26. Červen 2016
Storyous nás kvůli Business INSIDERU vytáhli až na střechu, kde jsme plánovali pořídit hezké fotky. Nakonec jsme na střeše spáchali celý rozhovor s báječným výhledem na historickou Prahu. Střecha je oblíbeným místem grilovaček a jiných party. Původně jsme měli grilovat také. Kvůli počasí to však nevyšlo, tak nám zůstal jen objevený vyschlý párek z minula. Ice breaker k rozhovoru jako vyšitý. A mohli jsme zjišťovat, čím momentálně obchodníci v Storyous, jmenovitě Magda, Petr a Viktor, žijí.

Pro obchod jsou dnes největší příležitostí EET a expanze
V prosinci budou muset všechny gastro zařízení přejít na elektronickou evidenci tržeb (EET). Storyous se blýská na dobré časy. Zůstávají však při zemi. „EET samozřejmě vnímáme jako velkou příležitost, není to ale něco, na čem je náš byznys založen. Určitě budeme muset být víc flexibilní, umět reagovat na věci, které přijdou, ať už z ministerstva, od konkurence nebo z jakékoliv jiné strany,“ řekla nám o připravovaných změnách šéfka obchodu Magda.
Nejbližší období bude výzvou zejména pro samotné obchodníky. Výrazný nárůst poptávky čekají ve Storyous na podzim. „Pro každého člověka, který bude součástí, je to obrovská příležitost. Pro nás obchodníky navíc možnost vydělat si opravdu hezké peníze. Bude za tím ale spousta práce. Já si myslím, že od konce srpna do konce roku to bude mazec,“ vysvětluje Petr. Magda vnímá také potenciální překážky z hlediska konkurence: „S tím se určitě budeme setkávat. Projít si tím vším bude nejen pro mě hodně zajímavá pracovní zkušenost.“

Poláci jsou nám v něčem velmi blízcí, zároveň hodně jiní
Kromě EET se ve Storyous momentálně soustředí na expanzi do Polska. „Mít dva takové cíle není úplně sranda. Musíme se soustředit na to, jak to dělat efektivně a rychle. Právě proto plánujeme rozšiřovat tým a bude na každém, jak své schopnosti zužitkuje a které příležitosti se chopí,“ řekla nám Magda. Pro polský obchodní tým je důležitá plynulá polština, proto nyní hledají obchodníky spíše přímo v Polsku. I tak dnes ve Varšavě rozjíždějí spolupráci i kolegové z Čech. „V tuto chvíli blíže poznáváme, jak funguje lokální trh. Už teď ale víme, že stěžejní bude launch služby zvládnout po technologické stránce, protože Poláci mají různá specifika a legislativní odlišnosti. I jejich kultura je odlišná. Poláci jsou nám sice v něčem velmi blízcí, zároveň ale hodně jiní,“ hodnotí Petr.

Děláme produkt, který restauracím reálně pomáhá
Storyous nechtějí být pro restaurace a kavárny jen řešením z hlediska EET. Radši se soustředí na lidi, kteří berou business seriózně a chtějí, aby jim fungoval. „Naší strategickou vizí je prodávat produkt, který majitelům restaurací pomáhá, zjednodušuje jim byznys a také šetří peníze. Máme dokonce klienty, kteří díky našemu systému vydělávají víc peněz – díky nám mají vše zorganizované, jednodušší a z pokladny se už nic neztrácí,“ vysvětluje Viktor.


Jaká firemní kultura se žije v Storyous?
Dle Magdy je firemní kultura to nejdůležitější, co může být: „V práci trávíš v podstatě větší díl života. Nechceš být někde, kde není sranda. Všechny problémy, změny a vše, co ti přijde do života, se mnohem líp zvládnou, když ti lidé kolem rozumí.“ Oba kluci přikyvují. „Ve Storyous se zdají být nadšení všichni. Reálně přinášíme trendy, různá technologická řešení, které konkurence ještě nemá úplně v ruce, a to je něco, čeho chtějí být lidé součástí,“ vysvětluje Petr.

Potřebujeme lidi s otevřenou hlavou
Ze Storyous lidé neradi odchází. Když už odejdou, nebo jsou odejiti, všichni se rádi vrací na večírky, které se pořádají každý měsíc. Nejde too much fun na úkor růstu obratu a reálného progresu firmy? „Možná to navenek nevypadá, ale my všichni jsme profesionálové a firmu respektujeme, management má tady přirozenou autoritu a lidé jsou maximálně loajální,“ ujišťuje nás Petr Staškevič. A jak by měl vypadat člověk, který chce do Storyous? „Musí mít otevřenou hlavu, takový člověk začne tu kulturu vnímat velmi brzo a ocení to,“ říká Viktor.


Chceš k nim taky? Ve Storyous momentálně hledají obchodníky, nejlépe s otevřenou hlavou. Spíše než nabušené CV je pro ně důležitá osobnost obchodníka a to, jak to mezi vámi zajiskří. Pokud nehledáš klasické od 9 do 17 – po páté totiž začíná ta pravá zábava – přihlas se do Storyous týmu.
Foto: Ká-kontrast FOTO