16 relevantních kandidátů pod 4 týdny? Tak náboruje Keboola Asia obchodníky přes BusinessAnimals.cz

15. 3. 2017 +

Obchod

Minule jsme se bavili o tom, jak je důležité zájemce na obchodní pozice hned ze startu filtrovat. „Než zahltit šéfa 10 CVčky, raději mu přinesu dva skutečně luxusní kandidáty,“ psala Head of HR Cleerio Dominika Jírová. O důležitosti filtrace relevantních kandidátů je přesvědčen i šéf asijské pobočky české hi-tech společnosti Keboola, která pomáhá firmám efektivně pracovat s daty. Jak si během necelého měsíce pořídil obchodníka přesně podle požadavků?

bulowski printscreen

Jak našel CEO Keboola Asia vysněného kandidáta za méně než 4 týdny?

Pavla Bulowského můžete znát z článku o obchodníkovi na Bali,  kde aktuálně žije a odkud létá do celé Asie a Austrálie přinášet nový business. „V Keboole pomáháme zákazníkům efektivně řešit problémy s datovou integrací a přípravou analýzy pomocí cloudové platformy vyvíjené v Česku. Ze Singapuru a Bali řídíme formou kompletně distribuované firmy prodeje do celého regionu Asie od Austrálie po Koreu,“ říká Pavel. Atraktivní job s mezinárodním přesahem, tak kde je problém s náborem obchodníků?

button video bulowski

Tým Pavla Bulowského dosud dělal nábor vlastní cestou, Keboolu však v Česku znají zejména lidé z IT, kde se šikovní lidé sice navzájem doporučují, ale rybníček je malý a nábor do Kebooly se točil v kolečku. CEO Bulowski měl rozevřené sítě už několik měsíců, rapidní zrychlení však vidí až s rozhovorem na magazínu pro obchodníky: „Popularita, kterou jsme rozhovorem na BusinessAnimals.cz získali, přinesla své ovoce během dnů. Ukázala nás relevantní cílové skupině – u portálu BusinessAnimals.cz oceňuji hlavně to, že je dobře cílený a k příležitosti se nehlásí každý, kdo hledá volnou pozici. Hlásili se mi relevantní lidé, po prvním filtru jich bylo 16 a do druhého kola se kvalifikovali tři. Z nich jsme si plácli s finálním kandidátem, který se u nás právě zaučuje.“

 

„Prodáváme hlavně atraktivní pracovní pozici, to, že obchodník může prodávat na dálku z Bali odjinud z Asie nebo klidně z Česka, je jako bonus. Jak jinde mají stravenky, my máme možnost pracovat od bazénu.“

 

Je to tedy o inspirativním článku? „Myslím si, že hlavní je, že skrz takový článek nebo video poznají lidi, kdo jsme, jakým způsobem přemýšlíme. Ví, jak fungujeme předtím, než se k nám přihlásí.“ Obě strany jsou si pak ve vyjednávání, jakým nábor je, jistější. Nový kolega, který splňuje všechny položky, jaké si Keboola představovala, však není jediné, co prezentace přinesla. „Zatím nebudu prozrazovat konkrétní informace, ale přistálo nám několik atraktivních nabídek od českých investorů a navázali jsme vztahy se startupy, které hledají cestu do Asie.“

Zdroj: Datadriven.sg