Znáte nástroje pro efektivní home office?

31. Říjen 2022

Pandemie koronaviru postavila majitele a zaměstnance firem před nečekanou výzvu. Opatření proti šíření viru nevyhnutelně vedla k přesunu pracovního prostředí z kanceláří do našich domovů. Koronavirus už sice neřádí v takovém měřítku, kdy bychom byli nuceni opouštět společné prostory kanceláří, i přesto ale mnoho zaměstnavatelů stále možnost práce z domova nabízí. A spousta zaměstnanců ji také nadále využívá. Přinášíme vám proto několik tipů, jak a pomocí jakých nástrojů můžete práci na home office co nejvíce zefektivnit a zjednodušit.

Všude dobře, doma nejlíp

První tip se tak úplně netýká nástrojů, ale je neméně tak důležitý. Aby se vám dobře pracovalo, musíte mít k dispozici pořádné vybavení. Za prvé musíte mít na čem pracovat. Výkonný počítač s kvalitním připojením je naprostým základem. Pomocnou ruku vám může nabídnout druhý monitor, díky kterému pro vás bude multitasking mnohem jednodušší. Nepostradatelná je i pohodlná ergonomická židle, ve které budete trávit desítky pracovních hodin, rozhodně ne ta dřevěná od vašeho jídelního stolu.

Práce z domova by pro vás měla být příjemná, zařiďte si správně osvětlenou útulnou pracovnu a vyhněte se nějakým tmavým kutlochům. Pokud budete mít jasně vyhrazené místo na práci, které bude oddělené od zbytku „nepracovního prostředí“, budete mnohem produktivnější.

Mějte práci svého týmu pod kontrolou

Teď už se vraťme ale zpět k slibovaným počítačovým nástrojům. Pokud pracujete v týmu, potřebujete delegovat denně několik úkolů a máte jasně nastavené termíny plnění, velkým pomocníkem pro vás budou jednoznačně nástroje na řízení projektů. Díky nim můžete přehledně rozdělit práci na jednotlivých úkolech, mít přehled o jejich plnění a aktuálním stavu. Takových nástrojů existují desítky, určitě si ale mezi nimi vyberete ten, který bude přesně vyhovovat potřebám vaší firmy.

Jednotlivě pak můžeme jmenovat třeba Freelo z dílny českých vývojářů. Mezi další často využívané nástroje patří například Asana nebo Trello.

Prázdné zasedačky, plný kalendář videokonferencí

Asi největší nevýhodou práce z domova je nemožnost osobního setkání s kolegy nejen kvůli pravidelným poradám, ale třeba i při řešení akutních problémů. Řešení přinášejí nástroje pro organizaci online videokonferencí, bez kterých se dnes v podstatě žádná firma neobejde.

Zoom: Tato aplikace se stala jakýmsi symbolem pandemie, a hlavně karantény. Svým jednoduchým a intuitivním ovládáním si získal miliony uživatelů. Jeho bezplatná verze nabízí ale pouze 40minutové hovory a omezený počet účastníků hovoru. Společnost ale čelila velké kritice kvůli slabému zabezpečení, které už vyřešila intenzivními opravami.

Microsoft Teams: Ten nabízí nejen možnost vytváření videokonferencí, ale můžete pomocí nich spravovat i cloudové úložiště. Teams jsou součástí balíčku Microsoft Office a jejich funkce jsou vhodné pro malé, středně velké a velké firmy. A pokud používáte počítač s Windows 11, tak tam jsou Teams již přímo součástí systému.

Google Meet: Pokud máte účet Google, nepotřebujete se už nikde registrovat a videohovory můžete zadarmo zakládat a účastnit se jich. Díky dobré integraci s ostatními aplikacemi Google jako je kalendář nebo Gmail můžete schůzky jednoduše plánovat. S placenou verzí máte možnost jejich nahrávání a následného uložení na Google Disk.

Cisco Webex: Platforma Cisco Webex nabízí kromě nástrojů pro zakládání videohovorů a komunikaci i možnost sdílení souborů s ostatními kolegy. Dále díky protokolu Transport Layer Security zaručuje bezpečnou komunikaci. Je vyhovujícím řešením pro malé i velké firmy.

Videokonferenční nástroje vám značně usnadní práci na dálku. Pokud nevíte, jaké řešení by bylo vhodné pro vaši firmu nebo zkrátka nemáte čas řešit zdlouhavé licencování, můžete se obrátit na odborníky, kteří vyhodnotí, jaký nástroj pro vás bude přijatelný a následně ho implementují.

© 2022 imper.cz