3 důvody, proč využívat monitoring médií v B2B salesu

monitoring médií

09. Květen 2024

Monitoring médií je sice tradičně využívaný komunikačními týmy, ale v poslední době roste i počet obchodníků, kteří ho sledují nebo odebírají. Tyto nástroje totiž umožňují firmám a jejich obchodním a marketingovým týmům předvídat tržní vývoj, sledovat konkurenci, reagovat na změny v chování zákazníků a efektivněji plánovat marketingové a obchodní strategie. Pojďme se tedy podívat podrobněji na tři konkrétní případy, jak vám monitoring médií může pomoci maximalizovat váš obchodní úspěch.

1. Identifikujete a zacílíte na nové obchodní příležitosti

Aktivní monitoring médií vám umožní rychle identifikovat a reagovat na nové příležitosti. Na českém trhu je jedničkou nástroj Mediaboard, ve kterém můžete v reálném čase sledovat, co se děje ve vašem byznyse, jaké jsou reakce zákazníků na nové produkty, a jaké marketingové strategie konkurence využívá. Kromě toho můžete také pozorovat a analyzovat tržní trendy a změny v zákaznických preferencích, které mohou signalizovat vznik nových potřeb, které pro vás budou znamenat nové obchodní příležitosti.

Detailní analýza informací z trhu umožní vám či vašemu obchodnímu týmu přizpůsobovat své strategie tak, abyste mohli pružně a proaktivně reagovat na nové výzvy. Například, pokud monitoring odhalí nárůst zájmu o určitý typ produktu či služby, můžete firmě rychle upravit svou nabídku nebo marketingové kampaně tak, abyste tento zájem co nejlépe využili. 

hledáme obchodníka

2. Pochopíte trh a bleskově zareagujete na potřeby zákazníků

Druhým praktickým využitím monitoringu médií, který můžete využít ve svůj prospěch, je porozumění potřebám a preferencím vašich zákazníků. Mediaboard pro vás zanalyzuje zprávy, recenze, diskuse na sociálních sítích a další zdroje, aby vám poskytl detailní přehled o tom, co zákazníci skutečně chtějí, jaké mají problémy a jak vnímají různé značky. Tyto informace využijete například pro tvorbu personalizovaných nabídek, které perfektně zacílí na specifické potřeby a přání zákazníků.

Na základě informací o sentimentu zákazníků může vaše firma efektivněji řešit stížnosti či reklamace, což vede k jejich vyšší spokojenosti a posiluje jejich loajalitu ke značce. Například, pokud monitoring odhalí negativní reakce na určitý aspekt produktu, firma může tento problém rychle identifikovat a řešit, což může zabránit větším reputačním škodám a zlepšit vztahy se zákazníky.

3. O konkurenci budete vždy všechno vědět první

Asi největší výhodou pro obchodní týmy je vědět, co se zrovna píše o konkurenci a co o nich říkají jejich klienti na sociálních sítích. Tyto informace jsou zásadní pro zdokonalení marketingových strategií, identifikaci nových příležitostí a udržení konkurenční výhody. Je dobré se dívat, jaká média a novináři o konkurenci píšou. Až budete vydávat svou tiskovou zprávu, není nic jednoduššího, než ji poslat na novináře, kteří o vašem oboru už píší. Nové novináře a kontakty na ně si snadno najdete pomocí Medialistu.

Extra tip naší redakce:

Vyzkoušejte „Business zprávy” – pravidelné denní či týdenní reporty, které vás upozorní na to nejdůležitější, co se děje ve vašem oboru, městě, regionu či kraji. Dozvíte se jako první o vypsaných tendrech, veřejných zakázkách nebo relevantních personálních změnách na klíčových pozicích. Získáte přehled o tom, o čem se píše nejen v oborových, ale i hlavních médiích v Čechách a na Slovensku. Budete mít náskok před konkurencí.

© 2024 imper.cz