04. Prosinec 2016
Spousta z vás, kteří do svých týmů hledáte šikovné obchodníky (a u toho mlátíte hlavou o zeď, protože je to často nadlidský úkol), se drží pravidel úspěšného náboru: hledat na správných místech (v komunitě obchodníků), nelákat na firemní benefity, ale na vizi a firemní kulturu, nastavovat realistická očekávání. Často ale zapomínáme na jedno z nejdůležitějších pravidel budování obchodního týmu – vytváření zázemí a péči o spokojenost obchodníků stávajících. Salesman BusinessAnimals.cz Jakub Jágl to v krátkém videu zhodnotil z pohledu právě obchodníků.
„Čím víc obchodníků si udržíte, tím míň vás to bude stát peněz“
Proč se z obchodních oddělení stává průtokáč? „Firmy často hledí na to, aby obchodník nosil peníze, ne aby se měl ve firmě dobře. Když peníze nenosí, pošlou ho pryč.“ To není dobře ani pro firmu, ani pro trh. Protože dovednosti a know-how, které u vás nabyl, půjde uplatnit ke konkurenci. A vy zase musíte vydolovat další energii na lovení nového obchodního talentu.
Ve videu se dozvíte:
- Co vás to stojí, když většinu pozornosti soustředíte na lovení nových talentů místo zájmu o stávající kmen obchodníků.
- Proč obchodníci nejčastěji odcházejí.
- Jaké jsou 4 důvody, kvůli kterým rádi zůstanou.
Máte pocit, že nedáváte o své firmě a zázemí, které pro obchodníky máte, dostatečně vědět? Domluvte si s Jakubem konzultaci o tom, jak budovat employer branding.