04. Červen 2017
V květnu jsme se konečně sešli v plné sestavě! Po půlroční výzvě obchodování a řízení firmy na dálku se na světla reflektorů do La Loca vrátila naše CEO Jitka Zoderová a COO David Kolář, kteří strávili předchozí půlrok řízením BuinessAnimals.cz z Bali. Na MeetUpu s přiléhavým názvem „Obchoduj moderně odkudkoliv na světě“ odkryli know-how, jak a díky čemu to vůbec zvládli. Co dalšího na účastníky čekalo?
Lídrem na dálku? „Kdekoli jste, musíte svým lidem odpovídat v horizontu minut.“
Šest měsíců na odlišných kontinentech, a BusinessAnimals.cz se nejen nerozpadlo, ale neuvěřitelně posílilo. V číslech, vizi i loajalitě celého týmu. Jak se to povedlo, prozradili CEO Jitka Zoderová a COO David Kolář na květnovém meetupu.
„Klíčem je vyměnit punk, kdy si každý může v kanceláři předat veškeré informace, za přesně nastavený systém komunikace,“ říká David, „je to systém, kdy každý přesně ví, co má dělat.“ Jitka ho doplňuje: „Měli jsme pravidelné ranní cally s jednotlivými členy týmu, páteční shrnující hangout a veškerá komunikace se odehrávala v horizontu minut na Slacku.“
„Když vám 4x za sebou spadne Skype, máte chuť mrštit Macem o zem.“
Největší bolístkou byla údajně Wi-Fi. „Když vám hovor spadne čtyřikrát za sebou, už nemáte chuť zavolat klientovi popáté a vysvětlit to,“ povzdychla si Jitka a David trefně poznamenal: „To pak naštváním letěly do vzduchu sluchátka a málem i notebook.“
Pro adekvátní připojení si platili nejdražší coworking v okolí, Dojo Bali za 10 000 Kč měsíčně pro dva. Žádná levná sranda, dle Davida ale nejlepší investice: „Oproti českým coworkům, které jsou anonymní, tam vládla otevřená atmosféra, členové se aktivně seznamovali a pomáhali si s byznysy navzájem. „Chtěl jsem se pár lidí zeptat, jak pracovat s aplikací Webinar Jam a hned první člověk mi pomohl software nejen nainstalovat, ale zasvětil mě do toho, jak dělá webináře on a vysvětlil vychytávky.“
Za největší výhodu půlročního vedení firmy z Bali oba shodně označují sedmihodinový časový náskok před ČR. „Máte spoustu nerušeného času na hlubokou práci, nové nápady a tvoření. Nehledě na ranní běh na pláži a snídaňový rituál.“
„Je tady paní Vítová? Bez ní totiž nemůžeme začít.“
Tak jako má Show Jana Krause pana Odvárka, my máme Jarku z Prahy, která nechybí na žádném meetupu, webináři nebo jiné akci BusinessAnimals.cz. Tentokrát nám dokonce před MeetUpem psala, zda jí můžeme představit a vyzvat ostatní hosty eventu, aby s ní přišli networkovat. Náš obchodník a moderátor David Janeček proto „čekoval,“ zda je Jarka přítomná i tentokrát.
Jakubovo „brko s klientem“
Soutěž tentokrát probíhala na baru, kde seděli zástupci společnosti Calamus, která prodává psací husí brka vyráběná od roku 1781. Jakub Jágl k jejich stolečku lákal přítomné hláškou Tohle brko si s klientem dát můžete. Čtyři vítězové, kteří se podepsali nejvíc krasopisně, si odnesli originální dárek – pero, se kterým mohou odteď chodit podepisovat smlouvy opravdu stylově!
Pět statečných hurá na pódium!
Ani na pódiu nebyla v mezičase mezi hlavním talkem a panelovou diskusí nuda, tentokrát jsme si pro vás připravili networkingovou pětiminutovku, kdy pět nejodvážnějších z vás mohlo v minutě na mikrofon říct, čím se živí, s kým se chtějí propojit a využít tak příležitost navázat nové obchodní spolupráce. A že bylo na výběr – na pódiu promluvil například obchodník se stany, ve financích i jeden z dalších průkopníků moderního obchodu.
„Jste závislí na leadech?“ Panel řešil rub a líc moderního prodeje
Jedním z vážených hostů panelové diskuse na téma Nástroje, které potřebujete k obchodování na dálku, byl Pavel Bulowski. Z Bali prodává sofistikovaný IT produkt společnostem v Singapuru, Koreji, Austrálii a na Novém Zélandu.
Pavel kombinuje přístup akvizice skrz online marketing a lead generation na jedné straně a osobních schůzek, kdy cestuje za klienty po celé Asii na straně druhé. Domluví si během pár dní třeba deset dvacet schůzek. „Jelikož máme segment větších firem až korporátů a řešíme s nimi data, nedá se obchod dělat vyloženě po telefonu. Osobní kontakt je pro nás důležitý,“ prozrazuje sales proces, který generuje nejlepší výsledky.
10 cold callů do měsíce, jen tak pro radost
Někdo si pro radost prozpěvuje, jiný vytočí dva tři studené kontakty. U Blahoše Matějky z Imperu, který jedná s VIP klienty a ambasádami a prodává jim chytré nástroje na generaci leadů, nás zajímalo, jak se mu změnil život, když z dinosauřího způsobu prodeje přesedlal na moderní sales proces. „Rozdíl to je asi jako mezi Outlookem a Gmailem,“ vystřihl výstižné přirovnání, „v leadech vidím firmy, které mají prokazatelně zájem o to, co děláme, a dokonce vím, kdo přesně z firmy se kouká a o co konkrétně má zájem. Hovor pak probíhá úplně jinak než cold cally, kterých dělám tak deset do měsíce – abych nezakrněl.“
Tím oficiální program skončil, na baru se však navazovaly kontakty a prohlubovaly vztahy až do pozdních večerních hodin. Pro ty z vás, kteří se z nějakého důvodu nemohli květnové akce účastnit, máme skvělou zprávu – část programu můžete zhlédnout živě na Facebooku.