9 business trendů, které zazněly na Web Summitu 2016 v Lisabonu

16. 11. 2016 +

Aktuálně

V BusinessAnimals.cz přinášíme trendy z obchodu, a také marketingu a podnikání obecně. Jeden z našich čtenářů,Max Dužek z GilderPath Ltd., se svým týmem vydal až do Portugalska, aby nám zprostředkoval trendy od hvězd jako Gary Vaynerchuk, Joseph-Gordon Levitt (ano, TEN hollywoodský herec) atd. Dojmy? „Čekali jsme tuny informací a ty jsme i získali. Popravdě jsme jich dostali více, než jsme byli schopni vstřebat. Potrvá roky, než použijeme vše, co jsme se naučili, a proto jsem se rozhodl vypíchnout jen několik bodů, které se mi zaryly do paměti.“ Článek Maxe v anglickém originále si přečtete tady

websummit1

„Pokud jste vytvořili startup, protože hledáte investici, je něco špatně. A pokud máte startup, který dokáže stát na vlastních nohách, ale i tak chcete investici, je něco špatně s vámi.“

Web Summit tento rok přilákal spoustu skvělých osobností. Velmi doporučuji všem, aby věnovali pozornost Daveu McClureovi z 500 Startups. Dave vystřihl skvělou speech o investicích, z níž je výše uvedený úryvek.

Myslím, že Dave přesně udeřil hřebíček na hlavičku. Jsem součástí startupu, který se o sebe dokáže postarat a kontrola, kterou náš tým nad společností má, je mnohem zábavnější než vyjednávání s investory.

button registrace obchodnika transparent

Josepha-Gordon Levitta znáte z filmů jako Inception nebo Don Jon. Na Web Summitu předpovídal kosmopolitní obchod 

Dalším známým jménem na Web Summitu byl herec Joseph-Gordon Levitt. Joe má startup zaměřený na umělce s názvem HitRecord. On a jeho bratr právě vytváří lepší online prostor pro spolupráci.

Další věta, která mi opravdu utkvěla v hlavě, je něco, co tvrdím již delší dobu: „Nemůžeme místo soutěžení raději spolupracovat?“ Joseph by rád vymazal veškerou nepřirozenou soutěživost, která se objevuje ve virtuálním světě a rád by viděl více kosmopolitní mix v oblastní obchodní spolupráce. A já jeho myšlenku obdivuji.

Web Summit je pravděpodobně největší a nejznámější technologická a podnikatelská konference na světě. Minulý rok ji navštívilo téměř 30 000 lidí. Tento rok se konference přesunula do Lisabonu, zdvojnásobil se počet návštěvníků a přilákaly se tucty startupů. 2016 byl můj první Web Summit v životě.
Web Summit je pravděpodobně největší a nejznámější technologická a podnikatelská konference na světě. Minulý rok ji navštívilo téměř 30 000 lidí. Tento rok se konference přesunula do Lisabonu, zdvojnásobil se počet návštěvníků a přilákaly se tucty startupů. 2016 byl můj první Web Summit v životě.

„Jednu věc naprosto nesnáším. Jednání za zavřenými dveřmi v obchodě. Ve firmě by snad všichni měli vědět o všem, nebo ne?,“ míní spoluzakladatel Tinderu

Sean Rad je spoluzakladatel Tinderu. Nečekal jsem, že na jeho rozhovor přijde tolik lidí. Očividně jich dorazily tisíce a lidé seděli naprosto okouzleni tímto podnikatelem.

U Seana se mi opravdu líbila jeho transparentnost, se kterou pracuje. Jeho životním posláním je spojovat lidi a je v tom tak přirozený a přímočarý, až jsem začal přemýšlet, že si Tinder také stáhnu.

Překvapivě se Sean musel v jednu chvíli odklonit od scénáře. Vyjádřil své překvapení nad tím, jak ze začátku lidé Tinder vůbec nechápali. Podle něj si většina lidí myslí, že jde o aplikaci pro sex a zneužívají ji. Tomu se Sean tak smál, až slzel.

websummit3
Nejvíce času jsem strávil u PandaConf, Startup University a u hlavního jeviště. Všechny mi nabídly příjemný balanc marketingu, technologií a metodologii startupu. Myslím, že můžu upřímně tvrdit, že jsem dostal ideální mix obou světů – businessu i technologií.

