Abyste měli výsledky, musíte věřit značce, kterou prodáváte, říká Marek Ježek z AutoPalace

29. Listopad 2018

Baví vás obchod a auta? Pak by se vám mohla líbit firma, do které jsme měli možnost před pár dny nahlédnout. Více než stoletá historie, kvalita, mezinárodní know-how, jeden z největších autosalonů v Česku… Jak se zde žije obchodníkům a jaké benefity jim firma poskytuje, nám prozradil Marek Ježek – mladý, avšak zkušený prodejce.

Vozy Mazda jejich prodejce Marek Ježek

● Autosalony AutoPalace nabízí více než 1 000 nových a předváděcích aut devíti značek skladem, autorizovaný servis, prodej náhradních dílů a příslušenství.

● Marek Ježek už 3 roky působí na pozici prodejce vozů Mazda. Začínal zde ve 20 letech.

Autosalonů je v Česku řada. Proč bych měla nakoupit zrovna v AutoPalace? 

V autosalonech jsou auta i ceny podobné, co rozhoduje, je přístup. My nabízíme krásné prostředí, zákazníci se zde cítí jako doma. Také se k nám mohou pravidelně vracet. Prodejem to začíná, ale servisem to pokračuje. Ten u nás dosahuje maximální kvality. No a zkušenost prodejců, kteří své značky znají do posledního puntíku, je samozřejmostí.

Koupě auta není akce, pro kterou by se zákazník rozhodl ze dne na den. Většinou si promýšlí, porovnává a vybírá měsíce dopředu. Do jaké míry může obchodník ovlivnit koupi na místě?

Hodně zákazníků má danou cenovou relaci, ale do salonu přijde porovnat různé značky, vyzkoušet si auto na vlastní kůži. Tady je můžete ovlivnit. Jak? V první řadě musíte zjistit jeho potřeby, očekávání, jestli vůbec vybírá to správné, jestli by se mu nehodila jiná modelová řada. První minuta kontaktu je ze všeho nejdůležitější. Musíte být opravdu sebevědomí, zároveň ale pokorní. Přísloví náš zákazník náš pán zde platí dvojnásob. No a potom zákazníka musíte něčím zaujmout. Není to o tom říct, že auto má čtyři kola, volant a skvělou výbavu. Jde o to ukázat, že tomu autu/značce opravdu věříte.

Prodej vozů Mazda v AutoPalace

Vy prodáváte Mazdy. Věříte značce a jejím vozům?

Rozhodně. Mám rád kvalitní, designová a sportovní auta. Mazda má tohle všechno. Mazda není auto, které slouží k převezení z bodu A do bodu B. Je to auto pro jízdu, kterou si opravdu užijete a těšíte se na ni.

“Přišel jsem bez praxe, bez zkušeností. Naslouchal jsem, nechal jsem si poradit, byl jsem jako houba, která nasává každičkou radu. Tento přístup se mi vyplatil.”

Kdo je typický zákazník Mazdy?

Lidé, kteří vědí, co chtějí. Mladí, starší, právníci, doktoři, lidé, kteří mají rádi design a kvalitu. Zákazníci jsou to, co mě na prodeji baví úplně nejvíc. Mazdu prodávám už 3 roky a mám svoji klientelu, která se pravidelně vrací.

Máte svoji Mazdu?

Já mám služební auto, ale nejraději jezdím Mazdou 6. (smích)

Na základě čeho jsou obchodníci v AutoPalace ohodnoceni?

Máme fixní částku + bonusy z prodeje aut a příslušenství, jsme hodnoceni i za kvalitu prodejních služeb. Auto Palace Group se nicméně o všechny zaměstnance stará formou řady benefitů: kurzy angličtiny na pracovišti, příspěvek do zaměstnanecké cafeterie, na sport, kulturu, relax a jiné volnočasové aktivity, příspěvek na stravné, zaměstnanecké slevy na firemní zboží a služby. Firma pro nás také pořádá akce, jako například den dětí, vánoční večírek nebo grilování.

