Proč jsou Rekola.cz růžová? Dozvíte se ve videorozhovoru Tomáše a Vítka

01. Únor 2018

Rekola je projekt, který má posunout cestování. Čas je drahý a cestování ve městech stále náročnější. Nechce se vám stát v zácpě? Což takhle vyrazit do práce na kole, aniž byste se museli bát, kam jej umístíte, jestli vám jej někdo neukradne atd? Prostě si ho jednoduše půjčíte a zase vrátíte. Rekola.cz je projekt „růžových“ kol, které najdete na určitých stanovištích v Praze, Brně, na Kladně, v Českých Budějovicích, v Olomouci a Teplicích. A do budoucna budou tato města přibývat. Zájem je velký. Vítejte v byznys show Tomáše a Vítka, kteří nejen, že o projektu zjistili maximum informací, a to přímo od šéfa Rekola.cz – Vítka Ježka, ale také se projeli na tandemovém růžovém kole. Sledujte video!

Rekola videorozhovor s tvůrci

  • Kluci hovoří společně s Vítkem Ježkem o tom, co je to projekt Rekola.cz a proč vlastně vznikl.
  • Řeší otázku – proč jsou kola růžová? Napovíme vám, má to co do činění s krádežemi.
  • Jezdit či nejezdit bez helmy? Toť otázka. Ve videu se dozvíte, jak to vlastně je.
  • Víte, že kolo je nejrychlejší a nejjednodušší dopravní prostředek především ve velkých městech? Proč a jaké jsou ty hlavní benefity?
  • Jak moc je náročné kolo vyrobit a odkud dováží součástky? Možná budete překvapeni, ale z Číny to není!
  • Kdy je hlavní sezóna? Připravte se, už se to blíží!:-)
  • Proč se původně duchovní myšlenka tohoto projektu pomalu mění v tvrdý byznys? A jak vnímají konkurenci?
  • A jak kluci obstáli na tandemovém růžovém kole? Nebojte se, přežili!

Rekola jako budoucnost dopravy v Praze, Brně a Ostravě?

Projekt Rekola.cz je ryze český. Byl spuštěn v roce 2013 a od té doby už existuje 1000 růžových kol, které si můžete přes appku Rekola půjčit ve větších městech. Jak to celé funguje? Jednoduše – najděte si kolo, vyjeďte, kam potřebujete a po použití opět uzamkněte v rámci růžových zón dle aplikace. Je to snadné, co říkáte? A hlavně praktické! 

V Praze v roce 2016 jezdilo 300 kol, které získala také podporu vedení města. Rekola neslavila vždy jen úspěch. V Hradci či Pardubicích musel být projekt ukončen a naopak znovu nastartován v Teplicích. Rekola začala v Praze, kde projekt funguje nejlépe, také sdílet skateboardy.

Ambice do budoucna jsou velké. Rekola chtějí pronikat na španělský, finský i další zahraniční trhy. Konkurence startupů, které nabízejí sdílené dopravní prostředky je velká. Nyní například hlavní město Prahu okupuje projekt elektrických koloběžek.

Projekt Rekola nicméně každoročně roste. Od roku 2013 s 800 výpůjčkami přes rok 2015 s 29 000 výpůjčkami až po rok 2017 se 188 000 výpůjčkami. V roce 2018 mohou Rekola atakovat klidně milion. Vidíte budoucnost městské dopravy podobně?

hledáme obchodníka

Líbí se vám nový formát videorozhovoru? A koho byste si přáli, aby kluci zpovídali příště? Napište nám do komentáře. 

Video: Miroslava Flam

© 2024 imper.cz