Jak být dlouhodobě úspěšný v realitách? 5 tipů od ostřílených makléřů

14. 6. 2016 +

Obchod

Štěstí začátečníka je krásná, ale pomíjivá věc. Nebude trvat věčně. Sem tam uzavřít obchod dokáže každý, ale nikdo v tomhle oboru nejsme proto, abychom neustále začínali od píky a museli neustále roztáčet sales kolečko. Tak si svůj obchodní lifestyle určitě nepředstavujete. Osvojte si praktiky, které vás udrží v konkurenčním světě realit na špičce. Jaké to jsou? Udělali jsme si průzkum, nahlédli přes rameno odborníkům a teď přinášíme rady, které vás udrží v sedle na hodně dlouho.

hipster-millennialsup

1. Nejde o obchod, jde o vztah

Naše životy automatizujeme a odosobňujeme, jak jen to jde. Místo kontaktu s prodavačkou vybíráme potraviny v e-shopech a žijeme i bavíme se na sociálních sítích. Obchodníci ale musejí být neustále otevření a zvládat mezilidský kontakt levou zadní. „Pokud chcete být úspěšní dlouhodobě, nedělejte obchod, ale tvořte vztahy. Když budete při své praxi v realitách pouze uzavírat obchody, budete stoupat velmi pomalu a budete muset vyvíjet mnoho energie, abyste získali zákazníky,“ vysvětluje Viktor Mejzlík z realitky VITOM Group.

„Vztahy nenavážete vždy se všemi, ale když se na to zaměříte, časem se pro druhé stanete automatickou volbou při výběru partnera pro obchod v realitách.“ Stačí tu a tam odpustit nějakou maličkost a něco pro klienty udělat bez vidiny zisku. Nepodceňujte sílu dobrých skutků. Budete za svoje dobrovolné zapálení dřív nebo později oceněni.

2. Informovanost jako skill 

Co je na tom prodávání nemovitostí vlastně tak těžkého? Nafotíte prostory a hodíte to na internet. A protože lidi kupují nemovitosti co chvíli, někdo se chytne, vy prodáte, shrábnete provizi a jede se dál. Kdyby to bylo tak easy, dělají to všichni. Jenže se tu potýkáme s širší problematikou a nevědomost je něco, co si realitní makléř nemůže dovolit.

Jinak totiž ztrácí na důvěryhodnosti. A ta je v dnešním světě laciných podvodů k nezaplacení. Zní to tak jednoduše, ale stejně to mnoho makléřů nedělá a pak se diví, kde je jejich dlouho očekávaný úspěch. „Makléř musí mít jasno, jakou přidanou hodnotu dokáže klientům poskytnout. Z obyčejného zprostředkovatele, jakéhosi předraženého prostředníka, se rázem stává odborník, který je schopen svým klientům vydělat peníze a ušetřit starosti,“ vysvětluje Lukáš Beták z Fincentrum Reality.

button registrace obchodnika transparent

3. Něco jako špatný výsledek neexistuje

Uzavření obchodu na spadnutí, ale změní se konstelace hvězd a klient na poslední chvíli odřekne. V pořádku, to se stává. Ale už potřetí za tento týden? To se může stát jenom vám. Začínáte přemýšlet o tom, jestli jste s povoláním nešlápli vedle. Jestli vlastně neděláte celý život všechno špatně. Ale na začátku to vypadalo tak slibně! Upadáte do skepse.

Jenže co se nad tím zamyslet trochu jinak? I úspěšný makléř Viktor Mejzlík, který spolu-vede realitku, to zná: „Všechno, co se nám děje, jsou jen výsledky našich činů. Nerozlišujte je na dobré a špatné. Jsou to prostě jen výsledky, kterým něco předcházelo. A to něco můžete analyzovat, abyste se z toho poučili. Pokud se vám podaří používat toto nehodnotící myšlení, máte z velké části vyhráno, protože neúspěch se stane pouhým výsledkem, který se díky tomu, že jste ho zažili, nebude znovu opakovat.“ Chcete být úspěšní dlouhodobě? Tohle je způsob, jak se v těžkých časech nezbláznit.

4. Svět je malý. Buďte fér

Česko není tak velká země, aby vám dlouhodobě procházely nefér praktiky, slibotechnovství a floutkaření. Reality jsou vinou nízkého stupně regulace docela džunglí, Viktor Mejzlík v tom ale vidí i výhodu: „Obecně tito makléři zhoršují jméno naší profese, to je pravda. Ale uvnitř oboru vlastně vytvářejí pevnější prostředí pro ty, kteří jsou poctiví, a díky tomu se nám pak daří budovat dlouhodobé vztahy. Jakmile dostane někdo doporučení na skutečného odborníka, je jako kontakt pro špatného makléře automaticky nedostupný.“

5. Vypracujte si dobrou osobní značku

Znáte přísloví: Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti? Ve světě realitních makléřů jde o to, že pokud budete fungovat pod značkou, která má za cíl zákazníky balamutit a uzavřít obchod za každou cenu, moc dobrého z toho nevzejde. A neříkejte, že nemáte na výběr. Nikdo vás nepřipoutal ke kancelářskému stolu a nenutí vás lhát zákazníkům. „Pokud své makléře vedete k tomu, aby používali nekalé praktiky, nebo vám jako vedoucímu bude jedno, zda obchodník uzavírá obchody za každou cenu, nikdy se nic dobrého dít nebude. A tito špatní makléři bohužel taky utvářejí trh,“ prozrazuje Viktor. Proto pečlivě volte, čí jméno vás bude prezentovat v zápatí e-mailu.

Svou osobní značku budujte v největší obchodní komunitě v Česku, tady na BusinessAnimals.cz: Vytvořte si profil nebo nám klidně napište do redakce na pavla@businessanimals.cz. Uvidíme, co pro nás máte. 🙂