Czech On-line Expo 2024: více, než jen e-commerce veletrh

SmartEmailing

25. Březen 2024

Největší český e-commerce & on-line business veletrh 27. – 28. února úspěšně proběhl na pražském výstavišti PVA Expo Letňany. Letošní ročník přinesl nejen rekordní počet registrací a účastníků, ale také bohatý program 16 tematických konferencí, interaktivní mastermindy i večerní afterpárty.

Rekordní účast a bohatý program

Czech On-line Expo 2024 se chlubí rekordním počtem registrací – vstupenku si zakoupilo celkem 6342 účastníků, což představuje meziroční nárůst o téměř 2500 registrací. Během dvoudenního veletrhu se přednášelo v 7 sálech. 130 přednášejících se podělilo o své znalosti a zkušenosti z oblasti e-commerce, marketingu a podnikání. Návštěvníci se mohli zastavit u stánků více než stovky vystavujících firem či v konzultantské zóně a hledat efektivní řešení a cesty pro své podnikání.

Zdroj: SmartEmailing

„Mám velkou radost, že v 99 % zpráv od návštěvníků čteme, jak si Expo užili. Věřím, že si každý z veletrhu odnesl maximum. Podařilo se nám dát dohromady výbornou sestavu speakerů, kteří jsou špičkami ve svém oboru, a odhlučnit sály tak, aby při poslechu nic nerušilo,“ vyzdvihuje kvalitu přednášek Ondřej Ratajský, hlavní organizátor COE a leader marketingu společnosti SmartEmailing. Právě SmartEmailing letos veletrh prvním rokem organizoval – koncem roku 2023 jej po pěti letech koupil od Jana Kalianka. „Vzdělávání a komunita jsou pro nás dva klíčové pojmy a koupě Czech On-line Expa tak do naší vize krásně zapadla,“ vysvětluje důvod koupě Kateřina Fišerová, majitelka SmartEmailingu. Ač 87 % účastníků ve zpětné vazbě uvedlo, že veletrh splnil jejich očekávání, neobešel se bez menších technických problémů. Organizátoři si museli poradit například s frontou u vstupu nebo špatným odvětráváním food zóny. „V některých klíčových momentech jsme vsadili na improvizaci a díky tomu se nám povedlo vyřešit i nepříjemné situace relativně rychle a efektivně,“ vysvětluje Lenka Švihálková, CEO SmartEmailingu.

Vyzkoušejte leady

Letos vám to na Expo nevyšlo? Nestihli jste všechny zajímavé přednášky? Nebo si chcete některé inspirativní myšlenky poslechnout znovu? Na tomto odkazu si můžete pořídit přístup k videozáznamům všech přednášek.

Ve dne inspirovat, v noci pomáhat

Novinkou letošního ročníku byla večerní afterpárty, která otevřela dveře neformálnímu setkávání a navazování či prohlubování kontaktů. Z bohatého programu stojí za zmínku dražba charitativních obrazů, které přímo na akci namalovali ilustrátoři ze skupiny DRAWetc. Výtěžek z dražby putoval nadaci Jiřího Procházky BJP Foundation, která pomáhá nemocným dětem vyhrát boj o zdraví. Návštěvníci veletrhu nadaci přispívali i přímo na účet. „Už s nápadem uspořádat afterpárty jsme věděli, že bude mít vyšší smysl. Celkem se pro nadaci podařilo vybrat 133 327 Kč. Jsme nadšení, že jsme všichni společně mohli nemocným dětem přispět na lepší podmínky,“ raduje se Ondřej Ratajský.

dražba charitativních obrazů
Zdroj: SmartEmailing

Více než jen veletrh

I ze zpětné vazby účastníků vyplynulo, že Czech On-line Expo není pouhým veletrhem. „Je to místo, kde dostanete příležitost stát se součástí něčeho většího, než jste vy sami. Kde se klienti a známí mění na přátele. Kde odevzdáte neuvěřitelné množství energie a stejně neuvěřitelné množství energie dostanete nazpět. Kde za dva dny nasbíráte inspiraci a know-how na měsíce dopředu,“ napsal o COE na svém LinkedInu business developer Imrich Kovaľ.

Networkingu napomáhala aplikace Eventee, jejímž prostřednictvím si účastníci mohli dopředu domlouvat schůzky, psát si zprávy, poskládat si vlastní program, pokládat přednášejícím otázky i přednášky hodnotit.

Organizátoři veletrhu mysleli i na to, aby se účastníci cítili dobře, měli kde trávit čas mezi přednáškami, případně s sebou mohli vzít své děti. Přímo na výstavišti se nacházela food zóna s gastronomickými pochoutkami z celého světa, dětský koutek s profesionálními hlídačkami, gaming zóna s Playstationy i work lounge pro klidné schůzky či práci.

Domluvte si konzultaci

Uzavřením bran veletrhu navíc mise Czech On-line Expa nekončí: organizátoři mají za cíl budovat komunitu kolem československé e-commerce a digitálního marketingu v průběhu celého roku, například prostřednictvím Meet Upů či podcastu.

Zdroj: SmartEmailing

Czech On-line Expo 2025

Pořadatelé již nyní plánují další ročník, který slibuje ještě větší inspiraci i zábavu. S důrazem na zpětnou vazbu účastníků připravují ještě pestřejší program a řeší, jak předejít nedostatkům z letošního ročníku. „Na přípravu ročníku 2025 máme – oproti letošku, kdy jsme veletrh koupili, 3 měsíce před termínem konání – prakticky celý rok. Najednou máme větší prostor i klid věnovat se komunikaci se speakery a garanty. Budeme tak moci pečlivě dohlédnout na to, aby přednášky pro návštěvníky byly skutečně přínosné a nešlo jen o self promo nebo product placement,“ láká na COE 2025 Švihálková.

Czech On-line Expo 2025 se bude konat 26. – 27. února 2025 opět na pražském výstavišti PVA Expo Letňany.

© 2024 imper.cz