[BEHIND THE SCENES]: Jakých 8 nejpovedenějších rozhovorů utkvělo v paměti naší redakci?

15. Únor 2017

Každý týden u nás čtete rozhovory s úspěšnými obchodníky, ne každý zážitek, který z rozhovoru máme, však jde zprostředkovat textem nebo videem. Proto jsme se rozhodli vzít vás do zákulisí redakční práce. Co nám utkvělo v paměti?

1. „Všechno je o osobnosti člověka. Protože v konečném důsledku i v obchodu platí, že se druhému podíváte do očí a vidíte, jestli vám o sobě říká pravdu”

foto4

  • Daniela Kaľuhová, Head of HR Solight Holding

Danka se při výběru lidí do týmu nebojí používat intuici, ve výsledku je to znát – lidé ji z týmu neodchází, což je v salesu spíše rarita. I práce redakce je o vztazích a čím lepší vztah se vám před samotným rozhovorem podaří navodit, tím víc se dozvíte, a tím lepší článek z toho může pak vzniknout. Na rozhovor s Dankou jsem se těšila už týden předem, společné kafe nezklamalo a bavily jsme se spolu ještě hodnou chvilku po vypnutí diktafonu. (Janka Orlovská, senior redaktorka)

hledáme obchodníka

2. „Všichni mluví o on-linu, ale málokdo ví, jak s ním v českém prostředí pracovat“Jaroslav Jira-7

  • Jaroslav Jíra, Home Credit

Baví mě kontakt s velmi inspirativními lidmi, což mi dává možnost osobního růstu. Do každého rozhovoru vstupuji s pokorou a nesmírně si vážím možnosti potkávat se s profesionály z různých odvětví byznysu. (Petra Tóthová, redaktorka)

3. „Zkušenostmi jsem si došel k jedné obrovské pravdě v obchodu – obchod musí být férový. Říká se ‚ten obchodník je tak dobrý, ten by prodal ledničku i Eskymákovi‘. To je sice chvályhodné, ale co by takový Eskymák s ledničkou dělal?“

  • Jakub Brandalík, Jednatel Lightway s.r.o.

Náš kameraman Matěj Kadlec dbá hlavně na hlas, projev a vizuální stránku obchodníků, se kterými děláme rozhovory. Při natáčení se s nimi baví tak, aby jejich odpovědi zněly osobitě a přirozeně. Občas se zapotí, ale většinou se mu podaří rozesmát a uvolnit celou firmu.

Přečtěte si také: Celý rozhovor s Jakubem Brandalíkem

4. „Víc než škola mě zajímá, jaké má člověk hodnoty a jaké zastává názory“

DSCF2439

  • Michal Šmída, CEO Twisto, aktuálně zařazen do prestižního žebříčku Forbes 30 pod 30

Ze všech rozhovorů za poslední měsíc na mě „dýchlo“ stejné poselství. A to, že lidi dnešní doby se už pomalu začínají rozhlížet okolo sebe a republiku pomalu přestává opouštět starý životní styl našich rodičů, kteří jsou a byli ovlivnění předchozím režimem. A díky tomu jsou následující generace kreativnější, mají větší ambice a víc podnikají. Nejsou při tom, co vkládali do hlavy našim rodičům jejich rodiče – stabilní zaměstnání osm až pět, ideálně v kanclu, ať na tebe moc nefouká a nesvítí sluníčko a jsi v klidu. A v nejlepším případě až do důchodu. Bullshit. Čím dřív si tohle uvědomíš, tím lepší život potom žiješ. (Petr Klempa, fotograf)

Přečtěte si také: Celý rozhovor s Michalem Šmídou

5. „Ženy jsou z povahy konsensuální a je to z nás cítit. Ve vyjednávání záleží, zda sedíme naproti muži, který to proti nám použije, nebo kdo nás přijme jako partnera. Pak je jednání zajímavé, dynamické. Jsme kreativní, spějeme k win-win a vyjednáme úspěšný deal“

DSCF6164

  • Kateřina Borovanská, Head of FREYA, Fénix content marketing & Asociace content marketingu

Rozhovor v Café Barista měl atmosféru a styl, které jsme s Katkou podtrhly mimózami hned po ránu. Z hodiny a půl, kterou jsme spolu strávily, mi v hlavě nejvíc utkvěla její osobnost, přímočarost a samozřejmě téma, o kterém jsme se bavily – jak si budou reklamky muset přebudovat obchodní model a jak jako kreativec proniknout v Londýně. (Pavla Lokajová, šéfredaktorka)

6. „Stát by měl dělat marketing a vysvětlit podnikatelům plusy EET“

2-1

  • Ondřej Zoubek, obchodní ředitel CINK

Nejvíc mi v paměti utkvěly oba rozhovory, které jsem v Brně dělala s Ondrou Zoubkem z CINKu. Nejenže se mi líbí (mladý) pohled, jakým na EET nahlíželi, ale zapůsobilo na mě, že při prvním rozhovoru sotva spustili produkt a dva měsíce poté, když jsem je potkala podruhé, měli kolem sebe tým 10 obchodníků. Taky jsem ocenila, když mi po vypnutí diktafonu vysvětlovali stáčení vína. 🙂 (Veronika Hvízdalová, redaktorka)

Přečtěte si také: Jak probíhal celý den s CINKem v terénu?

7. „Zjistil jsem, že ženy jsou cílevědomější a mají to v našem oboru jednodušší – umí se ptát, zajímat, naslouchat“

DSCF4060

Jakub Brandalík podruhé! Celou redakci nadchl tak, že jsme za ním v pravidelných intervalech jezdili až do Chrášťan za Prahu – a ani jsme si nestěžovali. 🙂 Rozhovor se nesl v přátelském duchu, hned na začátku jsem poznal, že si odnesu mnoho know-how. Mile mě překvapilo, že i když je produkt velmi technický, tak úspěšnější v prodeji je ten, kdo má velmi silné soft skills. Sám bych se v technickém prodeji dobře necítil. (Tuan Doan, redaktor)

8. „Když jdu na jednání jako doprovod některého ze svých obchodníků, nikdy si neberu vizitku obchodní ředitel – klient chce totiž hned jednat s ředitelem a ne se zástupcem”

Jiri Tamasek Voice of Prague-13

  • Jiří Tamašek, obchodní ředitel Voice of Prague

Voice of Prague byl jeden z rozhovorů za odměnu, jak říká naše šéfredaktorka Pavla. Zajímavý produkt, kdo by nechtěl nahlédnout do zákulisí rádia, firmy, která to dělat alternativně, a hlavně poznat skvělou osobnost obchodního ředitele Jirky Tamaška, který byl ze začátku také poněkud nervózní (v ten samý den jako rozhovor jsme natáčeli také živý inzerát). Já jsem si místem připadala jako tlumič nervozity. Povedlo se a tento rozhovor připomínal spíše přátelský pokec než práci. P.S. Děkujeme Jirkovi za bločky a plátěnku. 😉 (Janka Orlovská a Petra Tóthová)

© 2024 imper.cz