Jak být v obchodě zapamatovatelný? 4 návody, jak prodávat, i když za vámi zaklaply dveře

30. 8. 2017 +

Jak na to?

Obchod není jen rychloobrátka, kdy večer vypnete tablet a dokážete si přesně spočítat, kolik jste prodali a kolik statisticky prodáte, když budete plnit doporučené metriky. Spousta obchodníků čeká na dealy měsíce. Ovlivňuje. Lobbuje. Působí. Jsou dokonce obory, kde práce obchodníka nekončí sladkým podepsáním smlouvy nebo jiným způsobem uzavření spolupráce. Rozhodovací proces klienta totiž vzniká až později, dávno poté, co obchodník odešel. Jak můžete takový obchod vůbec ovlivnit? Jinými slovy – jak být jako salesman zapamatovatelný?

man-1485335_1920

1. Zapište se jako člověk, kterého je dobré znát

Lidé dělají business hlavně s lidmi, kteří jsou jim sympatičtí. Buďte pro své obchodní partnery tím, kdo je bude bavit jako člověk. Na koho se můžou spolehnout. Kdo si je vyslechne, občas přestane tlačit, když vidí, že to není k ničemu, a jindy zase dodá odvahu protlačit u šéfů návrh na vyšší budget. Buďte pro své klienty parťákem.

„Kdo chce být úspěšný, akumuluje vztahy, ne peníze. Pokud investujete do vztahů, nemusíte si dělat starost s cashflow. Vztahy se začnou monetizovat samy,“ říká kanadský expert na leadership Robin Sharma, který mimo jiné napsal Mnicha, který prodal své Ferrari.

Přečtěte si také: Jak si nastavit mindset, abyste ze schůzky odcházeli jako vítězové

2. Vyřešte klientovi problém

„Naši obchodníci neuzavírají objednávky,“ říká obchodní ředitel MePro Trading Petr Klumpar. Společnost, ve které vede obchodní oddělení, prodává pomůcky proti úniku moči – cílovkou jsou tedy lékaři a lékárny. „Cílem obchodníka je mentálně ovlivnit lékaře, který je tím, kdo doporučuje konkrétní značku pacientovi. Obchodník nesepisuje s lékařem žádnou objednávku, musí být ale natolik zapamatovatelný, že jakmile přijde pacient s inkontinencí, vybaví si lékař toho šikovného usměvavého člověka, který mu pomohl něco vyřešit.“

Co to může být? Vaší superpower může být cokoli, Petr má například v týmu obchodníka-bývalého fyzioterapeuta, který dokáže unaveným doktorům poradit či ulevit od bolesti.

3. Buďte osobnost

Jelikož obchodníci prodávají hlavně sami sebe, musí pracovat se svou výraznou, jedinečnou a zapamatovatelnou osobností. Máte-li s klientem vybudovaný nějaký vztah, nebo jste-li natolik svérázní, že to dáte i ve studeném callu, nebojte se být trochu excentričtí a dovolit si vtip, poznámku nebo komentář. Obchodník BusinessAnimals.cz Jakub Jágl například klientce naposledy zadal domácí úkol na víkend a ta se tak smála, až si ho oblíbila.

Také Key Account Manager Seznam.cz Ondřej Matula je toho názoru, že osobnost obchodníka hraje zásadní roli v něčem tak abstraktním, jako je prodej mediálního prostoru. „Místo nových příruček o internetových produktech čtu naprosto nesouvisející literaturu a klienty vždycky šokuju nějakou citací, která přesně sedí na problém, který řeší. Uvolní se, zasmějeme se, zapamatují si mě. Naposledy jsem se třeba v telefonu na schůzku dostal tím, že jsem řekl: Máme roční výročí nedohody, pojďme se tedy dohodnout.

4. Buďte vidět

Některé obchody trvají dlouho, než prodáte luxusní kanceláře nebo developerský projekt, jsou to měsíce, proto je potřeba být neustále v hledáčku klienta. A je jedno, jestli s ním zajdete na hokej, vzpomenete si na jeho narozeniny nebo koncert jeho oblíbené skupiny, nebo s ním budete pravidelně udržovat kontakt na sociálních sítích.

Dnes se spousta interakcí děje právě na síti a vy můžete sílu sociálních médií využít k tomu, že klientovi přirozeně ukazujete, čemu v salesu i životě věříte, jaké máte hodnoty, a případně kdo už svěřil důvěru vám a vašemu produktu. „Hlavní hodnotu prezentace na sociálních sítích, a to zejména formou videí, vidím v tom, že zákazník dostane spoustu prostoru mě poznat. Což je zásadní rozdíl oproti situaci, kdy mě vidí na schůzce hodinu a má mi hned z fleku věřit,“ říká sales directorka Lucie Peterková.

Co nejzajímavějšího jste podnikli, aby si vás klient zapamatoval? Čím udržujete ve vztazích s klienty tu pověstnou jiskru? Pište do komentářů, příště můžeme citovat právě vás.


