09. Prosinec 2019
Máte naskladněno, newslettery s výhodnými nabídkami rozeslány, a přesto z tržeb není patrno, že Vánoce jsou už za dveřmi? Možná to tentokrát není vaše chyba ale e-shopu.
Kdy jste si ho naposledy od spuštění zkontrolovali a prošli jako běžný zákazník? Měli byste dostatek trpělivosti čekat na načtení další stránky? Klikli jste na podstránku webu a nikam se nedostali? Víte, že váš web mívá výpadky? Je to jen zlomek z chyb, které se na webech často objevují, ale jen málokdo o nich ví.
„S těmito problémy nebojují jen provozovatelé e-shopů, ale vlastně téměř každý majitel webu. Neví, že má výpadky, a že není samozřejmostí, že by se jeho web zobrazoval i v jiných zemích. Dá se to ale snadno zkontrolovat” říká Lukáš Pour, ze Statusoid.com, odborník na monitoring a cloudové služby.
Nejzávažnější chyby e-shopů
Pomalé načítání
Většinou za to mohou veliké fotografie k produktům. Nejde zde ani tak o rozměry jako o datovou velikost. Pokud je na stránce více obrázků, které mají okolo 1Mb, zbytečně to její načtení zpomalí. Pokud jste dostali fotografie od výrobce, většinou bývají v tiskové kvalitě a mohou mít i 8 – 30 Mb.
Nedůvěryhodný web
Ještě nemáte https před doménou? Chyba. Návštěvníkům vyskakuje hláška, že váš web je nedůvěryhodný a v některých prohlížečích se nezobrazuje vůbec. To vám prodeje nepřinese.
Chybové stránky určitě najdete i vy
Chybová stránka, běžně označovaná číslem 404 se zobrazí, pokud na odkazu není žádný obsah, tedy pokud se tedy produkt doprodal, ale stránka se nevypnula. Jestliže vám na takovou stránku běží reklama (a vy jste na to zapomněli), pak za každé kliknutí zbytečně platíte. Podobné stránky ale můžete mít i v blogu. Větší množství chybových stránek na webu působí nedůvěryhodně a ani vyhledavače je nemají příliš v lásce.
Web nejede?
Víte o tom, že weby občas nefungují? Některé spadnou i víckrát do měsíce. Závisí na tom, na kterém hostingu je máte uložené. Většina provozovatelů vám ale výpadky nehlásí, pokud nejsou výjimečně dlouhé nebo není naplánovaná odstávka. Co výpadek znamená pro vás? Kromě toho, že v tu chvíli vám nefunguje e-shop, z aktivních kampaní vám přicházejí noví zákazníci, kteří se už nevrátí. Vy byste se vrátili na web, který vidíte poprvé a zrovna nefunguje? Pokud výpadek zjistíte včas, musíte kontaktovat IT podporu a navíc i informovat své fanoušky na sociálních sítích. Ale když se to stane během večera nebo o víkendu? „Výpadky webů jsou bohužel časté, ale málokdo o nich ví. Kromě nespokojených zákazníků nebo uživatelů je tu ještě jeden problém. Aktivní reklamy. Pokud na web, který nefunguje směřují reklamy z Facebooku nebo Googlu, pak provozovat za proklik zaplatí tak, jako tak. Takže zbytečně přichází o peníze.” dodává Lukáš Pour.
Na vaše newslettery nikdo nereaguje
Pokud jste si v poslední době všimli propadu v množství otevřených newsletterů, může to být samozřejmě i tím, že zákazníky nenalákal jejich předmět, ale spíš za to může blacklistace domény. Jestliže se vaše doména objeví na jednom ze 100 nejznámějších blacklistů, pak je jisté, že vaše maily zákazníkům poputují rovnou do nevyžádané pošty (spam koše). Není to ale žádná pohroma, jestliže to zjistíte včas, můžete si zažádat to tzv. whitelistaci (tedy vymazání) a vše bude zase v pořádku.
Jak z toho ven?
Buď si budete pravidelně web kontrolovat, zajistíte si IT podporu, která je v současnosti téměř nedostatkovým zbožím, nebo si najdete online aplikaci, která vám s monitoringem pomůže. Patří mezi ně Servitor, Cula nebo například český nástroj Statusoid, který vám kromě monitoringu webu a upozornění na chyby i automaticky pozastaví kampaně během výpadku, a tím vám ušetří starosti a peníze.
Zdroj: Statusoid.com