5 tipů, jak využít Vánoc a zaháčkovat stálé klienty ještě víc!

14. 12. 2014 +

Jak na to?

Zapojte svůj obchodní um a využijte návalu adventní nostalgie ve svůj prospěch – narozdíl od zbytku roku vám to teď projde. Darujte stálým zákazníkům něco hodnotného a nakloňte si je ještě víc. Obdarovávejte však chytře; jak moc drahý a osobní dárek věnovat, a jak neskončit v koši?

vanoce

1. Obdarujte klienty dle jejich významu

Nejdražší dary dáváte partnerovi a blízké rodině, teprve potom míříte do širšího okruhu známých. Na podobném principu vystavěte výběr dárků pro své klienty:

  • Nejdražší položky by měli obdržet významní zákazníci,svou roli ale hraje i délka obchodního vztahu. Při snaze zapůsobit na VIP zákazníka to nepřežeňte; příliš nákladný dárek vyvolá u obdarované strany spíše rozpaky.

 

2. Využijte marketingové síly Vánoc

Branding je alfou a omegou obchodní komunikace. Každý z nás má za svým pracovním stolem zapadlou alespoň jednu propisku, oslavující nadnárodní korporace. Branding lze ale dnes aplikovat prakticky na kterýkoliv spotřební výrobek:

  • Využijte specializovaných reklamních agentur a„označkujte“ třeba tu golfovou sadu, kterou máte zabalenou pro svého věrného zákazníka.  Bude mít neustále na paměti, kdo umí rozehrát ty nejlepší obchody!

 

3. Nebojte se vybírat osobnější dárky

Vánoce se v posledních dekádách degradovaly u mnoha lidí do podoby „má dáti / dal“. K vyřízení vánočních povinností samozřejmě stačí pár kliků na e-shopu, uměním je ale nalézt dárek, který klientovi ukáže, že pro vás není jen další položkou v seznamu. Zapátrejte v paměti – co zákazník mezi řečí prohodil, jaké má zájmy? Možná vás naťukne další bod.

 

4. Tradiční svátky pojměte netradičně!

Děkovné koše s ovocem a oříšky, čas od času zpestřené něčím ostřejším? Tím zástupce veliké firmy neohromíte. Ale co takhle ostřejší záležitost jiným způsobem – zážitkem, kupříkladu?

Samozřejmě, že takový dárek není pro každého. Právě tady byste měli – víc, než jindy – vycházet z osobních vazeb s daným člověkem. Zážitkových poukazů je dnes celá řada, stačí si vybrat; skok padákem je klasikou, ale co třeba wellness dan či řízení a střílení z tanku?

 

5. Neděkujte stylem CTRL+C/CTRL+V

Pohled z druhého břehu. Obdrželi jste vánoční dárek od svého zákazníka a nejste si jisti, jaký způsob poděkování zvolit?

Pamatujte, že vyjádření náklonnosti se odvíjí v rovině osobního kontaktu. Vyhněte se posílání e-mailů či smsek jako přes kopírák. Raději zatelefonujte. Nebo se s klientem rovnou sejděte osobně  a máte jej zaháčkovaného na celý rok 2015!

 

Text: Tomáš Soukup

Foto: thefashionisto.com