Podobné články

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => ASC [post__not_in] => Array ( [0] => 3349 ) [category] => Array ( [0] => 31 ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => [post__not_in] => Array ( [0] => 3349 ) [category] => Array ( [0] => 31 ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_key] => [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 [no_found_rows] => ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => businessanimals96967654_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => [meta_table] => [meta_id_column] => [primary_table] => [primary_id_column] => [table_aliases:protected] => Array ( ) [clauses:protected] => Array ( ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS businessanimals96967654_posts.ID FROM businessanimals96967654_posts WHERE 1=1 AND businessanimals96967654_posts.ID NOT IN (3349) AND businessanimals96967654_posts.post_type = 'post' AND ((businessanimals96967654_posts.post_status = 'publish')) ORDER BY RAND() LIMIT 0, 3 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 9210 [post_author] => 82 [post_date] => 2017-12-04 21:22:58 [post_date_gmt] => 2017-12-04 20:22:58 [post_content] => Téma, které v rámci svého byznysu řeší Ondra Karasz s vysokoškoláky na denní bázi. Společně bourají předsudky o práci na IČO, překonávají obavy z neúspěchu, čelí tzv. „dobrým podnikatelským radám" od přátel a rodinných příslušníků, kteří nikdy nepodnikali, aby nakonec uspěli navzdory tomu všemu. „Inspirujeme další a další mladé lidi, aby šli do podnikání. Všeobjímajícím důvodem, proč by měli, je určitě větší svoboda v životě. Ano, není to pro každého. Každopádně zaměstnat se můžu nechat kdykoliv, takže proč to podnikání alespoň nezkusit,“ říká Ondra.

1. Čím dřív začnu, tím víc to v podnikání můžu rozjet

Vždy, když u nás v kanceláři v rámci obchodní spolupráce ukazuji dvacetiletému člověku, jaké možnosti nabízí podnikání, zahřeje mě to u srdíčka. Rozšiřováním reality mladým lidem v téhle oblasti naplňuji svoji životní misi. Společně si ukazujeme, kam až se může vypracovat v rámci naší spolupráce v Zápočtu z byznysu. Také se bavíme obecně o zaměstnání a podnikání na příkladu Cash-Flow Kvadrantu Roberta Kiyosakiho. Vždy mě překvapí, kolik studentů o něm nikdy neslyšelo. Postupně vidím, jak se mladému spolupracovníkovi  rozsvítí oči, když vidí, jaké skvělé možnosti podnikání nabízí. Nikoho asi nepřekvapí, že do zaměstnání mě dnes nikdo nedostane. Oblíbil jsem si pravou stranu Cash-Flow Kvadrantu a tam je mi dobře. Přitom na začátku jsem to tak neměl a sám sebe jsem viděl pouze jako zaměstnance. Takhle to má většina studentů i dnes. Ve škole jsou směřováni systémově do zaměstnání. Následně se nemůžeme divit, že podle údajů Českého statistického úřadu je v ČR podíl zaměstnanců 83 % a podnikatelů 17 %. Vypadá to, že na tom zaměstnání přeci jen něco bude, když je tam tolik lidí. Přitom dnes vím, že těch 17 % má v životě určité možnosti a výhody, o kterých se těm 83 % může jenom zdát.

2. Finanční nezávislost na rodičích

Není to o penězích jako takových, ale o tom, co si za peníze koupím. Může to být mobil, notebook, párty, eurovíkend a mnoho dalšího. Spolupracovali jsme na osobní bázi s desítkami vysokoškoláků a jedním z hlavních motorů, proč se zajímaly o podnikání, bylo osamostatnění se od rodičů. A na to potřebujete docela dost peněz. Aktuálně  je tohle hlavní motor našeho spolupracovníka Viktora, který už nechce být rodičům finanční přítěží a chce se postavit na vlastní nohy. Rodiče jsou v zaměstnání, o kterém si ještě nedávno mysleli, že je jisté. Pak jim řekli, že mohou být po Novém roce propuštěni a jistota se rozplynula. Viktor to vnímá jako velkou výzvu pro sebe. Chce pomoci rodičům. Je to skvělý přístup. Hodně mladých lidí vnímá vděčnost, že je rodiče na škole finančně podporují a chtějí jim to nějak vrátit a ukázat, že už nejsou těmi malými dětmi, ale někým, kdo se o sebe dokáže postarat. Ukázat, že to dokáže a že na to má, aby zamakal a vydělal si 20 nebo 30 tisíc i při škole a mohl si tvořit vlastní rezervy a tím byl nezávislý.

3. Posun ve finančním řetězci na vyšší úroveň

V druhém čtvrtletí roku 2017 prodával průměrný zaměstnanec  svůj čas v zaměstnání za 173 Kč/h hrubého. V čistém je to ještě méně, přičemž na průměrnou mzdu dosáhne pouze asi 30 % zaměstnanců. Posun o level výš spočívá v tom, že podnikatel už nemusí prodávat svůj čas za hodinovou ani měsíční mzdu, protože je placen za výkon, obrat formou podílu na zisku. Například firma, kterou s manželkou léta budujeme a řídíme, je pro nás nejlepším aktivem, které může přinášet dlouhodobě nadstandardní příjmy. Čím dříve si mladý člověk uvědomí finanční souvislosti spojené s podnikáním vs. zaměstnáním, tím rychleji se může vymanit z omezeného systému hodinové nebo měsíční mzdy. Nevím, jestli by mě můj spolupracovník a student VUT Michael pochválil, kdybych mu dal hodinovou mzdu třeba 150 Kč. Sám funguje přes IČ a je placen za poskytnuté služby klientům formou podílu na zisku (neboli provizí). Dal jsem mu za úkol, aby si svůj výdělek za poslední měsíc přepočetl na hodinu a vyšlo mu cca 470 Kč. Marně by na pracovních portálech hledal brigádu nebo zaměstnání pro 20letého studenta s takovým finančním ohodnocením. Díky tomu, že ve finále má na hodinu daleko více, se může v klidu věnovat i studiu a dokončit tak svou vysokou školu, která je pro něj důležitá.