„Žijeme v té nejlepší době pro podnikání. Jen se musíte snažit! Trh vás potom odmění!“

A konečně můj oblíbenec Gary Vaynerchuk! V podnikatelském světě céčková celebrita. Gary skoro nestihl přijít včas. Nakonec to ale zvládl a naprosto ovládl podium i svoje posluchače. V hledišti nebylo doslova ani jedno volné místo. Jako vždy mluvil o svých oblíbených tématech: chápání sebe sama, výčitky a získávání nehodnotné pozornosti. Kdybych měl mluvit o každé myšlence, která mě sejmula jako rozjetý kamion, byl bych tu měsíce.

9 věcí, které mi Web Summit dal…

Jdeme na to…

  • Žijeme v té nejlepší době pro podnikání. Jediné, co musíme dělat, je… dělat!

Tohle nám Gary Vee neustále připomínal. Trh odměňuje toho, kdo pracuje tvrdě a chytře, kdo hledá příležitosti na těch správných místech. Buďte chytří a makejte jako prase (jeho slova).

  • Pro firmy je těžké být aktuální pro současné publikum a zároveň být atraktivní pro to další, obzvláště mileniály.

General manager Coca-Coly nám toto neustále připomínal. Cola je na trhu desítky let a myslím, že její manažeři vědí, o čem mluví. Být aktuální dnes a zároveň myslet na budoucnost, je důležité v jakémkoliv odvětví. Rozhodně na to nezapomínejte.

  • Obrovské firmy a značky jako Coca-Cola, Cadillac nebo Volvo spolupracují se startupy a pomáhají jim růst. Na druhou stranu si od startupů berou jejich know-how.

Startupy v České republice a na Slovensku teprve začínají. Ale v USA existují již roky. A velké firmy s nimi konečně začínají blíže spolupracovat. Jde o novou bublinu v oblasti startupů nebo jde o to, o čem mluvil Jeseph-Gordon Levitt?

  • Podle Coca-Coly mají startupy největší problém s tím, jak říct příběh.

Myslím, že je to od Coca-Coly fér, že to říká. Proč? Protože mají ty nejchytlavější strategie na příběhy na světě. Osobně mám na tento problém jiný pohled. Co vy?

  • Naprosto každý startup by měl mít 3 V. Vision, value, victory.

Jeden z investorů a CEO technologických startupů řekla, že tohle je její rada pro každý startup. Mějte vizi, jasně si stanovte hodnoty a ujistěte se, že každý ve vaší firmě ví, co se považuje za vítězství.

websummit4

  • Abyste mohli se zákazníkem vést marketingový dialog, potřebujete napřed důkladnou analýzu.

Velká data! Data byla tento rok velkým tématem. Vypadá to, že business začíná být pořádná věda. Pokud nevěnujete pozornost svým datům, brzy skončíte. Takhle vážné to je.

  • Video marketing je i nadále tím nejrychleji rostoucím trhem i přesto, že ostatní slabě upadají.

Toto je něco, co tvrdím již celé měsíce. Video, video, video. Velké korporace zakládají oddělení pro tvorbu videí. Šílenost? Ne, realita. Ujistěte se, že jdete s dobou.

  • Cadillac a další světové firmy plánují živá videa (přesně tak, plánují).

Tohle může znít divně, ale vždy jsem si myslel, že živá videa jsou o autenticitě. Cadillac si myslí něco jiného a očividně mají lepší výsledky, když si živá vystoupení plánují. Jaký je váš názor?

  • Spotřebitel si za měsíc stáhne 0–1 aplikaci oproti 10–15 pár let zpátky. Klíčem je, aby spotřebitel potřeboval vaši značku ještě dřív, než potřebuje vaši appku. Jen tak si aplikaci stáhnout.

Láme mi to srdce, ale je to tak. Vývojáři aplikací mají problémy s distribucí jejich produktů. Vypadá to, že značky začínají hrát velmi, velmi (velmi!!!) důležitou roli v tom, jestli si někdo stáhne aplikaci. Ujistěte se, že váš produkt opravdu potřebují a až poté se zaměřte na marketing samotného procesu stahování.

Všude jsem byl, všechno znám!

Fjú! Toho je, co? Spousta skvělých věcí. Doufám, že si vyberete, co se vám bude hodit a co bude výhodné pro vaši společnost.

Jestli chcete vidět, jak to na Summitu tento rok vypadalo, podívejte se na toto video!

A pokud jste se dostali až sem, děkuji vám za pozornost. Určitě napište nějaký komentář a já vám rozhodně odpovím.

Na viděnou na Web Summit 2017…

Překlad: Jan Loskot. Originál Maxova článku zde.