Vytvořte si svou obchodní výlohu, ať už prodáváte cokoli!

9. 12. 2014 +

Jak na to?

Ví o tom, co prodáváte, všichni vaši přátelé a známí? Zvláště pokud pracujete v MLM, finančním poradenství nebo pojišťovnictví, jsou tito lidé pro vás často nejdůležitější cílová skupina. Nejednou jsem se však setkal s tím, že se lidé báli oslovit své nejbližší přátele, a přišli tak o spoustu obchodů. Pravidlo číslo jedna v obchodu totiž zní: „Aby si lidé od vás něco koupili, musí nejprve vědět, co prodáváte.”

výloha

Dlouho platilo, že nejvíce prodal ten, kdo měl nejlepší výlohu. Takovou, která přitáhla nejvíce pozornosti a zároveň si případní zákazníci dovedli nejlépe dopředu představit, co čekat uvnitř obchodu. Vy samozřejmě často svou vlastní výlohu na ulici mít nemůžete. Jenže dá se na to jít i jinak. A já vám teď v několika případech zkusím napovědět jak.

 

1) Pokud to jde, využijte svůj domov

Už několik let pracuji v české MLM společnosti Green Way. A kromě prvních několika měsíců jsem nikomu přímo nenabízel svůj produkt – zelené potraviny. Zákazníci se mi vrací a zároveň rádi šíří informace, zkušenosti a nadšení dál.

Často se mi však také stává, že někdo přijde za mnou domů na návštěvu, všimne si krabiček s ječmenem a chlorellou, které mám vyskládané na poličce nad stolem, a buď ví, co to je, a zrovna „náhodou” zelené potraviny shání (ve skutečnosti si po půl roce vzpomněl, že o nich něco četl a chtěl je zkusit), nebo se začne vyptávat. V obou případech si často domů odnesou ječmen i chlorellu – a mnohdy se zařadí mezi věrné zákazníky. Jednoduše proto, že produkty viděli.

Zamyslete se, jak můžete své produkty doma vystavit vy.

 

2) Dejte vědět i kolegům v práci

Je pro vás obchod zatím jen vedlejším zdrojem příjmu? Chodíte pravidelně do práce? Zkuste se zamyslet, jak byste své produkty mohli vystavit ve vašem „hlavním” zaměstnání. I vaši kolegové je mohou potřebovat!

 

3) Nezapomeňte na internet

Znám jen velmi málo lidí, kteří nepoužívají internet. Hlavně sociální sítě jsou dnes jednou obrovskou výlohou. A zdaleka nejen placené reklamy se dají použít k propagaci. Našli jste zajímavý článek, který se týká vašeho businessu? Sdílejte ho! Objednáváte novou várku produktů? Dejte o tom svým přátelům vědět – třeba se až teď rozhodli, že si něco koupí. Objevili jste novou velice výhodnou možnost spoření? Určitě se najde někdo, koho to bude zajímat!

Samozřejmě ve všech případech platí, že všeho moc škodí. Cílem je dát přátelům a známým nenásilně vědět, že si od vás mohou něco koupit, ne je otrávit!

 

Text: Matouš Vinš

Foto: gettyimages.in

[/velikost_textu]