4. Časová flexibilita a svoboda v podnikání

Je mi jasné, že existují brigády, kde si student může chodit, kdy chce, ale je brigáda opravdu to, co chce v životě dělat? Většinou není. Pokud se podívá mezi renomované zaměstnavatele, tak ti už mají vypracovaný systém, kde jasně říkají, kolik hodin musí být měsíčně nebo týdně odpracováno v rámci pracovní smlouvy a flexibilita je velmi omezena. Prostě musíte odpracovat 20 hodin týdně v semestru i ve zkouškovém období, nikoho to nezajímá. Moje kamarádka na VŠ se ani nemohla kvůli účetní závěrce ve firmě pořádně učit na zkoušky. Pro úplnost dodám, že ona se ani učit nepotřebovala, na rozdíl ode mě. Mně naopak velmi pomohlo, když jsem přes IČ neměl stanovenou pracovní dobu a mohl si dělat, kdy jsem chtěl. Takže jsem mohl odpracovat 10, nebo 20, nebo 40 hodin podle toho, jak se mi to dařilo skloubit se školou. V podnikání není žádné časové omezení. K tomu je také důležité poznamenat, že časová svoboda vyžaduje i odpovědnost v podobě time managementu, který si student může osvojit.

5. Můžete propásnout svoji životní příležitost

Životní příležitost se vyznačuje zejména tím, že chodí jednou za život. Na rozdíl od zaměstnání, které na vás bude čekat až do „smrti". :-) Ale dost černého humoru, vážím si všech spokojených zaměstnanců včetně mých rodičů, pro které bylo jejich povolání životním posláním. Ne každý má ale takové štěstí. Zároveň ne každý po škole pracuje v oboru, který vystudoval. Podle studie IDEA, která mapovala období 1994-2014, najde uplatnění ve svém oboru pouze 40 % studentů, ostatních 60 % končí mimo obor. Tohle se týká všech, kteří si při studiu myslí, že je jejich obor spasí a neřeší další varianty (jako třeba podnikání). Chce to mít nadhled či jak říká moje babička – vidět za roh. Jako třeba můj dobrý přítel Míla, svatební fotograf. Vystudoval VŠ informatiku a nastoupil za 15 000 Kč jako IT správce Finančního úřadu na malém městě. Kdyby se nezajímal o možnosti podnikání, tak tam možná dělá ještě teď. Naštěstí tomu tak není. Kolem šla Mílova životní příležitost a on ji využil na max. Poslechl hlas svého srdce a šel tvrdě za svým cílem. Dnes je z něho špičkový svatební fotograf, ověnčený mnoha oceněními na mezinárodní úrovni. Možná vám to přijde všechno skvělé, ale nemáte podnikatelský nápad, nemáte kontakty, nemáte peníze, nevíte, kde začít a jak to podnikání rozjet. Pak máte strach, co když to nevyjde, rodiče vám říkají, ať radši studujete a chodíte na „normální" brigádu. Ve škole vás učí o podnikání lidé, kteří nepodnikají... Prostě samé překážky a obavy. Propojte se s lidmi, kteří vám mohou pomoci. No a závěrem prosím uznejte, že i když to nevyjde, tak určitě lépe se krachuje bez závazků ve 25 letech, než se závazky ve 45 nebo 60 letech:).

Můžeš se ze svých chyb poučit a příště podnikat ještě úspěšněji a rychleji dosáhnout cíle. Jdi do toho, stojí to za to.

 Ondřej Karasz, 34 let
  • Podnikatel v oblasti financí, mentor v Zápočet z byznysu.
  • WebFB.
  • Nejlepší rada: „Nehoň se za penězi, budou před tebou utíkat.“
  • Co pro mě znamená obchod: Obchod a podnikání je pro mě open-minded životní styl, zábava, akční pozitivní lidé, inspirace, pokora, svoboda a také odpovědnost.
  • Moje mise: inspirovat, vzdělávat a podporovat mladé lidi, aby se co nejdříve zajímali o možnosti podnikání, byznysu a osobního rozvoje. Ideálním výsledkem mé mise je úspěšný mladý člověk.
[post_title] => 5 důvodů, proč by se mladí lidé měli zajímat o podnikání podle Ondry Karasze [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => mladilideapodnikani [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-04 21:22:58 [post_modified_gmt] => 2017-12-04 20:22:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=106652 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 8729 [post_author] => 101 [post_date] => 2018-10-21 23:08:56 [post_date_gmt] => 2018-10-21 21:08:56 [post_content] => Kdo není na Instagramu, jako by nebyl. V současnosti je  tahle sociální síť na vrcholu a uživatelé se předhánějí v tom, jak zaujmout své followery. Kromě originálních fotek je velký zájem i o sdílení expertního obsahu a živých vysílání. Pokud byste tedy během náročného dne ocenili trochu motivace, inspirace nebo jen příjemného pobavení, vybrali jsme pro vás několik zajímavých profilů, které byste měli sledovat. Čas je drahý a sosání zbytečného obsahu je v dnešní době mrháním mentální energie. Než tohle, to se raději jděte projít, meditovat nebo zacvičit. Když už ale budete přilepení u Instagramu, sledujte ty profily, které vám rozšíří obzory nebo zvednou náladu.

Gary Vaynerchuk

Gary Vaynerchuk je  světoznámý podnikatel, speaker, autor bestsellerů, investor a majitel mediální společnosti VaynerMedia, která brandově opečovává takové firmy jako General Motors nebo Pepsi. Jako skvělý motivátor vás ve svých příspěvcích tlačí, abyste byli každý den o kousek lepší a sdílí s vámi i zajímavé strategie a tipy.

Will Smith

Will je na Instagramu poměrně nováčkem, ale miliony followerů si dokázal přivábit rychlostí blesku. Možná za to může to, že se jako herec snaží bavit, anebo to, že je hravý a kreativní člověk, který našel kanál, kde okamžitě vidí reakce na svou tvorbu. U klasických filmů projde od přípravy scénáře až do promítání v kině i několik let. Na Insta jen pár minut. Will se nebojí ukázat něco ze svého soukromí, sdílí zajímavé tipy k nastavení správného mindsetu, nemá strach nakousnout témata jako je neúspěch, sebeláska, štěstí, a občas připraví i super prank svým nejbližším.

