03. Únor 2017
Pracovat pro mezinárodní značku a velkou firmu má zaručeně množství výhod. Poslední dobou se však na korporáty vrhá poměrně černé světlo a nikdo pro ně dobrovolně pracovat nechce. Nás přirozeně zajímal pohled lidí přímo od zdroje. Na první MeetUp letošního roku jsme proto pozvali zástupce těch největších značek jako jsou Coca-Cola, Alliazn a E.ON a na rovinu se jich ptali, co na korporátech milují a co nenavádí. Přesvědčili vás?
Poslední lednové pondělí odstartovalo letošní sezónu MeetUpů a je třeba říct, že laťku jsme nastavili pořádně vysoko. Mezi pozvanými spíkry byli top obchodníci a šéfové sales týmů těch největších mezinárodních značek.
Komu doopravdy patřil pondělní večer? Obchodníkům z korporátů, nebo našemu obchodníkovi Kubovi?
Večerem v La Loca Mosaic House nás už tradičně provázela skvělá moderátorka Bláža z Óčka. Úvodní slovo si střihla naše šéfredaktorka Pavla Lokajová, která následně předala slovo obchodníkovi Jakubovi Jáglovi, který nepustil mikrofon z ruky až do konce.
V prvním moderovaném talku Kuba vyzpovídal oblastního ředitele Allianz pro Brno, Jiřího Bieguna, který má pod sebou přes 70 lidí a vede 16 poboček. Na otázku, jak vnímá práci v korporátu, říká, že oni se tak vůbec nechovají. Nebojí se dělat sales punkově a do řízení lidí vnáší alternativní prvky. Jeho nadřízení z toho nemusí být vždy nadšení, výsledky však mluví ve prospěch Jirky. „Musíte znát hranici a nesmíte ji překročit, já se pohybuji těsně na ní.“
Po několika minutách se k Jirkovi přidali další hosté, Jakuba vystřídal další obchodník BusinessAnimals.cz David Janeček a pokračovalo se živě v diskuzi na téma, co koho na životu v korporátu baví, co jim tolik radosti nepřináší, co je těžké a jaké jsou naopak výhody práce ve velké firmě.
Procesy, tabulky, hierarchie, ale i jistota, slušné výdělky a růst
Začít podnikat v korporátu je jednoznačně snazší, souhlasí Radek Adamovský s Tomem. „Všechny procesy jsou nastavené, obchodníci nastoupí do rozjetého vlaku a stačí se naučit, jen to, co někdo vymyslel a můžete si slušně vydělat.“ Když člověk pouze následuje to, co už někdo vymyslel, má se vůbec kam posunout? „To, co dostáváme, je jen základ, a to, co si na něj nasadíte, je jen vaše věc. Na druhou stranu korporát nabízí možnosti obrovské.“
Kluci na pódiu to opravdu neměli jednoduché. Náš Kuba je neustále škádlil štiplavými dotazy a snažil se ověřit, do jaké míry ten svůj korporát mají rádi. V jednu chvíli se pustil i do Tomášovy kolegyně z Coca-Coly, se kterou pracují na společném projektu. Musím však říct, že všichni obstáli skvěle a všem nám ukázali, že život v korporátu nemusí zákonitě znamenat nudu a pravidla. I když někdy je rozhodně přeprocesováno, ve velké většině situací vám dané procesy ulehčí život a šetří čas. Třeba když nastupujete do nové práce.
Vítězové a poražení – k obchodu i MeetUpům jednoduše patří
Losovali jsme také roční členství v první online univerzitě salesu Animals Leaders.
Nekonečná energie, skvělí lidé, nadšení, zpětná vazba a nové kontakty. To je to, proč MeetUpy pravidelně organizujeme, proč vás zveme, a věříme, že je to důvod, proč za námi pravidelně jezdíte. Pokud jste nestihli v pondělí dorazit, a přesto byste atmosféru lednového MeetUpu chtěli zažít, podívejte se na živý livestream.
V únoru nás určitě přijďte pozdravit osobně. Už teď si můžete do svých diářů zapsat termín 27. 2. 2017. Téma a řečníky představíme brzy. MeetUpy jsou pouze pro registrované obchodníky naší komunity, pokud k nim ještě nepatříte, zaregistrujte se na tomto odkazu. Je to jednoduché a zcela zdarma.
Jaké téma a jaké obchodníky byste letos chtěli na MeetUpu vidět? Napište nám do komentářů nebo přímo nám do smečky na info@www.businessanimals.cz a třeba se s nimi příště potkáte u skleničky.