30. Srpen 2023
V současné digitální éře jsou lidé prakticky neustále napojeni na notebooky, tablety a chytré telefony. Prohlížejí si nabídku online a často před finálním nákupem porovnávají. Pokud chcete úspěšně prodávat, je klíčové držet krok s tímto trendem. Online svět nám umožňuje reagovat na zájem zákazníků v reálném čase, což bylo před několika lety prakticky nepředstavitelné. Díky moderním salesovým aplikacím můžete například pozorovat klientovy pohyby na vašem webu v přímém přenosu, nebo být před schůzku vybaven komplexními strategickými informacemi. To vám umožní oslovit zákazníka v pravý čas s relevantní nabídkou a neztrácet cenný čas vyhledáváním informací. Ukážeme vám, jaké jsou výhody práce s online salesovými nástroji, které získávají data a umožňují reagovat v reálném čase.
Držte krok s technologiemi
Současná doba je zkrátka bohatá, a to především na chytré technologie. Jen je třeba najít tu správnou rovnováhu a umět je využít ve svůj prospěch. Představte si, že byste všechny chytré aplikace a programy k „ulovení“ nového zákazníka nevyužívali. Nejen že byste ztratili „kontakt“ se zákazníky, kteří svou pozornost přesunuli na web a libují si v online nákupech, ale také by se brzy projevilo, kdo si své potenciální klienty hlídá a umí je efektivně oslovit a kdo ne. V tomto ohledu se zkrátka vyplatí nezaspat dobu.
Zapojte datové aplikace do své salesové rutiny
Jak na to? Pojďme si to ukázat, třeba na příkladu Tomáše. Ten je jedním z nejlepších obchodníků ve středně velké reklamní agentuře v Praze. Každé ráno přijde do práce, uvaří si kávu, otevře si aplikaci Leady a podívá se, které firmy si prohlížely webovou stránku s referencemi a kontakty. Mrknutím oka, tedy stisknutím tlačítka, naimportuje tyto firmy i s kontakty a všemi informacemi do firemního CRM systému. Protože jeho reklamka využívá nejen Leady, ale také online databázi firem Merk, dostanou se do jejich CRM systému i další zajímavé informace. Mimo jiné se automaticky načte IČO, DIČ, celá adresa včetně PSČ, údaje o kontaktních osobách i kontakty na ně, číslo účtu a mnoho dalšího. Tomáš tak má práci velmi zjednodušenou. Až bude s potenciálním zákazníkem mluvit, nebude třeba se zbytečně vyptávat. Bude se moci soustředit pouze na jeho aktuální potřebu – sehnat šikovnou reklamní agenturu pro novou kampaň.
Dejte data do kontextu a využijte je ve svůj prospěch
Jak praví klasik, všechno je o kontextu. Pojďme se tedy ještě podívat na to, jak správně s dostupnými daty a informacemi pracovat a v čem vám ještě mohou být nápomocny.
Tomáš je díky online datům o krok napřed, protože má přehled o tom, zda konkurence brouzdá po webu jeho reklamní agentury, jaké zde hledá informace a jak často. V Merku si zase snadno zjistí, jak se jeho potenciálním zákazníkům vedlo v minulých letech finančně. K tomu je však dobré dát si doublecheck. S tím mu pomáhá aplikace na monitoring médií. Díky ní si přečte, jak a kde se o jeho klientovi píše, zda neprochází finanční krizí nebo zda na něj nepraskl nepříjemný skandál, který by mohl negativně ohrozit budoucí obchodní vztahy.
Kromě toho má Tomáš také nastavený pravidelný týdenním monitoringový report na vhodná klíčová slova spojená s potenciálními i stávajícími klienty. Jakmile některý z nich například získá zásadní investici, může mu rovnou zavolat, poblahopřát a zeptat se na další marketingové plány či chystané výběrko.
Proč se tedy vyplatí hledat nové online cesty?
Je to jednoduché, efektivní a maximálně to zrychlí vaši práci. Díky chytrým aplikacím budete také napřed oproti svojí konkurenci. Když se je navíc zapojíte do svojí denní rutiny a vytěžíte z nich maximum, ušetří vám to mnoho času. A ten můžete věnovat například rodině, koníčkům, seberozvoji nebo odpočinku.
Co takhle si to vyzkoušet na vlastní kůži? Stačí dvě minuty a aplikace, které vám usnadní obchodní proces, můžete vyzkoušet zdarma. To za zkoušku stojí!