The Rock

Jeden z nejpracovitějších herců na světě se stíhá kromě natáčení, produkování seriálů a hardcore cvičení i osobně starat o svůj Instagram účet. The Rock (Dwayne Douglas Johnson) má neskutečnou sebekázeň, díky které si vybudoval obrovskou základnu fanoušků. Ti s ním sdílejí i jeho režim, a tak vstávají stejně jako on před čtvrtou hodinou ranní, aby si stihli zacvičit. Kromě tipů na správný work out a sebekázeň na jeho profilu najdete i inspiraci pro svůj vlastní život. Nic není zadarmo, ale když se do toho, co děláte, položíte, pak nemůžete neuspět.

Caleb Maddix

Je mu šestnáct let, napsat devět knih, Forbes ho uvedl jako nejinspirativnějšího mladého motivátora a zařadil do své prestižní kategorie 30 pod 30. Calebův profil je plný motivačních citátů a myšlenek, které byste nejspíš čekali od zkušenějšího člověka. Najdete zde také videa, která mají za úkol vás vyburcovat, dodat odvahu nebo inspirovat.

Richard Branson

Zakladel společnosti Virgin, která pod svou hlavičkou zaštiťuje dalších 400 firem, neustále srší energií a je na něm vidět, že to, co dělá, miluje. Sám říká, že už se dávno přestal snažit o work-life balance, protože ho nepotřebuje. Svou prací se baví a podle toho také jeho profil vypadá. Inspiruje, provokuje vaši mysl a představuje ty, kteří neustále posunují svoje limity.

Calm

Oblíbená relaxační aplikace má instagramový profil, který se také vyplatí sledovat. Kromě mikromeditací, kdy se učíte pár minut jen tak být a zhluboka dýchat, zde najdete citáty inspirující k zamyšlení.

Entrepreneur magazine

Významný časopis pro podnikatele a obchodníky místo svého obsahu sdílí příběhy inspirativní lidí, motivační citáty, pozvánky na free webináře či zajímavé podcasty a knižní bestsellery z oblasti osobního rozvoje a obchodu. .......................................... A nezapomeňte sledovat i náš Business Animals instagramový profil. Sdílíme inspirativní příběhy lidí, kteří nás baví. Foto: Ryan Sweeney, Instagram [post_title] => Ještě je nesledujete na Instagramu? Tyhle TOP profily vás budou bavit! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => top-profily-na-instagramu [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-21 23:08:56 [post_modified_gmt] => 2018-10-21 21:08:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=112279 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 9078 [post_author] => 68 [post_date] => 2017-12-28 16:20:15 [post_date_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content] =>

Rok 2017 je už pomalu za námi a před námi se otevírá rok 2018 plný nových zážitků, možností, dobrodružství, zvratů i vzdělávacích akcí. Je načase pořádně oslavit Silvestr a pak už se vrhnout do svého byznysu naplno. A ruku na srdce, nikdo z nás neví vše a je potřeba se neustále vzdělávat. Ideální příležitostí jsou různé akce, workshopy, semináře či konference zaměřené na různá témata. Připravili jsme si pro vás opět průřez tím, co nás zaujalo nejvíce za první měsíc roku 2018. Tak vzhůru do toho a půl je hotovo. Buďte vždy o krok napřed.

JAK ÚSPĚŠNĚ KOMUNIKOVAT ZMĚNY - CHANGE MANAGEMENT PRO TY, KDO ZMĚNY UVÁDĚJÍ DO ŽIVOTA

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Naučte se vzbudit v lidech pozitivní přístup ke změnám Hrnou se na vás ve firmě seshora inovace a změny a vy je musíte komunikovat dále? Na vymýšlení a řízení změn se příliš podílet nemůžete. Na vás je „jen“ to, abyste těmito změnami provedli svůj tým, abyste změnu uvedli do praxe. „Jen“ ale bývá velmi náročné a bez dobrého know-how, jak se změnou pracovat a co vlastně obnáší, často také končí neúspěšně. Přijďte se k nám naučit, jak o změně mluvit a jak zařídit, aby k ní lidé včetně vás měli pozitivní přístup. Kurz je určen: střednímu a nižšímu, liniovému managementu interním mentorům, trenérům, koučům HR pracovníkům na nižší a střední úrovni pracovníkům oddělení kvality, IT a dalších oblastí, které jsou často těmi, kdo lidem něco mění operátorům zákaznických center a pobočkovým pracovníkům, kteří jsou často posly špatných zpráv úředníkům a pracovníkům státní správy a organizací, odpovědným za komunikaci novinek a změn Přidaná hodnota tohoto kurzu pro Vás: ujasníte si, co se to vlastně v lidech (včetně vás) v průběhu změn děje a jak s tím zacházet naučíte se a natrénujete, jak zvládat důležité momenty a fáze změny zjistíte, z čeho pramení odpor, bolest a obavy ve změně a jak je můžete ze své pozice zmírnit osvojíte si důležité techniky pro řízení a komunikaci změn z pozice nižšího a středního managementu získáte tipy „první pomoci“ pro práci se stresem, který je obvyklým průvodcem změny.

Seminář „Motivační rozhovory"

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Seznámení s úspěšnou a výzkumem ověřenou metodou terapeutické a poradenské práce s klienty. Účastníci kurzu by měli porozumět vybraným faktorům ovlivňujícím motivaci lidí ke změně a nacvičit základní techniky vedení motivačních rozhovorů. Důležitá je schopnost reflexe interpersonálních aspektů motivace a jejích změn. Kurz je zaměřen tak, aby bylo možné nově nabyté poznatky a dovednosti přímo využít v praxi.

