17. Březen 2017
Pavlína Steidlová obchoduje ve Slevomatu 7. měsícem. Vstává se světlem, ranní administrativu si vyřídí doma, schůzky si plánuje až na odpoledne a ideálně jen 3 dny v týdnu. Pokud maká, ví, že dostane slušnou výplatu. Navíc má kolem sebe skvělé kolegy, se kterými chodí na pivo, kulečník a jezdí na chatu. Práce ji baví a nás bavilo ji během jednoho dne v terénu stínovat. Zjistili jsme pro vás, jaká je její tajná finta pro získávání nových kontaktů, jaké dealy ji baví, ale i to, jak má nastavené cíle a jak je plní.
- Pavlína Steidlová, obchodnice ve Slevomatu
- 8 let pracovala v bance a pojišťovnictví. „V České pojišťovně jsem byla napůl školitel a napůl obchodník. Tam jsem si čichla k OSVČ a hodně mi to vyhovovalo. Pak se ty pozice změnily a já mohla být buď školitel, nebo obchodník a to už nebylo ono.“
- Vyzkoušela si i práci v realitce, kde ji to sice moc bavilo, chyběla jí však vazba s klientem. „V realitce někdo prodává byt, někdo koupí a tím to hasne. Do obchodu dáš energii a najednou toho klienta už nikdy v životě neuvidíš.“
- Proto hledala podobný job, kde bude mít svobodu času, dobrý výdělek a bude moci udržovat vztahy s klienty. Našla Slevomat.
- „Když jsem nastupovala, viděla jsem video se svým teamleaderem Tomášem, kde si dal challenge vydělat 100 tis. za měsíc, to mě přesvědčilo, že si dokážu slušně vydělat. Mě peníze totiž motivují.“
- Výběrové řízení nebyla žádná legrace. „Byla to fuška, prošla jsem třemi koly. Z mého pohledu je to však dobře udělané, člověk si toho pak mnohem víc váží.“
[leads_ id=“92925″]
„Chci být pánem svého času a tady můžu“
- Pavla se přiznala, že není ranní člověk a potřebuje se budit se světlem.
- Pracovat začíná kolem půl 9 ráno, doma. „Uvařím si kafe a sedám k počítači.“
- Nejdřív v systému projde všechny aktuální dealy: „Sleduji, co a jak se prodávalo a jestli mi nějaká akce neutíká. Řeším maily, věci, co hoří a administrativu.“
- Kolem 11 odchází do officu, kde ji kolegové zdraví tradičním: „Dobré ráno, vyspáno?“ 🙂
- Případně jde rovnou na schůzku. Pokud vysloveně nemusí, schůzky si plánuje až na odpoledne.
- Za den si dává 2 maximálně 3 schůzky s novými partnery, krom toho se setkává i s těmi stávajícími, takže celkově jich vyjde na týden přibližně 10.
- Ideálně v pondělí a jeden další den nemá schůzky vůbec.
- V pondělí odpoledne se s celým týmem sejdou v kanceláři a navolávají schůzky s novými partnery na daný týden. „Vzájemně se hecujeme a je to hodně motivující.“
Víkendové výlety za hledáním IČO
Pája nezahálí ani o víkendu a klidně by ji mohli vyhlásit jako výherce odpovědi, jak si shání nové kontakty. „Na Google mapy se zásadně nedívám, tam se dívají všichni, a proto jsou všechny kontakty obsazené. Většinu svých kontaktů mám z terénu. Já mám takový svůj rituál, buď to zvládnu každý víkend, nebo 1× za 14 dnů, kdy se v sobotu dopoledne jdu projít, beru s sebou i přítele, který mě odveze a já mu za to koupím někde snídani. Odvezeme se na nějakou ulici a já si jedno za druhým fotím IČA. Nevěřila bys, ale 2/3 kontaktů v našem adminu nejsou vůbec zadané a s těmito kontakty já pak klidně vydržím na 14 dnů.“
Nejrychlejší meeting na světě
S Pavlínou jsme se sešli ve středu, kdy mívá odpoledne pravidelný meeting se svým teamleaderem Tomášem, kterého jsme vám představili v rámci listopadového Insideru. Tomáš se malinko zdržel, a tak meeting začal se slovy „to bude nejrychlejší meeting na světě“. 15 minut bohatě stačilo, prošly se cíle, plnění i závěrečná challenge. A jak si Pavlína začátkem března stojí?
- Měsíční cíl přinést 6 nových partnerů je v 1/3 měsíce na 50 % plnění.
- V prvním týdnu zapsáno 14 dealů, cíl do konce měsíce nastaven na 40 a oba se shodli, že je víc než dosažitelný.
