Zvyšte svůj obrat díky e-mailové automatizaci

E-mailingová automatizace

17. Říjen 2022

Chcete vědět, co se skrývá pod pojmem e-mail marketingová automatizace a co všechno s ní dokážete? Jak díky ní zvednout obrat a vybudovat kvalitní vztah se svým zákazníkem? Následující řádky vám nejen na tyto otázky odpoví.

„A co je to ta e-mail marketingová automatizace?“

E-mail marketing patří mezi nejvýkonnostnější kanály marketingového mixu. A s pravidelnou péčí jeho výkonnost stále roste. Největší zásluhu na tom má právě e-mailová automatizace, která ulehčuje práci a výrazně zvyšuje obrat. Jak?

Díky ní dokážete se svými zákazníky komunikovat na základě jejich předchozího chování (vyhledávání ve vašem e-shopu, předchozí nákup, nedokončený nákup apod.). Tím zákazníkovi nabídnete přesně to, co ho zajímá, a zvýšíte tak pravděpodobnost dalšího nákupu.

hledáme obchodníka

Automatizované kampaně vám poslouží k budování kvalitního vztahu s vaším zákazníkem. S jejich pomocí můžete zákazníkovi snadno popřát například k svátku, výročí prvního nákupu nebo ho přivítat mezi svými odběrateli a představit mu vaše produkty a služby. A mnoho dalšího. 

Proč už klasické newslettery nestačí?

Klasické newslettery se na obratu e-commerce firmy podílí cca kolem 15 %. Automatizované rozesílky s personalizovaným sdělením dosahují větší odezvy, ušetří vám peníze a díky automatickému rozesílání zvýší také vaši efektivitu. Obrat z e-mailingu díky nim může být i nad 60 %. 

Kouzlo personalizace

Denně do našich e-mailových schránek přijde velké množství e-mailů. A pokud se zrovna tím vaším neodlišíte, s největší pravděpodobností skončí nepřečtené. Naštěstí e-mailing nabízí možnost personalizace, která s e-mailovou automatizací úzce souvisí.

Personalizace využívá informace, které o svých zákaznících zjistíte z registrace k odběru newsletterů a předešlých rozesílek. Díky tomu můžete své zákazníky například oslovovat jménem v předmětu a obsahu e-mailu, nebo jim nabídnout přesně takové produkty nebo obsah, který je zajímá. 

Uvádí se, že personalizované e-maily mají o 29 % vyšší míru otevření a o 41 % vyšší míru prokliku. Kromě toho budou vaše e-maily působit důvěryhodněji a zákazník se bude cítit výjimečně.

hledáme obchodníka

TIP: Přečtěte si případovou studii platformy SmartEmailing, která se podílela na rozesílce 20 000 unikátních personalizovaných videí pro společnost innogy.

E-mailingová automatizace

S čím vším vám může automatizace pomoci?

Funkce e-mailové automatizace ale nevyužívají jen e-shopy. Možnosti automatizace jsou neomezené a své uplatnění nachází napříč obory. Mezi klienty zmíněného SmartEmailingu můžete najít neziskové organizace, finanční poradce nebo realitní kanceláře.

Například agentura MARKETiN z oblasti finančních a realitních služeb využívá e-mailovou automatizaci naplno a nemůže si ji vynachválit. Svým klientům posílají uvítací kampaně pro evidenci nových kontaktů u makléřů nebo upsell kampaně na jejich finanční produkty.

„Díky automatizaci dokážeme průběžně zvyšovat profit při stejných fixních nákladech. Zvýšením angažovanosti databáze jsme dosáhli navýšení provizí a správné načasování rozesílek nám usnadnilo interní provoz. Naši klienti si navíc díky pravidelné cílené komunikaci prohloubili vzájemnou důvěru s našimi poradci.“ – Vojtěch Novotný, MARKETiN

3 automatizační kampaně pro zvýšení obratu

1. Přivítejte nové kontakty

Pokud se zákazník přihlásil k odběru vašich newsletterů, nezapomeňte ho přivítat. Uvítací e-mail je první přímý kontakt mezi vámi. Proto by měl být dobře promyšlený jak po textové, tak po grafické stránce. 

Posíláním uvítacího e-mailu získáte nejen bližší vztah s vaším zákazníkem, ale také si pomůžete v budování firemní identity. Zároveň dostanete prostor pro promování nabídek.

Vyzkoušet můžete také dvě varianty předmětu, tzv. A/B testování. Zjistíte, co vaše kontakty zajímá a e-mail podle toho vylepšovat.

2. Upozorněte na opuštěný košík

Zákazník si na vašem e-shopu vybral produkty, vložil je do košíku, ale objednávku nedokončil? Připomeňte mu jeho nákup pomocí automatického e-mailu a pokuste se objednávku dotáhnout do konce.

Mezi největší výhody opuštěného košíku patří zvýšení konverze a obratu. Podpořit dokončení objednávky můžete například slevovým kuponem.

3. Přání k narozeninám a svátku

Není nad to někomu zpříjemnit den přáním k svátku či narozeninám. To samé platí i v případě vašich zákazníků. Posláním takového přání utužíte společný vztah a zároveň využijete skvělou příležitost k připomenutí vašeho brandu.

Jako pozornost můžete k přání přiložit voucher, slevu nebo speciální akci jako dárek.

TIP: Zajímá vás, jaké další kampaně lze s automatizací posílat? Stáhněte si zdarma SmartEmailing Smartbook a TOP 10 automatizačními scénáři.

Automatizace napříč platformami 

Díky automatizaci můžete zákazníka provázet v rámci celého nákupního procesu. Pro každou fázi (See – Think – Do – Care) se hodí jiný způsob oslovení a e-mail tak můžete doplnit jiným marketingovým kanálem.

Zajímavým příkladem je také napojení e-mailové platformy SmartEmailing na projekt Děkovačka.cz. Díky této aplikaci se obyčejná děkovací stránka může stát zdrojem nových zákazníků. 

SmartEmailing dokáže jako jediný český nástroj přenést všechny kontakty z Děkovačky rovnou do klientova účtu. Klient pak už jen spustí prodejní automatizační scénář, který povede jeho zákazníky k nákupu.

© 2022 imper.cz