První dámy, mezi námi: debata žen prezidentských kandidátů 2018

Jsme přesvědčeni, že role první dámy, která bude stát po boku příštího prezidenta, je velmi významná. Proto bychom rádi dali prostor manželkám, partnerkám, či jinak důležitým ženám prezidentských kandidátů. Debata se dotkne role žen ve veřejném prostoru v České republice, vztah k filantropii a spoluvytváření zdravé občanské společnosti a v neposlední řadě i představě o roli první dámy. Na setkání budou pozvaní významní představitelé byznysu i občanské společnosti, debata bude zároveň otevřená pro širokou veřejnost podle kapacity Pražské křižovatky. Pozvání na debatu prozatím potvrdily Eva Drahošová, Klára Fischerová, Michaela Horáčková, Lucie Talmanová, Eliška Hynková, Bohumila Bračíková a Monika Hilšerová. Debata se bude konat v pátek 5. 1. 2018 od 19:00 hodin v prostorách Pražské křižovatky (Zlatá 211/1, 110 00 Staré Město). Akci bude moderovat Petr Šimůnek, šéfredaktor časopisu Forbes Česko

Impact Hub #Mastermind

Potřebujete získat feedback na svůj nápad? Zasekli jste se při řešení problému? Potřebujete inspiraci? Jste aktivní a vyhovuje vám diverzita nápadů? Přidejte se k Impact Hub #Mastermind!
Co získáte?
  • různé pohledy, kontakty, inspiraci a tipy od ostatních na svůj nápad nebo problém
  • vzájemnou podporu ve skupině
  • motivaci a energii k uskutečnění akčních kroků

Přípravka budoucí podnikatelky

Začínající podnikatelky Už dlouho si pokládáte otázku zda vůbec začít podnikat? Sdílíte neustále motivační hlášky na fcb a instagramu, ale nic ve svém životě nejste schopna sama změnit? My ženy často váháme a cítíme strach udělat změnu ve svém životě. Pojďte s námi zažít uvolněný večer plný inspirací a sdílení informací.

Autenticita a opravdovost při vedení týmu

Chceme upozornit na to, že vedle tradičních manažerských návodů, jak stanovovat lidem cíle, úkoly, jak delegovat a pracovat s časem je také klíčové, jak se manažer ve své pozici cítí. Nakolik je jeho manažerská práce v souladu s jeho přirozeností, hodnotami a přesvědčeními. A jak naopak práce s lidmi v týmu jeho postoje, přesvědčení a život ovlivňuje.

GDPR & Co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro vaši organizaci?

Seminář je vhodný pro všechny, kteří chtějí být připraveni na příchod GDPR, potřebují zjistit, co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro jejich organizaci. Není nutná předchozí znalost problematiky. Seminář je zároveň vhodný pro budoucí pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO) a všechny, kteří potřebují získat znalost problematiky GDPR a ochrany osobních údajů.

Bitcoin a kryptoměny pohledem investora

Impact Hub Share, to je vzdělávací akce, na které se zajímaví lidé dělí o své zajímavé zkušenosti a dovednosti. Tentokrát je pro ty z vás, kteří nehledají jen jednoduchá řešení („koupit Bitcoin“), ale rádi se nad věcmi zamýšlí a hledají souvislosti.

Impact First: Informační setkání

Impact First je akcelerační program pro projekty se společenským dopadem. Projekty podporuje pomocí konzultací, mentoringu, workshopů a spolupráce se zajímavými lidmi. Pomůžeme vám ověřit správnost byznys modelu, nastavit potřebné akční kroky a společně s mentory a konzultanty také najít cestu k dlouhodobé udržitelnosti vašeho projektu.

7 tipů pro fungující firemní kulturu

7 tipů pro fungující firemní kulturu Jste start-up nebo řídíte firmu či tým? Ukážeme Vám, na jakých 7 oblastí se zaměřit, jaké otázky si klást a jakých chyb se vyvarovat, pokud chcete budovat dlouhodobě úspěšnou firmu. Jedním z předpokladů pro dosažení dlouhodobého úspěchu je zdravá firemní kultura. Dostane-li od zakladatelů do vínku pevný základ, vytváří zaměstnancům prostředí, ve kterém podávají ty nejlepší výsledky, jsou motivovaní a loajální. Dobrá firemní kultura dokáže fungovat jako magnet na nejlepší lidi na trhu. Špatná firemní kultura odrazuje talenty, dusí nápady, demotivuje a odráží se negativně na výsledcích.

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network Business oběd je akce, kde poznáte nové lidi ze světa podnikání a zároveň máte příležitost utužovat vztahy, které jste si již vytvořili. Na našem podnikatelském setkání máte jedinečnou možnost využít vůli aktivních lidí ve svém okolí a budovat tak své dobré jméno.

Na co je dobrý Twitter - rychlá nalejvárna

Nechápete, co ostatní mají na twitteru? Proč byste vůbec měli být na další síti? Pro koho je vhodná a pro koho ne? Jak se s ní zachází? Co všechno se tam můžete dozvědět? Kdo jsou hvězdy twitteru a proč? Koho sledovat a co postovat? Založení účtu pro ty, kdo ho zatím nemají a rady pro ně i pro ty, kdo už "štěbetají", ale nejsou si jisti, co na této síti vlastně podnikat. Workshop povede Pavlína Kvapilová, která pracuje na strategiích pro sociální sítě a vede tréninky pro účastníky z byznysu i veřejné správy, moderátorka a autorka projektu Elegantní Česko, jinak také bývalá ředitelka divize ČT Nová média.

