15. Prosinec 2016
Zbyněk Lakomý odešel z mezinárodní společnosti a vrátil se zpět na Vysočinu, aby založil firmu Alsenta, která uvádí na trhu službu Seeky a LightData. Na začátku působil ve firmě sám, později se zvětšila o další 3 spolupracovníky a dnes již čítá téměř 20 lidí. Dnes dokáže nabídnout klientům přes 200 000 kontaktů na manažery. Je velkým zastáncem moderního obchodu a jeho obchodní tým učí české firmy, jak s pomocí jednoduchých nástrojů získávat leady a hlavně s nimi pracovat a obchody dotahovat. Oslovuje šéfy firem a obchodních oddělení, takže se setkává s hodně inspirativními lidmi. Jelikož je inovátor a vizionář, právě tohle ho posunuje dál.
- Zbyněk Lakomý, jednatel
- Firma: Alsenta, moderní společnost, jejíž produkty mají za cíl pomáhat firmám v efektivním způsobu obchodování – zejména prostřednictvím produktů Seeky a LightData pro zisk leadů.
- Produkty nejprve vyvíjel pod hlavičkou mezinárodní společnosti, postupně ho ale struktura začala svazovat v inovacích, nebál se tedy přesídlit z Prahy za rodinou na Vysočinu a pokračovat na vlastní pěst.
- Nejzajímavější obchodní případ udělal s klientkou z Bali, kde se přesvědčil, že moderní produkt se dá obchodovat moderně.
- Do svého týmu hledá obchodníky, kteří jsou samostatní a chtějí mít svobodu, flexibilitu, obchodovat po Skypu i na osobních schůzkách. Chcete se stát součástí firmy v segmentu, kde je stále minimální konkurence, a který bude nadále růst? Zbyněk buduje tým v regionech ČR.
[leads_ id=“95531″]
Budoucnost je v datech, jejich kvalitě, přesnosti a dostupnosti. „Kdo chce pracovat u nás, uspěje.“
Zbyňku, vím o vás, že jste působil v Kompassu, se kterým dále spolupracujete, postupně jste se ale postavil na vlastní nohy. Seeky a LightData jsou výsledkem. Řekněme si, co u vás obchodníci prodávají? Co je hodnota těchto produktů?
Seeky přináší identifikaci firemních zákazníků na webových stránkách našich klientů. Dokážeme zjistit, která firma a jak dlouho byla na stránkách klientů a co jí přesně zajímá. Firmám poskytneme přesná data na firmy a kontaktní osoby z firem na jednom místě. Seeky jsou na českém trhu už 3 roky a je to mnohem hodnotnější produkt než statistika na Googlu, což je občas argument firem. Nedáváme studený kontakt, ale kontakt na konkrétní firmu s konkrétní potřebou. LightData obsahují databázi přímých kontaktů na manažery podniků v ČR nebo i zahraničí.
Pokud není nutné za klientem jet, nasdílíme mu Skype obrazovku, vše vysvětlíme a nabídneme demoverzi zdarma
Jakým způsobem obchodníci pracují? Čím je motivujete, aby si u vás dobře vydělali?
U nás jde čistě o B2B firemní klientelu, zejména šéfy firem a obchodní ředitele. Obchodníci dostávají teplé leady z registračních formulářů a zbytek je zcela na nich. Všichni se scházíme pravidelně a řešíme dané problémy a brainstorming. Stavíme nový tým obchodníku a každý z nich se má možnost rozvíjet, nevzniká žádný vnitřní konkurenční boj. Svým lidem věřím a v regionech mají neustálou online podporu. Růst společnosti závisí na růstu každého jejího člověka, proto naše obchodníky adekvátně platíme. Průměrný člověk si vydělává 30-50 000 Kč, skutečně šikovný třeba 80 000 Kč. Záleží na jeho výkonu. Začátky jsou těžké, ale po roce přichází ta příjemnější část – retence. Už máte svoji klientelu a nabalujete další a další klienty.
Vím o vás, že obchodujete s využitím moderních technologií, sdílené obrazovky na Skypu atd. Podporujete u obchodníků osobní schůzky, nebo ten Skype?
Podporujeme jak osobní schůzky, tak Skype. Jedna kolegyně pracuje právě tak, že má firmu na telefonu, a pokud není nutné tam jet, dostane ji buď rovnou z toho telefonátu na Skype a pokračuje tam tím, že jí nasdílí svou obrazovku a vizuálně ukazuje, jak se ve službě orientovat a co umí, nebo s klientem domluví termín Skype schůzky. U nás funguje obchod tak, že klientům dáváme produkty na zkoušku zdarma a poté s nimi domlouváme obchod. Seeky na 14 dní a LightData na částečné demo verzi. Není potřeba se něco učit, služba je udělána tak, aby vše šlo intuitivně, je velmi jednoduchá.
Se systémem Seeky.cz pracují i manažeři Komerční banky
Věřím, že na vyzkoušení zdarma slyší, ale taky si dokážu představit ty námitky „jenže kdo by s tím u nás pracoval…“
Z pohledu obchodníka musím objektivně říct, že se produkt prodává dobře, a je jen na obchodních dovednostech každého, jak zvládne přesně tyhle námitky. Nemáme na to kapacity. Obchodní tým už nějak funguje, nevíme, jak to zapasovat. Neumíme to filtrovat. Nemáme čas se to učit. Pracujeme s nimi, jak vyfiltrovat zajímavé kontakty a dál s nimi pracovat. Učíme je vybírat kontakty, které jsou nejrelevantnější. Ze 100 kontaktů vám zbyde 10, ale představte si, že s šikovným obchodním týmem z toho uzavřete dva obchody – bez práce a studeného navolávání, jen díky jednoduše nastavenému systému.
Služba identifikuje právnické osoby. Nemusí obchodník odpálkovávat námitky, zda je to vůbec legální?
Ano, je to zcela legální a máme na to dokonce i právní posudek. Pro větší společnosti tento posudek musíme mít vždy vypracovaný, abychom prošli výběrovým řízení. Dokonce i služba Seeky prošla u právního oddělení Komerční banky. Obchodní manažeři nás už znají a nemají pochyby.
Technologie se neustále a čím dál rychleji vyvíjejí. Jak si myslíte, že bude přenos dat vypadat za pár let a jakým směrem se bude vyvíjet?
Zvyšují se nároky na kvalitu, přenos dat a rychlost. Vše potřebujeme mít dostupné, když to nejvíce potřebujeme. Dříve jsme měli katalog firem, v kterém klienti listovali. Dnes je vše online, můžete měřit chování firmy, a technologie jde dál. Jen rok nám trvalo vyvinout Seeky.cz a práce nekončí 🙂
[leads_ id=“95531″]
Foto: Petr Klempa