CEO seznamovací appky Bumble Whitney Wolfe (26 let): „I mladá holka může vést miliónovou hi-tech společnost v Silicon Valley”

29. 7. 2016 +

Inspirace

Je krásná a úspěšná v hi-tech. Většina holek má v jejím věku za sebou vysokou školu a první pracovní zkušenost, užívají si mládí, cestují a chodí se bavit. Whitney se na vysněnou školu ani nedostala, možná proto se zařekla, že se jí zadaří v businessu. Tvrdě makala a dnes plní hlavní stránky magazínů. Z „CVčka“ jí například nikdo nevymaže, že spoluvytvořila jednu z největších seznamovacích appek na světě, Tinder, která má v současné době hodnotu přes 750 milionů dolarů. Protože ji ale založila se svým ex, krutě se spálila a slibný startup opustila. Osobní i profesní fail dokázala obrátit ve skvělý marketingový tah a založila vlastní seznamovací appku Bumble, která má v současné době přes 800 tisíc uživatelů a každý týden roste o 15 %. Tahle holka se nám líbí!

whitney

  • Whitney Wolfe, 26 let
  • Zakladatelka a CEO seznamovací appky Bumble
  • Spoluzakladatelka a viceprezidentka marketingu seznamovací appky Tinder
  • Ze společnosti Tinder odešla poté, co obžalovala svého bývalého přítele a též spoluzakladatele Tinderu Justina Mateena ze sexuálního obtěžování
  • Vystudovala mezinárodní vztahy, dnes je marketingová guru
  • Po odchodu z Tinderu založila appku Bumble, která má v současné době přes 800 milionů uživatelů

1. Úspěch je běh na dlouhou trať i pro 20leté

Kdyby někdo Whitney Wolf ve chvíli, kdy byla odmítnuta na marketingovou školu, řekl, že jednoho dne bude pracovat jako marketingový specialista na nejvyšších pozicích známých firem, pravděpodobně by tomu sama nevěřila. Protože na vysněný obor nebyla přijata, rozhodla se studovat mezinárodní vztahy, které úspěšně dokončila. Přestože marketing nikdy nevystudovala, svého snu se nevzdala se a začala po malých krůčcích budovat své úspěchy, teď má pověst marketingového génia, pracovala mimo jiné pro giganty jako Medium.com nebo Bloomberg.

2. Nebojte se dělat business s něčím, co už je na trhu. Zkuste to ale jinak

Přestože je trh plný mnoha aplikací a programů na seznamování, nenechala se Whitney od podnikání v této oblasti odradit. Po zkušenosti z Tinderu se rozhodla vyvinout vlastní appku. Bumble je Tinderu velmi podobný, přesto je zde zásadní rozdíl. V obou aplikacích si lidé projíždějí fotky ostatních jedinců opačného pohlaví a pokud se jim protějšek líbí, kliknou. Pokud se i tomu druhému líbí, dojde ke spojení a je na kterémkoliv z nich, kdo napíše komu první. V Bumble může jako první napsat pouze žena. Podle Wolfe je klíčovým rozdílem změna perspektivy online randění tím, že ženy jsou ty, co mají kontrolu nad situací. „Muž nemůže říct, že jste zoufalá, protože aplikace vás donutila mu napsat,“ říká a dodává, že radí svým přítelkyním, aby udělaly první krok a prostě svalily vinu na Bumble. 🙂

Přestože Wolfe nemá sama problém udělat první krok, často cítí stigma společnosti, dle které jsou progresivní ženy považovány za zoufalé. Na tento problém se zaměřila a očividně natrefila na niku. Appka Bumble má aktuálně kolem 800 milionů uživatelů a podle Whitney roste o 15 % každý týden.

3. I jako žena může vládnout technologiím

Whitney Wolfe je jedním ze skvělých příkladů žen, které se snaží zničit současné stereotypy. „Obvykle jsou to muži, kdo vedou velké monstrózní společnosti. Firmy žen jsou obvykle mnohem menší. Je to jako nepsané pravidlo hi-tech průmyslu,“ směje se Wolfe. „Ve společnosti panuje obecný předpoklad, že ženy nezakládají společnosti, které vydělávají více než určité množství dolarů nebo nemají větší než určité množství uživatelů. Bumble teď opravdu roste a stává se jedním z hlavních hráčů v online seznamování.”

Dalším rozdílem mezi Wolfe a ostatními podnikateli ze Silicon Valley je fakt, že není „technologickým člověkem“. Ona sama začala technologiím více rozumět až v posledních pěti letech, z nutnosti. Pořád se považuje za člověka, kterého na podnikání baví hlavně lidská stránka věci, člověka, který je spíš na straně uživatelek než vývojářů.

button registrace

Foto: Elle.com