6 výhod, které činí z žen skvělé investorky

2. 3. 2017 +

Obchod

Ženy se do financí a investování nehrnou v davech, což je škoda. V našem magazínu budeme ukazovat příklady, které vás ženy inspirují k tomu peníze, finance a investování milovat. Pro dnešek jen takové krátké zamyšlení, které jsme našli v knize Bohatá žena autorky Kim Kyiosaki. Zní vám její příjmení povědomě? Není to náhoda – Kim má za muže motivačního spisovatele Roberta Kyiosakiho, autora bestselleru Bohatý táta, chudý táta a hry Cashflow. Kim věnuje svou kariéru zvyšování sebevědomí a zodpovědnosti žen v otázce peněz. Na co přišla?

1. Ženy se nebojí říct „Já nevím“

V profesním prostředí jsou ženy daleko víc než muži zvyklé a ochotné klást otázky. Umí otevřeně přiznat, když něčemu nerozumí, nebojí se, že budou vypadat „hloupě“ a v konečném důsledku se tak mohou dozvědět a rozvinout mnohem víc než muži, kteří si na odpovědi přicházejí spíš sami. Nelze samozřejmě generalizovat, ale jak říká Kim Kyosaki: „To, že my ženy dokážeme zcela klidně říct, že něco nevíme, je výhoda, která nám otvírá dveře k nalezení mnoha odpovědí. Upřímně věřím, že odvaha říct já nevím, přiznám se, že to není má parketa nebo v tomhle se nevyznám je jedna z nejmocnějších zbraní, které my ženy máme.“

button registrace obchodnika transparent

2. Nebojí se požádat o pomoc

Na to navazuje druhá výhoda – když se žena třeba na meetingu nebo konferenci přizná, že termínu nerozumí, a zároveň požádá některého z kolegů, zda by jí princip mohl přiblížit, rozhodně se nejedná o žádné společenské faux pas. Ženám nevadí vyhlédnout si na dané téma autoritu a inspirovat se od ní. „Také v oblasti investic se ženy mnohem častěji ptají na správné nasměrování. Vidím v tom hned dvě výhody; zaprvé se vždy dozví něco nového a trendy a zadruhé zbytečně neplýtvají čas tím, že by si na to musely přijít samy,“ dodává Kyiosaki.

Přečtěte si také: Těchto 7 pravidel business oblékání pro ženy vám změní kariérní život

3. Umí skvěle nakupovat

Většina žen umí kdekoli najít výhodnou koupi. Znají cenu vyhlédnuté značkové kabelky nebo šatů, a když je někde vidí ve slevě, bingo! Stejný princip platí u investování – objevíte něco, co má nižší cenu, než je skutečná hodnota, koupíte to – a vyděláte. Tématu musíte nicméně rozumět, musí vás bavit. Americká finanční poradkyně a spisovatelka Ruth Haydenová to trefně vystihla, když napsala: „Pokud budeme my ženy nakupovat investice tak, jak nakupujeme v nákupním centru po Vánocích, budeme se topit v penězích. Když akcie klesnou, je to stejné jako výprodej džín a bund za třetinovou cenu.“

4. Nerady riskují

„Slyšela jsem argument, že důvodem, proč ženy nemohou být úspěšné při obchodování na burze nebo investování do komodit/nemovitostí, je fakt, že jsou méně ochotné podstupovat riziko. Ale jde jen o úhel pohledu,“ ukazuje Kim Kyiosaki, „já osobně když se pouštím do nějaké investice, která by mohla být složitější nebo není mou parketou, snažím se ji prostudovat co nejpečlivěji. Než do ní vložím větší sumu peněz, věnuji jí víc času a úsilí.“ Ženy jsou imunnější vůči různým žhavým trendům a super výhodným nákupům na trhu, jsou pečlivější a z dlouhodobého hlediska v investování úspěšné.

Přečtěte si také: Jitka Pšejová: „Network marketing je pro mě cesta za životem bez limitu“

5. Jsou starostlivé

Žena projevuje přirozenou péči o své blízké a vše, na čem jí záleží. Takže i peníze, které vložila do nástrojů, kterým věří. „Starostlivý přístup zahrnuje mimo jiné vytváření dobrých vztahů se všemi, se kterými ve světě financí přicházíte do styku. Váš finanční poradce, zkušený kolega z oboru, účetní, investiční klub nebo skupina lidí s podobnými zájmy, přátelé, se kterými můžete o svých plánech mluvit.“

6. Mají menší ego

… co se týká investování. Ženy, ač často emocionální bytosti, jsou v otázce financování velmi praktické, pokorné a mají přehled o návratnosti svých investic. Muži mají dle Kyiosaki tendenci nafukovat možné úspěchy a marginalizovat možné ztráty a rizika. Zdravá soutěživost v mužských kolektivech může přerůst až v předvádění, což není rys, který byste v investicích chtěli.

My v BusinessAnimals.cz rozhodně takto negeneralizujeme, chtěli jsme ale téma nakousnout, ať zjistíme, jakou škálu názorů tady máme!