01. Červen 2015
Nastavit se pro obchod není jednoduché, však si také začátky dobře pamatujete. Každá chyba vás tehdy stála dost stresu, ale zároveň posunula o míle dál. Poučili jste se, vypracovali, ale občas se stane, že vás rutina, lenost nebo prostě jen špatný time-management přinutí sklouznout zpět k začátečnickým návykům. Dávejte pozor, ať nevědomky neděláte jeden ze 3 následujících omylů:
1. Voláte klientovi bez přípravy
Vidíte v určité společnosti poteciál pro návzání obchodního styku a je potřeba reagovat teď hned? Zapadá do vašeho byznys plánu natolik, že pravou rukou stále sjíždíte domovské stránky firmy, zatímco levačkou už vytáčíte číslo? Raději zabrzděte a ptejte se sami sebe:
- Víte, jaké poměry ve společnosti panují?
- Jaký produkt přesně nabízí a jak je na tom finančně?
- V čem jim můžete pomoci?
Často si myslíme, že už to máme v malíku, umíme improvizovat (koneckonců už se nám to tolikrát povedlo!) a známe všechny typy klientů. Pak ale může přijít ten jeden… a statisícová zakázka je fuč! Informujte se, zjišťujte a buďte neustále hladoví!
2. Neznáte obchodní minulost potenciálních partnerů
Mnoha lidem se podnikání nevydaří a začínají s čistým štítem. Podruhé. A pak potřetí, počtvrté. Ve svých stopách nechávají nespokojené zákazníky, výjimkou nejsou ani podvody a nespolehlivost.
Vypadá společnost či člověk, na kterého jste narazili při surfování internetem, jako terno? Zjistěte si jeho obchodní minulost. Z toho, jak se daná firma chovala ke klientům v minulosti, vyčtete až nepříjemně mnoho. Třeba to, jak by byl jejich přistup k vašemu obchodnímu vztahu.
3. Máte hotovo
Diplom v kapse, stabilní zaměstnání, lepší pozice. Co víc chtít? Zkrátka zítra uzavřete dohodu s tím a tím člověkem, o měsíc později s jiným. Jenže za rok, za 5 let? Bez seberozvoje se dnes už neobejde nikdo. Absolvování školy a několik uzavřených dealů vás nespasí navždy. Vy máte přece v oboru velké plány! Registrujte se na Business Animals a buďte vidět v obchodním světě, mějte povědomí o soudobých trendech, sledujte novinky z oblasti byznysu, ekonomiky, marketingu. Čtěte knihy. Navštěvujte semináře, odborná fóra i offline meetingy. Nezakrňte!
Jakých dalších chyb se vyvarovat?
Text: Ivanna Benešová
Foto: cdn1.tnwcdn.com