Den, kdy se budu mít ráda 2018

Den, kdy se budu mít ráda 2018 Zdraví je to nejdůležitější, co v životě máme. Jsme-li zdravé a šťastné uvnitř, odrazí se to i na naší kráse a tudíž na našem sebevědomí. Proto se v roce 2018 zaměříme na dva aspekty tvořící harmonii v nás - zdraví a duchovno. Pojďte si s námi v tento den připomenout, že se musíme na prvním místě mít skutečně rády takové, jaké jsme… uvnitř i vně.:-)

Vaše online vizitka - základy LinkedIn

Při probirání osobní značky na sítích jsme samozřejmě narazili i na LinkedIn. Je to síť, která bývá někdy podceňována, přitom pro náš pracovní život může být velmi cenná. A to nejen v případě, že zrovna hledáme práci. Proto NOVĚ přidáváme i toto téma. Tento workshop je určen pro ty, kdo neví, co si se svým už založeným profilem počít nebo ty, kteří se teprve na tuto síť chystají. Podíváme se na to, jak vybrat profilovku, jak vyplňovat jednotlivé sekce, zkrátka jak vypiplat co nejlepší "permanentní online vizitku". Ale také na další funkcionality LinkedInu, na to, jak proaktivně síť používat, budovat si svoji pracovní expertní image i dobré kontakty i se dozvídat co nejvíce o trendech v jednotlivých branžích.

Vaše osobní značka na na sítích - workshop

  • Kdy: 21. ledna
  • Kde: Praha
Vaše osobní značka na na sítích - workshop

Říká se, že první dojem je důležitý. Čím dál častěji ovšem dnes k prvnímu "setkání" dochází virtuálně, spíš než osobně. Proto je důležité, jak se na sítích a v celém online prostoru profilujete. Je to vaše stálá "vizitka", ke které se kdokoli může kdykoli dostat a udělat si na vás názor. Můžete nad tím mávnout rukou, ale pak třeba zjistíte, že jste kvůli tomu měli problém v práci nebo o ni přišli. Či že vám to způsobilo jiné nepříjemnosti. Přitom to vše jde využít pozitivně. Ať už osobně nebo třeba při podnikání.

GDPR - ochrana osobních údajů - co to vlastně

  • Kdy: 23. ledna
  • Kde: Roztoky u Prahy
  • Facebook
Zveme vás na seminář „GDPR – ochrana osobních údajů – co to vlastně je“, který se koná v Městské knihovně v Roztokách u Prahy, dne 23. 1. 2018 od 17 – 20 hod. Podivná zkratka GDPR na nás vyskakuje ze všech stran:
  • Co to je?
  • Co nová ochrana osobních údajů přináší?
  • Koho se týká a kdo by se o ni měl opravdu vážně začít starat?
Seminářem nás provede lektorka Lída Dušková. Počítačová specialistka, která se věnuje implementaci systémů, jejich nasazení ve firmách a tedy i firemním procesům a pravidlům. Ochrana dat je tedy součástí její práce.

PUX - Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série

Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série Čtvrtý seminář z řady přednášek „Jak na nový web chytře." V tomto odpoledni vás naučíme, co vše budete potřebovat za podklady, které bude nutně výrobce vašeho webu potřebovat. Respektive, bez jakých podkladů se skutečně profesionální webař téměř neobejde. A také, co vy sami pro úspěšný start nového webu, i e-shopu velmi oceníte.

Startup Weekend

V průběhu workshopu bude probíhat spolupráce účastníků nejen s mentory, ale i mezi sebou navzájem. Vznikne tak kreativní prostředí otevřené nápadům a motivaci. Těšit se účastníci mohou na inspirativní přednášky, skutečné příběhy i v začátcích tolik potřebné konzultace s odborníky.

Pavlína Louženská/Dan Klíma: Business plán pro vaši značku - I

Pavlína Louženská/Dan Klíma Zbožňujete módu či design a chcete prorazit se svou vlastní značkou? Zní to jak skvělý plán a velký sen. Ale nohy na zem: jak na to, aby fungovala a vydělávala? Workshopy opět povedou guru módního marketingu u nás Pavlína Louženská a Daniel Klíma, který je jedním ze spoluautorů mimořádného úspěchu Alex Monhart.

Proměna vašeho života

Přejete proměnit váš život od základů, anebo ho jakkoliv vylepšit? Chcete se cítit lípbýt spokojení sami se sebou, svou prací a celkově se svým životem? Řešíte, jak skloubit práci a rodinu a mít více času pro sebe a ne jen běhat z práce do práce? Chcete si svůj život užívat a zpříjemnit, dělat, co vás baví nebo se seberealizovat?

iPad: Fotografie na cestách

  • Kdy: 29. ledna
  • Kde: Praha
Připravili jsme pro Vás praktický workshop pokrývající všechny fáze práce s fotografiemi na iPadu. Postupně projdeme:
  • Tipy na aplikace pro fotografování iPhonem a iPadem
  • Jak importovat fotografie z paměťové karty pomocí Camera Connection Kitu
  • Jak fotografie třídit, promazávat a označovat
  • Jak zpracovat snímky pomocí aplikací Fotky, Snapseed a dalších
  • Jak přenášet fotografie do počítače a na sociální sítě
  • Photostream, iCloud knihovna a jeho využití
  • Jak prezentovat nejlépe fotografie na iPadu

