Bára Husáková: „Prodej rezidenčních nemovitostí je o emocích, nejen o číslech“

14. Leden 2016

Je jí 29 let, šéfuje rezidenčnímu týmu, a ač tam nebydlí, miluje Prahu-Bubeneč – čtvrť, kterou má v realitní kanceláři Engel & Völkers na starosti. „Je to krásná čtvrť a zdejší majitelé jsou hodně patrioti. Často se mi stává, že mi vyhraničí čtverec, ze kterého se nechtějí odstěhovat, a řeknou mi, ať jim najdu něco v něm,“ směje se Bára, na které je vidět, že svou prací žije. Někdy i 10 a víc hodin denně. Zajímalo nás, co za tím je.

bara3

Báro, Engel & Völkers je mezi pražskými realitkami proslulá tím, že děláte ty „lepší“ nemovitosti. Hodně tedy jednáte s úspěšnými, bohatými lidmi. Jak se vám jako ženě v takovém světě pohybuje?

hledáme obchodníka

Právě že velice dobře. Pravda je, že se často setkávám s finančně lépe situovanými  lidmi a někdy je potřeba se umět prosadit a získat si respekt, ale to lze tím, že se naučíte být empatická, jste pečlivá, spolehlivá a máte profesionální vystupování. Pak se umíte  vcítit do jejich potřeb a získat si důvěru. Ať je to byznysmen, který hledá investiční příležitost, nebo naopak rodina, která má vymezený rozpočet a chce hezké bydlení, mým úkolem je pomoci najít místo, kde si tyhle sny splní.

Najděte si práci v obchodu

Prodávám rezidence, do kterých se zamilujete na první pohled

Vy vedete tým, který prodává rezidenční nemovitosti. V čem je to jiné než prodávat třeba kanceláře nebo komerční prostory?

Hlavní výhodu práce s rezidenčními nemovitostmi vidím v tom, že se do nich můžete zamilovat na první pohled.

Jak to myslíte?

Znáte ten pocit, když vejdete na nějaké místo, prostoupí vás pocit klidu a spokojenosti a vy víte, že právě tady chcete mít svůj domov, založit rodinu, vychovat své děti, začít nový život?

Určitě.

Tak v ten moment můžete nemovitost prodat za zajímavou cenu, ačkoliv investičně třeba není koupě tolik zajímavá. Je to o pocitech a emocích, ne pouze o číslech. To je zároveň i určité úskalí, neboť u rezidenčních nemovitostí je návratnost a výnos o něco nižší než u komerčních nemovitostí. Mě nejvíce baví, že pomáháme lidem najít spokojený domov, přičemž největší roli zde nehrají čísla, ale splněné sny.

Makléř by měl žít komunitním životem spolu s obyvateli

Rozumím. Teď by mě zajímalo, jak tohle celé vypadá na dennodenní bázi. Jak se třeba dostáváte ke klientům?

Každý makléř dostane při nástupu na starost jednu čtvrť a s ní databázi, kterou si musí zpracovat – zpočátku je to o každodenním navolávání majitelů nemovitostí i lidí, kteří hledají. Cílem je čtvrť co nejlépe poznat a stát se kontaktní osobou pro lidi v okolí. Hodně se tam pohybovat a marketingově prosazovat, roznášet vizitky, bavit se s lidmi.

Vy máte jakou čtvrť?

Prahu-Bubeneč, což je taková „zelená“ diplomatická čtvrť plná hezkých vil a zajímavých podniků, kde se mi pracuje dobře. Třeba teď v pondělí se mi stalo, že jsem šla ze schůzky na prohlídku vily, kterou nabíráme do nabídky, protože spokojený vlastník vedlejší vily nás doporučil sousedovi. A právě po cestě jsem neustále potkávala a zdravila jednoho klienta za druhým.

To zní jako scéna z filmu, když se hlavnímu hrdinovi něco daří…

Já jsem si v to pondělí i tak připadala. (smích) Takový moment je skvělým ukazatelem, že po 2 letech intenzivní práce si v té čtvrti vybudujete silnou pozici, víte, kdy se plánuje další developerský projekt nebo kde otvírají novou kavárnu. Tohle by mělo být cílem každého makléře u nás, protože teprve pak jste spolehlivý partner, kterého klient s klidným srdcem doporučí svým známým.

Nádherné firemní prostory na Janáčkově nábřeží získali také přes doporučení.
Nádherné firemní prostory na Janáčkově nábřeží získali Engel & Völkers také přes doporučení.

