CEO Nike Mark Parker: „Nasávejte znalosti“

09. Květen 2016

Mark Parker je příkladem toho, že i z řadového zaměstnance se může stát CEO mezinárodní společnosti. V roce 1979 začínal v Nike jako designér obuvi a během 30 let se vypracoval až na pozici CEO. Za své úspěchy vděčí nejen své pracovitosti, ale také kreativitě. Inspirace však nepřichází sama od sebe, je potřeba na ní pracovat. Nechte se inspirovat tak, jak se inspiruje Mark Parker.

mark parker

hledáme obchodníka
  • Mark Parker, 60 let
  • CEO firmy Nike
  • Studoval politologii
  • Je milovníkem umění
  • Během 30 let se vypracoval z designéra bot až na pozici CEO
  • Vede společnost, která má v současné době hodnotu 19 miliard dolarů, čímž se řadí mezi nejhodnotnější společnosti se sportovním oblečením

1. Mějte v pracovně věci, které vás inspirují

Ať děláte jakékoliv zaměstnání, trocha inspirace se vždy hodí. Obzvláště vizuálně jsme mnohdy inspirováni více, než si sami uvědomujeme. Tento fakt si připouští i Mark Parker, který tomu podřizuje své pracovní podmínky.

„Inspiraci dostávám díky vizuální stimulaci,“ říká Parker zatímco sedí ve své kanceláři, která vypadá jako muzeum umění. Přestože pro někoho může jeho kancelář vypadat jako antikvariát, on si ji zařídil přesně podle svých představ tak, aby mu dodávala inspiraci. Je zde možné najít několik bust Abrahama Lincolna, nespočet modelů bot značky Nike, sochy od renomovaného brooklynského umělce Dustina Yellina, několik kousků od Warhola nebo plnou poličku knih o umění a značce Nike. Jeho kancelář je pravděpodobně moc přeplněná i pro Parkera, jak sám přiznává: „Obvykle tu skončí věci, které moje manželka nechce mít doma.“ Zároveň se smíchem dodává: „Měl bych tu brzy udělat trochu čistku.“

Přestože nemusíte mít svoji kancelář zaplněnou sochami a knihami jako Mark Parker, obklopte se předměty, které vás inspirují, a uvidíte, jaký vliv na vás budou mít.

Přečtěte si také: CEO GoPro Nick Woodman: „Následujte svou vášeň“

2. Čmárejte si

Při jednáních je Mark Parker proslavený jednou věcí: Všude si nosí svůj Moleskine zápisník. A co obsahuje? Čmáranice.

hledáme obchodníka

V roce 2009 měl Lance Armstrong nezapomenutelnou schůzku s Parkerem. Během ní cyklista sledoval, jak si Parker během celé schůzky čmárá do sešitu. Když schůzku skončili, Armstrong požádal Parkera, aby mu ukázal, co si do svého zápisníku kreslil.

„Otočil zápisník a ukázal mi obrázek perfektní boty,“ vzpomíná Armstrong. Parker říká, že mu čmárání pomáhá vyjasnit si mozkové procesy. Zároveň mu pomáhá soustředit se, vymýšlet nové koncepty a uchovávat si informace. Prázdná stránka často slouží jako hrací plocha pro mozek, kde lidé mohou pozměňovat a upravovat své kreativní nápady a myšlenky.

Přečtěte si také: CEO Twitteru Jack Dorsey: „Nejdůležitější věcí v byznysu je nespoléhat na náhodu“

3. Nasávejte znalosti

Parkerův otec byl průmyslový inženýr, stejně tak jako nadšený námořník, profesionální běžec a také tvůrce, který měl neustálou potřebu něco spravovat. Parker připisuje kredit za své široké pole zájmů (sbírání umění, aut a mnoho dalšího) jak svému otci, tak babičce, která vždy žíznila po znalostech. „Brávala mě na procházky do přírody do lesa a ukazovala mi různé rostliny a živočichy. Měla na mě obrovský vliv. V Nike máme soubor pravidel a jedno z nich je přímo inspirované jí. Je nazvané ‚Buďte houbou, nasávejte všechno kolem vás. Dívejte se pozorně. Pozorování je motorem inovace.“

Jakou váhu přikládáte kreativitě ve vašem zaměstnání? Případně dodržujete nějakou z výše uvedených metod?

Foto: Dailyfinance.com

© 2024 imper.cz