Ecommerce Expo

Provozujete e-shop? Pak byste neměla chybět na největší e-commerce akci roku 2018, prvním veletrhu v ČR zaměřeném na technologie, marketingové nástroje a agentury. Veletrhu, který je zde hlavně pro růst vašeho internetového obchodu. A co se tam bude dít? Je to veletrh, kde se bude představovat cca 70 a více firem, které nabízí právě těm e-shopům technologie a řešení (mj. Google, Seznam, Heureka, Shoptet, ...) Kromě jiného tam bude konzultantský stánek, kde bude cca 10 českých předních konzultantů a budou dávat celý den rady (konzultace) zdarma

iOS 11: Zefektivněte svou práci

  • Kdy: 31. ledna
  • Kde: Praha
Naučíme Vás používat iPhone a iPad mnohem efektivněji než dosud. Ukážeme si jak zrychlit, zefektivnit a zpříjemnit každodenní používání mobilních zařízení. Kromě novinek iOS 11 se můžete těšit i na řadu méně známých funkcí a postupů ze starších verzí systému. Konkrétně se budeme věnovat následujícím oblastem:
  • Jak využít nový multitasking a pracovat s více aplikacemi najednou
  • Jak zefektivnit osobní agendu
  • Jak lépe využít iCloud a efektivněji spravovat soubory a dokumenty
  • Jak pohodlněji komunikovat a spravovat emaily
  • Jak naplno využít multimediální funkce
  • Jak efektivněji psát text
  • Jaké nové možnosti přinášejí periferie
[post_title] => Kam vyrazit v lednu 2018? Tipy na vzdělávací akce, které nesmí uniknout vaší pozornosti [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => kam-vyrazit-lednu-2018 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-28 16:20:15 [post_modified_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=107048 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 9210 [post_author] => 82 [post_date] => 2017-12-04 21:22:58 [post_date_gmt] => 2017-12-04 20:22:58 [post_content] => Téma, které v rámci svého byznysu řeší Ondra Karasz s vysokoškoláky na denní bázi. Společně bourají předsudky o práci na IČO, překonávají obavy z neúspěchu, čelí tzv. „dobrým podnikatelským radám" od přátel a rodinných příslušníků, kteří nikdy nepodnikali, aby nakonec uspěli navzdory tomu všemu. „Inspirujeme další a další mladé lidi, aby šli do podnikání. Všeobjímajícím důvodem, proč by měli, je určitě větší svoboda v životě. Ano, není to pro každého. Každopádně zaměstnat se můžu nechat kdykoliv, takže proč to podnikání alespoň nezkusit,“ říká Ondra.

1. Čím dřív začnu, tím víc to v podnikání můžu rozjet

Vždy, když u nás v kanceláři v rámci obchodní spolupráce ukazuji dvacetiletému člověku, jaké možnosti nabízí podnikání, zahřeje mě to u srdíčka. Rozšiřováním reality mladým lidem v téhle oblasti naplňuji svoji životní misi. Společně si ukazujeme, kam až se může vypracovat v rámci naší spolupráce v Zápočtu z byznysu. Také se bavíme obecně o zaměstnání a podnikání na příkladu Cash-Flow Kvadrantu Roberta Kiyosakiho. Vždy mě překvapí, kolik studentů o něm nikdy neslyšelo. Postupně vidím, jak se mladému spolupracovníkovi  rozsvítí oči, když vidí, jaké skvělé možnosti podnikání nabízí. Nikoho asi nepřekvapí, že do zaměstnání mě dnes nikdo nedostane. Oblíbil jsem si pravou stranu Cash-Flow Kvadrantu a tam je mi dobře. Přitom na začátku jsem to tak neměl a sám sebe jsem viděl pouze jako zaměstnance. Takhle to má většina studentů i dnes. Ve škole jsou směřováni systémově do zaměstnání. Následně se nemůžeme divit, že podle údajů Českého statistického úřadu je v ČR podíl zaměstnanců 83 % a podnikatelů 17 %. Vypadá to, že na tom zaměstnání přeci jen něco bude, když je tam tolik lidí. Přitom dnes vím, že těch 17 % má v životě určité možnosti a výhody, o kterých se těm 83 % může jenom zdát.

2. Finanční nezávislost na rodičích

Není to o penězích jako takových, ale o tom, co si za peníze koupím. Může to být mobil, notebook, párty, eurovíkend a mnoho dalšího. Spolupracovali jsme na osobní bázi s desítkami vysokoškoláků a jedním z hlavních motorů, proč se zajímaly o podnikání, bylo osamostatnění se od rodičů. A na to potřebujete docela dost peněz. Aktuálně  je tohle hlavní motor našeho spolupracovníka Viktora, který už nechce být rodičům finanční přítěží a chce se postavit na vlastní nohy. Rodiče jsou v zaměstnání, o kterém si ještě nedávno mysleli, že je jisté. Pak jim řekli, že mohou být po Novém roce propuštěni a jistota se rozplynula. Viktor to vnímá jako velkou výzvu pro sebe. Chce pomoci rodičům. Je to skvělý přístup. Hodně mladých lidí vnímá vděčnost, že je rodiče na škole finančně podporují a chtějí jim to nějak vrátit a ukázat, že už nejsou těmi malými dětmi, ale někým, kdo se o sebe dokáže postarat. Ukázat, že to dokáže a že na to má, aby zamakal a vydělal si 20 nebo 30 tisíc i při škole a mohl si tvořit vlastní rezervy a tím byl nezávislý.

