TEST: Odhalte svůj obchodní potenciál! Pro jaké obchody se hodíte nejvíce?

20. 4. 2015 +

Obchod

Ke každému se nehodí, aby vyjednával po telefonu. Jiný se zase necítí, stojí-li proti němu silné zvíře z velké nadnárodní společnosti. A někdo je naopak rád, když veškerou komunikaci s klientem vyřídí osobní návštěvou. Na co se nejvíce hodíte a v jaké oblasti máte šanci se nejlépe realizovat vy? Zjistěte, jaký typ obchodníka jste:

testobchodnika

1. Jak jste na tom s cizími jazyky?

A: Díky bohu za každý den, kdy mohu mluvit pouze česky!

B: Když to nejde po našem, opráším staré naučené fráze a nějak to zvládnu!

C: Vždycky se nějak domluvím „rukama nohama“.

D: Kdykoli mě někdo osloví v cizí řeči, dělám, že neslyším. Telefony ze zahraničí ani nezvedám.

E: Při komunikaci v cizí řeči se cítím mnohem pohodlněji než při jednání v češtině.

2. V jakou denní dobu se vám pracuje nejlépe?

A: Odpoledne.

B: Dopoledne.

C: Dopoledne i odpoledne bez rozdílu.

D: Lehce po obědě, kdy jsou zákazníci/klienti nejlépe naladěni.

E: Denní doba pro mě nehraje žádnou roli.

3. V jakém oblečení se cítíte nejpohodlněji?

A: Lehce formální, např. modrá kravata a bílá košile u muže, u ženy kostýmek a středně vysoké podpatky.

B: Striktně formální oblečení luxusnější značky, např. Hugo Boss oblek u muže, kalhotový kostým a vysoké podpatky a drdol u ženy.

C: Pohodlný slušivý casual.

D: Volné oblečení, ideálně tepláky, mikina a pantofle.

E: Přizpůsobím se vždy bez problému tomu, co nosí okolí.

4. Jaké klienty máte nejraději?

A: Ty, co rychle podepíšou a na nic se moc neptají.

B: Ty, u kterých vidím potenciál do budoucna.

C: Především ty, kteří se umí za každé situace chovat slušně a nedělají zbytečné problémy.

D: Preferuji trpělivé klienty bez zbytečných předsudků.

E: Ty, kteří se nebojí občas zariskovat a zkusit něco nového.

5. Bez čeho si nedovedete představit svůj pracovní den?

A: Auta

B: Počítače

C: Kávy

D: Telefonu

E: Nových výzev

6. Máte mezi klienty hodně přátel?

A: Nepamatuji si ani jména všech svých klientů, natož abych si mezi nimi dělal/a přátele.

B: Nelze říct, že to jsou přátelé, ale spíše známí.

C: Pár jich tam je.

D: Nemám a ani po tom netoužím.

E: Bylo by super, kdyby jich bylo víc.

7. Jak nejraději trávíte volný čas po práci?

A: Chci být chvíli sám/a a mít chvilku jen pro sebe.

B: Rád/a se potkám s přáteli nad jídlem či skleničkou vína.

C: Doma, v klidu s partnerem.

D: U televize.

E: Kdekoli, kde jsme ještě nebyl/a, např. nová restaurace, nová knížka, zábavní park, výlet do přírody.

8. Co prodáváte nejraději?

A: Jednoduchý produkt, který se každému vyplatí.

B: Sofistikovanou novinku na trhu.

C: Produkt, který má obecně dobré jméno a skvělou propagaci.

D: Produkt, který člověk dokáže popsat jednou větou.

E: Produkt, kterému sám/sama stoprocentně věřím.

9. Co si myslíte o lidech, kteří pracují v telemarketingu?

A: Závidím jim, protože si sedí v teplíčku a pohodlí, nemusí vypadat extra reprezentativně, a přesto vydělávají.

B: Celkem nuda.

C: Může to být dobrá zkušenost do začátku, ale dlouhodobě se mi zdá nereálné v tom prostředí zůstat.

D: Práce jako každá jiná.

E: Málo adrenalinu.

10. Kam to chcete v životě dotáhnout?

A: Hlavně si udržet práci a něco vydělat. Prioritu má ale moje rodina před kariérou.

B: Být vedoucím velké firmy by se mi opravdu líbilo.