Vozy Mazda a jejich prodej v AutoPalace

Na showroomu máte 9 značek. Pro každou značku více prodejců. Nekonkurují si jednotlivé značky mezi sebou?

Spíše naopak. Většina značek už má svou klientelu, která by značku nezměnila. U ostatních se můžeme doplňovat. Třeba v tuto chvíli, kdyby za mnou přišel zákazník, že chce sedmimístné auto, nemůžu mu ho nabídnout. Ale vím, že kolegové na Mitsubishi to dokážou, tak ho pošlu tam. Jsme jako obchodní centrum, kde si zákazník může vyzkoušet více vozů a vybrat to nejlepší pro sebe.

Jak vypadá váš všední den na showroomu?

Člověk by si řekl, jak je to jednoduché. Že obstarává zákazníky, kteří přijdou na prodejnu a zanáší informace do počítače. Ale není tomu tak. Obchodník řeší mnoho věcí se servisem, třeba díly na auto, extra úpravy, vybavení… Celá firma spolu spolupracuje. Aby to fungovalo, musíme si důvěřovat. Kdybychom si každý detail ověřovali, jestli se vše děje tak, jak jsme se domluvili s klienty, nedělali bychom nic jiného.

Vaši klienti jsou jen ti, kteří přijdou na prodejnu, aktivně nemusíte navolávat, je to tak?

Ano, dnes je dobrá doba. Sama vidíte, že showroom je plný. Ovšem často chodíme na různé výstavy, kde je dobré získávat kontakty, se kterými pak člověk může pracovat.

“To, že jsem nebyl hned hozený do prodeje, ale ze začátku jsem zastával asistentskou práci, byla nejlepší věc, která mě mohla potkat, protože jsem měl čas vyrůst.”

Zmiňoval jste, že prodej v AutoPalace je vaše první práce po škole. Jak jste se sem dostal?

Vždy mě bavila auta, mám vystudovanou automobilovou střední školu, velmi mě baví kontakt se zákazníkem. Začal jsem jako asistent prodeje vozů Mazda a Mitsubishi, po několika měsících mi značka Mazda přirostla tak moc k srdci, že bylo jasné, co mě potáhne dál. Po tři čtvrtě roce jsem se osamostatnil a začal prodávat sám na sebe.

AutoPalace - největší autosalon v Čechách

Jaký přístup se vám ze začátku vyplatil?

Přišel jsem bez praxe, bez zkušeností. Naslouchal jsem, nechal jsem si poradit, byl jsem jako houba, která nasává každičkou radu. Hrozně mi pomohl kolektiv i mentor. Měl jsem skvělého vedoucího, který mě naučil, o čem je prodej. Že je opravdu důležité vnímat značku, kterou prodáváte. Věřit v ní, pak to jde mnohem snadněji. To, že jsem nebyl hned hozený do prodeje, ale ze začátku jsem zastával asistentskou práci, byla nejlepší věc, která mě mohla potkat, protože jsem měl čas vyrůst.

Co nejcennějšího jste za ty 3 roky ve firmě získal?

Praxi v komunikaci s lidmi. Taky opravdu rozumím produktu, který prodávám. Značka si své prodejce šperkuje. Jezdíme na nejrůznější školení – Barcelona, Polsko, Rakousko… není to jen teorie, člověk si vozy opravdu vyzkouší, porovnává.

Co je na této práci to nejhezčí?

Když zákazníkovi dáváte klíčky do ruky a přejete spoustu šťastných kilometrů.

Marek Ježek, prodejce Mazdy z AutoPalace

Po skončení rozhovoru nám Marek ještě půl hodinu s nadšením vyprávěl, jak se mu v AutoPalace žije, jak tu díky týmu osobně i profesně roste. My můžeme jen potvrdit, že skvělou atmosféru a profesionalitu najdete v každém oddělení firmy.

Přečtěte si také příběh Michala Seiferta z MetLife nebo se podívejte na video od zakladatelů Rekola.

© 2024 imper.cz