3. Posun ve finančním řetězci na vyšší úroveň

V druhém čtvrtletí roku 2017 prodával průměrný zaměstnanec  svůj čas v zaměstnání za 173 Kč/h hrubého. V čistém je to ještě méně, přičemž na průměrnou mzdu dosáhne pouze asi 30 % zaměstnanců. Posun o level výš spočívá v tom, že podnikatel už nemusí prodávat svůj čas za hodinovou ani měsíční mzdu, protože je placen za výkon, obrat formou podílu na zisku. Například firma, kterou s manželkou léta budujeme a řídíme, je pro nás nejlepším aktivem, které může přinášet dlouhodobě nadstandardní příjmy. Čím dříve si mladý člověk uvědomí finanční souvislosti spojené s podnikáním vs. zaměstnáním, tím rychleji se může vymanit z omezeného systému hodinové nebo měsíční mzdy. Nevím, jestli by mě můj spolupracovník a student VUT Michael pochválil, kdybych mu dal hodinovou mzdu třeba 150 Kč. Sám funguje přes IČ a je placen za poskytnuté služby klientům formou podílu na zisku (neboli provizí). Dal jsem mu za úkol, aby si svůj výdělek za poslední měsíc přepočetl na hodinu a vyšlo mu cca 470 Kč. Marně by na pracovních portálech hledal brigádu nebo zaměstnání pro 20letého studenta s takovým finančním ohodnocením. Díky tomu, že ve finále má na hodinu daleko více, se může v klidu věnovat i studiu a dokončit tak svou vysokou školu, která je pro něj důležitá.

4. Časová flexibilita a svoboda v podnikání

Je mi jasné, že existují brigády, kde si student může chodit, kdy chce, ale je brigáda opravdu to, co chce v životě dělat? Většinou není. Pokud se podívá mezi renomované zaměstnavatele, tak ti už mají vypracovaný systém, kde jasně říkají, kolik hodin musí být měsíčně nebo týdně odpracováno v rámci pracovní smlouvy a flexibilita je velmi omezena. Prostě musíte odpracovat 20 hodin týdně v semestru i ve zkouškovém období, nikoho to nezajímá. Moje kamarádka na VŠ se ani nemohla kvůli účetní závěrce ve firmě pořádně učit na zkoušky. Pro úplnost dodám, že ona se ani učit nepotřebovala, na rozdíl ode mě. Mně naopak velmi pomohlo, když jsem přes IČ neměl stanovenou pracovní dobu a mohl si dělat, kdy jsem chtěl. Takže jsem mohl odpracovat 10, nebo 20, nebo 40 hodin podle toho, jak se mi to dařilo skloubit se školou. V podnikání není žádné časové omezení. K tomu je také důležité poznamenat, že časová svoboda vyžaduje i odpovědnost v podobě time managementu, který si student může osvojit.

5. Můžete propásnout svoji životní příležitost

Životní příležitost se vyznačuje zejména tím, že chodí jednou za život. Na rozdíl od zaměstnání, které na vás bude čekat až do „smrti". :-) Ale dost černého humoru, vážím si všech spokojených zaměstnanců včetně mých rodičů, pro které bylo jejich povolání životním posláním. Ne každý má ale takové štěstí. Zároveň ne každý po škole pracuje v oboru, který vystudoval. Podle studie IDEA, která mapovala období 1994-2014, najde uplatnění ve svém oboru pouze 40 % studentů, ostatních 60 % končí mimo obor. Tohle se týká všech, kteří si při studiu myslí, že je jejich obor spasí a neřeší další varianty (jako třeba podnikání). Chce to mít nadhled či jak říká moje babička – vidět za roh. Jako třeba můj dobrý přítel Míla, svatební fotograf. Vystudoval VŠ informatiku a nastoupil za 15 000 Kč jako IT správce Finančního úřadu na malém městě. Kdyby se nezajímal o možnosti podnikání, tak tam možná dělá ještě teď. Naštěstí tomu tak není. Kolem šla Mílova životní příležitost a on ji využil na max. Poslechl hlas svého srdce a šel tvrdě za svým cílem. Dnes je z něho špičkový svatební fotograf, ověnčený mnoha oceněními na mezinárodní úrovni. Možná vám to přijde všechno skvělé, ale nemáte podnikatelský nápad, nemáte kontakty, nemáte peníze, nevíte, kde začít a jak to podnikání rozjet. Pak máte strach, co když to nevyjde, rodiče vám říkají, ať radši studujete a chodíte na „normální" brigádu. Ve škole vás učí o podnikání lidé, kteří nepodnikají... Prostě samé překážky a obavy. Propojte se s lidmi, kteří vám mohou pomoci. No a závěrem prosím uznejte, že i když to nevyjde, tak určitě lépe se krachuje bez závazků ve 25 letech, než se závazky ve 45 nebo 60 letech:).

Můžeš se ze svých chyb poučit a příště podnikat ještě úspěšněji a rychleji dosáhnout cíle. Jdi do toho, stojí to za to.

 Ondřej Karasz, 34 let
  • Podnikatel v oblasti financí, mentor v Zápočet z byznysu.
  • WebFB.
  • Nejlepší rada: „Nehoň se za penězi, budou před tebou utíkat.“
  • Co pro mě znamená obchod: Obchod a podnikání je pro mě open-minded životní styl, zábava, akční pozitivní lidé, inspirace, pokora, svoboda a také odpovědnost.
  • Moje mise: inspirovat, vzdělávat a podporovat mladé lidi, aby se co nejdříve zajímali o možnosti podnikání, byznysu a osobního rozvoje. Ideálním výsledkem mé mise je úspěšný mladý člověk.
[post_title] => 5 důvodů, proč by se mladí lidé měli zajímat o podnikání podle Ondry Karasze [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => mladilideapodnikani [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-04 21:22:58 [post_modified_gmt] => 2017-12-04 20:22:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=106652 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 1962 [max_num_pages] => 654 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_privacy_policy] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => d6999fd883ef000ec31c4dc91b931ae2 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

© 2020 Business Animals s.r.o.