Z 30 klientů chce 10 rychle nakupovat, zbytek si jen mapuje trh

Takže dneska už hodně fungujete přes reference?

Doporučení je jen nástavba, základem mé práce je stále navolávání. Denně je potřeba tak 30 telefonátů, z toho jsou 2–3 schůzky. Odhadem se staráte tak o 20 klientů měsíčně, neznamená to ale samozřejmě 20 prodejů. Hodně klientů je teprve ve fázi, kdy si mapují trh nebo chtějí investovat, ale nemusí hned.

Na jaký prodej jste za svou kariéru nejvíc hrdá?

Ten se odehrál v nedávné době, při prodeji krásné vily v Bubenči. Začal vlastně trochu nedůvěřivým a pocitově rozporuplným telefonátem a po 8 měsících dobře odvedené práce jsme s úsměvem na tváři podepsali kupní smlouvu. Majitelé mi nakonec velmi děkovali, doporučili mne dále, a nyní mě až mrzí, že spolu nejsme v tak častém kontaktu. Vedle krásné květiny mi také zaslali děkovný e-mail a vůbec – přesně kvůli tomuhle bych svou práci za nic nevyměnila!

Vím o vás, že v  týmu jste nyní 3 a budete expandovat. Takže je u vás šance pro obchodní talenty?

Rezidenční tým (Engel & Völkers má ještě druhý tým působící v segmentu komerčních nemovitostí, pozn. red.) by se měl v nejbližší době rozrůst na 10 členů, to je nyní má priorita. Hledáme proto nové kolegy, kteří si chtějí vzít svou část Prahy a vypracovat se v ní. Měl by to být někdo, komu nevadí pracovat 10 hodin denně, někdo, kdo je motivovaný, pečlivý, chová se profesionálně a věří v práci podle standardu Engel & Völkers.

V prvním roce si vyděláte 600 000 Kč a pojedete na školení na Mallorcu

Ten firemní standard mě zajímá.

Jsme pobočkou celosvětové společnosti s téměř  40 lety zkušeností na trhu, takže je jasné, že jsou určité postupy práce a hranice, ve kterých se musíme pohybovat. Na druhé straně toto know-how prostě funguje a je tu pro nás, ne proti nám. Máme například  k dispozici kouče na telesales, pravidelná školení a noví kolegové jezdí na týdenní školení do zahraničí, které pořádá Akademie Engel&Völkers, např. na Mallorcu, do Bruselu nebo Hamburku. I systém odměňování mně hodně vyhovuje.

Je to lifestyle pro vás? Ozvěte se Báře a zamilujte se do rezidenčních nemovitostí také!

Systém odměňování je jaký?

Každá aktivita, která směřuje k prodeji, je odměňována, takže měsíčně u nás můžete mít fix 25 000 Kč. Tohle je skvělé hlavně na začátek, kdy ještě nemáte ty reálné prodeje. V prvním roce by mělo být cílem každého makléře si vydělat 600 000 Kč a víc, v dalších letech není limit a záleží na každém makléři, jak je šikovný. Jsme hodně motivovaní nejen penězi, ale i bonusy, například za nejlepší výsledek v týmu za měsíc, za první prodej v roce se u nás dostávají odměny např. v podobě zahraničních zájezdů.

To je slušné zázemí, asi k vám hodně přebíhají lidé z jiných realitek…

Jestli mám být upřímná, lidi se zkušenostmi z jiných realitních kanceláří příliš nechceme. K nám se hodí spíš dobrý obchodník, který má motivaci to někam dotáhnout, je pracovitý, pečlivý a chytne ho náš přístup k věci. Takový pak fakticky nemá limit v rozletu.

  • Oblíbený film/kniha: Egypťan Sinuhet, Umění diplomacie
  • Oblíbené jídlo: Krevety
  • Oblíbená značka oblečení: Tatuum, Esprit
  • Profesní meta: Mít za rok tým 10 makléřů a do 2 let být jedničkou na trhu pražských nemovitostí. Nakročeno máme dobře.
  • Nejvíc jsem se v životě naučila od: V životě od rodičů, v práci od Andrease von Schlika – jednatele naší společnosti
  • Jak odpočívám: O víkendu na chatě nebo kole, v zimě Alpy a v létě moře. Je skvělé mít práci, která vám umožní zaplatit si dovolenou do vysněných lokalit.
  • Motto/životní heslo: Žít naplno a věřit, že všechno zlé je pro něco dobré.

 

© 2024 imper.cz