C: Mít dostatek stálých zákazníků.

D: Chci trénovat další obchodníky.

E: Mít možnost pracovat na více místech a spolu s prací cestovat.

 

VÝSLEDKY:

Nejvíce odpovědí A:

Door to door business

Nejvíce se hodíte na tzv. byznysu door to door, což znamená prodej od domu k domu přímo koncovým zákazníkům. Máte skvělé komunikační schopnosti, působíte sympaticky a umíte se rychle přizpůsobit požadavkům klienta i dané situaci. Na druhou stranu jste odolní vůči stresu, nevadí vám strávit hodně času na cestách a nebojíte se ani případných neúspěchů.  Zároveň si však neradi komplikujete život učením se nových věcí a ani nepodléháte aktuálním trendům v technologiích, komunikaci či módě. Kašlete, co si o vás okolí myslí, protože víte, že zdravý selský rozum a lidský přístup mají mnohdy větší efektivitu než super trendy.

 

Nejvíce odpovědí B:

B2B prodej

Nejlépe svůj potenciál využijete, budete-li prodávat služby jedné firmy druhé firmě. Milujete jednání se sobě rovnými, s profesionály, kteří vědí, o čem je řeč. Nabízíte seriózní přístup a ten také očekáváte od protistrany. Máte rádi klid a možnost se v případě problému poradit s kolegy. Postupně se zdokonalujete a pomalu stoupáte. Pokud zůstanete klidní a féroví, můžete to časem dotáhnout hodně daleko. A z toho, že vás konkurence pomlouvá, si nic nedělejte, to se těm, kteří míří výš, stává.

 

Nejvíce odpovědí C:

B2C prodej

Rádi jednáte se zákazníky osobně a na poloformální úrovni. Na nic si nehrajete, nehledáte kličky a snažíte se každému vyjít vstříc. Mezi klienty máte pár přátel, možná i nějaké příbuzné. Jste zkrátka rození obchodníci pro prodej produktu koncovým zákazníkům, ať už v obchodě kamenném, online nebo prostřednictvím osobně domluvených schůzek. Vaší velkou výhodou je, že působíte přirozeně a nevnucujete se za každou cenu tam, kde to není nutné. Máte vlastní strategii (nebo přirozenou intuici) a víte, kam jít a kde pravděpodobně uspějete. Neztrácíte čas se zbytečnostmi. Na druhou stranu, jste ten typ obchodníka, který potřebuje nad sebou šéfa. Potřebujete slyšet pochvalu, že jste dobří, že se vám daří. To je vaše velká osobní motivace.

 

Nejvíce odpovědí D:

Telemarketing

Okecáváte, smlouváte, přemlouváte…. A jste v tom vynikající! Pravděpodobně dokážete přemluvit i vegetariána ke koupi tuny masa! Ačkoli to možná nechcete slyšet, máte skutečný talent pro prodej po telefonu. Jestli máte šanci patřit v nějakém oboru mezi špičku, je to telemarketing. Vaší nevýhodou je jistá pohodlnost a občas i lenost. Neradi cestujete, neradi řešíte, co na sebe ráno, neradi běháte na schůzky, když venku prší…. To všechno u telemarketingu odpadá a vy se můžete soustředit na to podstatné – prodej a vydělávání peněz!

 

Nejvíce odpovědí E:

Zahraniční obchod

Český trh je vám malý a jeho stagnace vás zrovna dvakrát nebaví. Hledáte lepší příležitosti a cítíte svůj potenciál v zahraničí. A ano, správně děláte, pokud zvolíte pro svůj obor mezinárodní obchod. Jste přesně ten druh byznysmena, kterého výzvy a nová neprozkoumaná prostředí baví. A motivují k lepším výsledkům. Umíte dobře jazyky, ale pamatujte, že znát cizí řeč není zdaleka všechno. Zůstaňte otevření a učte se dál také o cizí kultuře a zvyklostech. A hlavně neusínejte na vavřínech po prvním úspěchu.

Myslíte to s kariérou v obchodě vážně? Klikněte sem, vytvořte si profil na BusinessAnimals.cz a buďte ve světě obchodu vidět!

Pro každého nově registrovaného přístup do online analýzy obchodních dovedností ZDARMA!

Text: Ivanna Benešová

Foto: tumblr.savilestreets.com