- Tomáš pochválil Pavlínu za to, že nosí dobré klienty i brandy.
- Co hapruje, je GP NP, aneb to, že noví partneři nevydělávají tolik, jak by si všichni přáli.
- Od Tomáše to však nevyznělo jako kritika „udělej s tím něco“. Naopak, „pojďme společně hledat cestu ke zlepšení“.
- A v tom spočívá zmiňovaná challenge, kterou Tomáš pro Páju vymyslel. „Chci, abys každou novou nabídku, než ji spustíme, společně se mnou konzultovala a společně to vymazlíme.“ Pavlína vypadala s návrhem spokojena.
U Tří housliček jsme vyhodnotili proběhlou kampaň a hned domlouvali 2 nové kampaně = značka ideál
Času není nazbyt a my vyrážíme na první schůzku s klientem do hezké restaurace U Tří housliček na Malé straně. Zde Pája koncem roku domluvila kampaň na degustační menu, která dopadla nad očekávání. Sešli jsme se s mladým majitelem restaurace kvůli vyhodnocení kampaně a rovnou se plánovali i další akce a podmínky spolupráce. Ano, tohle je ideální stav a sen každého obchodníka Slevomatu – otáčet a opakovat akce jednu za druhou. „Ne všichni klienti jsou však tak uvědomělí a někdy je potřeba i přesvědčovat.“
Dealy, co se povedly, a proč má Pája práci ve Slevomatu ráda
Klienty celkově inspirujeme, jak povznášet svůj business. „Mám klientku, která v nabídce nemá dětská jídla. My teď ale hodně cílíme právě na rodiny s dětmi. Když jsme plánovali akci, doporučila jsem ji zařadit i dětskou pizzu, ona souhlasila a na základě toho rozšířila celé menu.“
Když klient po uzavření dealu sám zavolá, že má další provozovnu a chce tam něco vymyslet. „Takový případ zrovna teď řeším, uzavřela jsem kavárnu na Praze 3, kde majitel má další a hezčí v Nupacích. Tím, že je to jiný region, budu mít dokonce vyšší provizi.“
U speciálních dealů jsme začali dělat propagační videa, které perfektně fungují. „U mě jsme natočili třeba egyptské masáže. U takového dealu se běžně prodá 10 voucherů, videem jsme jich prodali 60.“
Pája doporučuje dávat bacha i na to, jaké schůzky si po sobě plánujete. „Jednou se mi stalo, že jsem z luxusní hotelové restaurace jela na další schůzku do burlesque baru. Musela jsem se jít ještě domu převléct, kdybych tam přišla v naškrobené košili, asi by na mě divně koukali.“
Zásadou Slevomatu je kvalita, hezké a velké brandy. „Když jsem nastoupila, bylo mi řečeno, že žádné zakopané sklady tady nechceme. V našem systému jsem dokonce našla u některých podniků hlášky typu ‚tohle nechceme, je to pajzl‘.“
Poslední, ale neméně důležitý bod, je tým. „S každým jedním člověkem z týmu si mám co říct a šla bych s ním na pivo, taky i jezdíme na společné obědy, když jsme spolu v kanclu. Jsem tady 7 měsíců a už dvakrát jsme byli na společném výjezdu mimo Prahu.“ Potvrzujeme, po naší schůzce utíkala Pája na kulečník s kolegou.
„Nenechám si ujít žádnou příležitost, o to víc, když se jedná o nespokojeného klienta“
Někdy klient novou akci jednoduše nechce. Mnohem horší to je, když dojde na řešení problémů. Ať už se jedná o ztracený voucher či špatnou recenzi od koncového zákazníka, což samozřejmě partnera může rozvášnit. Mnoha obchodníkům se tyhle věci řešit nechce a pokud se jedná o menší deal, radši se ho vzdají a ušetří si starosti. Tohle však není Pájin případ. „Mě tohle naopak baví, vyslechnout klientovi bolístky, pomoct mu, někdy mám pocit, že to na mě kolegové dokonce přehazují. Pro mě je to vždy výzva se sejít.“
Na závěr rychlý návod, jak přimět obchodníky vyplňovat data v pipeline?
Ve Slevomatu fungují na základě hesla „nemáš zájem, já jo“ aneb nezaktualizované dealy jsou volně přístupné každému, kdo na ně natrefí. Žádný hon na staré dealy zatím nevedou, alespoň v rámci týmu jsou na sebe hodní a dokonce se na neaktivitu upozorňují.
[leads_ id=“92925″]
Foto: Petr Klempa