosti…)
- na první pohled viditelná absence přípravy na oslovení kontrétního člověka
- nuda, nuda, nudaaaa.
Příklady některých z nich:
Mě by opravdu zajímalo, kolik přijde na tyto zprávy odpovědí, je to podle mě ještě horší varianta, než když voláte naslepo. Bohužel si opravdu dokážu představit některé obchodníky, jak odešlou třeba 40 takových zpráv denně a mají pocit z dobře vykonané práce. A lžou tím sami sobě do kapsy.
Jak tedy správně využívat LinkedIn a Facebook k oslovování klientů?
1. Propagace vašeho leadgen systému
Pro někoho stará věc, pro někoho stále novinka. O tom, jak vytvořit systém, který vám sbírá kontakty, jsem psala v minulém článku.
Sdělení na FB > Míření na správná publika > Mikrostránka se zajímavým obsahem výměnou za kontakt
2. Networkování
Seznámení, upřímný zájem o danou osobu nebo tematiku, nebo jenom pohlazení ega. To vše je naprosto v pořádku.
3. Diskutování v tematických skupinách
Když už si chcete trošku zalenošit, místo posílání cold messages se ukažte v nějaké skupině a projevte se jako odborník na danou tematiku. Super cesta pro budování vlastní značky a statutu autority v oboru.
Rada na závěr: Využívejte sociální sítě ve svůj prospěch chytře a neprodávejte při první komunikaci v první zprávě cizím lidem.
Jaké prodejní zprávy chodí vám? Odpovídáte na ně? 🙂