06. Listopad 2016
Začínáme již jedenáctý díl zaměřený na moderní obchod a tentokrát si posvítíme na follow-up. Věděli jste, že 80 % všech obchodů se uzavře po pátém až dvanáctém kontaktu?
Mám Lead generation systém, ale neprodávám
Postavili jste moderní Lead generation systém, který vám generuje poptávky jak na běžícím pásu. Máte taky dostatek telefonních čísel a emailových adres na potenciální zákazníky. Najali jste si své úžasné a efektivní pomocníky, kterými jsou Facebook a Instagram. Skvělé, ale tohle za vás obchod neuzavře.
Přečtěte si také: Moderní obchod s Davidem Kolářem #1: Lead generation systém
„Nikdy v historii jsme neměli tu možnost kontaktovat zákazníka 5× do měsíce, aniž bychom ho museli vidět osobně. Pojďme toho využít ve svůj prospěch.“
Dvakrát a dost
V době, kdy jsme neměli k dispozici moderní nástroje a aplikace, bylo hrozně těžké a náročné udržet svou pipeline ve stavu, abychom se se zákazníkem scházeli 5× a více. Obrovské množství času v porovnáním s efektivitou a výnosem nás nutilo ještě k tomu oslovovat více a více nových klientů. Neuzavřeli jste obchod na první nebo druhé schůzce? Nevadí, jdeme na dalšího. Většina obchodníků i dnes udělá maximálně dvě schůzky a pokud obchod neuzavře, tak klienta v lepším případě zapíše do nějaké databáze. V tom horším případě na něj úplně zapomene a nechává za sebou spoušť „oběhaných“ klientů, kteří takto ztrácí důvěru v nás obchodníky. Chceme to?
Statistiky uzavření obchodních případů
Přečtěte si také: Nenechte nové kontakty vyšumět. Jak na follow-up?
Moderní follow-up
Žijeme v roce 2016, technologicky nejvyspělejší době, tak proč toho nevyužít ve svůj prospěch a follow-up, neboli opakované kontaktování, nedělat na „autopilota“ pomocí moderních aplikací. Kterých?
- Mailer – email marketingový nástroj
- YouTube – pozvěte klienty na nový obsah
- Webináře – jednou za měsíc vezměte klienty do virtuální místnosti na hromadnou online schůzku
- Podcast – nechte je, ať se do vás zamilují
- Remarketing – pošlete sponzorované sdělení prostřednictvím sociálních sítí
Jakou follow-up techniku používáte k opakovanému kontaktování zákazníka vy? A při kolikátém kontaktu uzavřete obchod? Napište nám to do komentářů a pochlubte se svými výsledky.