05. Únor 2018
Ti nejlepší obchodníci vydělávají nejvíce peněz a zároveň mají také nejvíce volného času. Jak to dělají, měli prostě „jen“ kliku na klienty, nebo se narodili pod šťastnou hvězdou? Asi tušíte, že tady bude odpověď jinde – věnují největší pozornost klíčovým činnostem, které jim vydělávají peníze (většina to dělá přesně naopak podle pravidla 80/20).
Na jaké části obchodu si zanechat nejvíce energie?
1. Příprava
Kvalitní přípravou to všechno začíná. Ať už vám chodí leady, nebo využíváte jiných zdrojů ke kontaktům – podle průzkumů je tato činnost (ne)překvapivě Pjednou z nejméně oblíbenou činností obchodníka. Přitom existují lidé, kteří to zvládnou lépe, než vy.
Hack BA: Věnujte den svého času a zkuste najít někoho, na koho tuto činnost delegujete – např. manželka, známá, která hledá přivýdělek a vytvořte zadání např. Potřebuji vyhledat 20 firem/ týdně s ročním obratem nad 10 milionů se sídlem v Praze, které mají zastaralý web (prodávám online marketing). Za těch pár stovek návratnost investice zaručena.
2. Domluvení schůzky
Klíčová činnost, která však také nepatří mezi nejoblíbenější a stojí také hodně energie. Ruku na srdce – jste nejlepší telefonista v okolí? Nebo znáte někoho, kdo to zvládne lépe?
Hack BA: Náš David Kolář vyloženě telefonování neměl rád, přesto byl vždy jedním z nejlepších obchodníků ve firmách, kde dělal. Jak to udělal? Investoval vlastní peníze do telefonistek, kterým dal kvalitní callscript a naučil reagovat na námitky – věděl, že kdyby si všechno dělal sám, ušetřil by sice 20.000 Kč měsíčně, ale díky této investici měl potenciál vydělat zase 3x více.
Pokud chcete JINÉ VÝSLEDKY, musíte riskovat a začít jinak přemýšlet
3. Schůzka
Tak tato královská disciplína je vaše. Užijte si to!!!
4. Dotáhnutí.
Closing, chcete-li. Tady je ten klíč k úspěchu. Většina obchodníků se po cestě do tohoto bodu vyčerpala a nezbývají jim síly na závěrečný finish. Když slyší první NE, tak zavřou hlavu a hážou deal automaticky do koše. Ti nejlepší ale ví, že se vyplatí našetřit si co nejvíce energie.
Hack BA: Najděte si čas na zautomatizování bodu 1. a 2. a veškerou energii věnujte do bytí na schůzce a dotahování obchodů. Tam, kde vy osobně jste nenahraditelní.