Moderní obchod s Davidem Kolářem #8: Loser, nebo obchodník hvězda? Budujte STATUS a PR

02. Říjen 2016

Již osmý týden vám přinášíme tipy a návody na to, jak využít moderních technologií, online aplikací a sociálních sítí k získávání zákazníků. V dnešním díle se zaměříme na to, jak důležitý je vás společenský STATUS a PR. Zákazníci dnes totiž chtějí nakupovat od obchodníků, kteří jsou vnímáni jako autority ve svém oboru.

14567510_1092889684141396_6437338199411308228_o

hledáme obchodníka

Dva stejné produkty, ale fronta se stojí pouze u jednoho

Dva stánky, dva obchodníci, dva stejné produkty. U jednoho z nich stojí 10metrová fronta lidí toužící koupit si zboží, které nabízí. Druhý stánek, ač má naprosto stejnou kvalitu produktu, však zeje prázdnotou. Smutný obchodník přihlížející tomu, jak lidé nakupují, frustrovaný z neúspěchu neustále přemýšlí, jak produkt ještě vylepšit, aby se fronta zákazníků přesunula k němu. Čím to asi bude? Proč může být jeden úspěšný a druhý před krachem, i když jsou vlastně úplně stejní?

Společenský status

Jeden z obchodníků má totiž vybudovaný společenský status. Lidé si ho spojují s kvalitou a důvěřují mu. Proč? Je to obchodník, který pravidelně buduje svůj brand a zákazníci ho znají. Jak tedy budovat svůj status a co dělá ony maličké rozdíly v tom, kde bude stát pověstná fronta na banány?

button-webinar-16-10-16

1. Asociace, komunity a kluby

Jednou z možností je stát se členem nějaké asociace, která zastřešuje profesionály ve vašem oboru. Pokud ještě nemáte vlastní značku, propůjčte si značku někoho jiného.

Domluvte si konzultaci

2. Certifikáty a ocenění

Kolik jste již absolvovali školení a různých certifikací? Máte certifikáty vystavené u svého stánku, na své facebookové zdi, webových stránkách? Ne? Rychle to napravte. Lidé chtějí vidět, že jste certifikovaný profesionál.

3. Spojte se s významnou značkou ve vašem oboru

Dokud nemáte vybudovaný vlastní brand a chcete, aby vás lidé vnímali jako profíka a autoritu, spojte se s významnou značkou. Ke komu půjdou lidé nakupovat v těchto dvou příkladech?

  • Jan Obchodník, specialista na PPC reklamu
  • Jan Obchodník, specialista na PPC reklamu spolupracující s firmou Google

4. Přednášejte a vystupujte na akcích

Máte co říci? Zřejmě ano, váš produkt je přeci ten nej, jak často tvrdíte svým zákazníkům. Zabalte své téma do zajímavého příběhu nebo prezentace a přednášejte. I tak úspěšný podnikatel, jako je Tomáš Čupr, zakladatel společností jako Slevomat, Dámejídlo.cz a Rohlík.cz dnes přednáší zdarma na vysokých školách. Jak bude vypadat váš status?

  • Jan Obchodník, specialista na PPC reklamu
  • Jan Obchodník, specialista na PPC reklamu spolupracující s firmou Google a přednášející na VŠE

Nemusí to být jen vysoké školy. Například komunita BusinessAnimals.cz pořádá pravidelné MeetUpy, kde obchodníci sami přednášejí nebo jsou účastníky diskuzí. Budují tak svůj status, následně používají mediální záznam jako informaci směrem ke svým zákazníkům a doslova křičí: „Podívejte, lidé mě poslouchají.“. Od koho myslíte, že budou chtít následně lidé nakupovat? Chcete být také vidět a být třeba hostem MeetUpu BusinessAnimals.cz už tento měsíc? Máte co říci? Začněte přihláškou na webinář s top obchodníky, kteří budují svůj status a PR.

button-webinar-16-10-16

PR – Public Relations

PR, tyto dvě zázračná písmena vycházejí z anglického názvu public relations neboli vztahy s veřejností. Spojte se s vaším oborovým magazínem, internetovou platformou, která tvoří obsah pro vaše zákazníky, a domluvte se na tom, že ji pomůžete tvořit obsah výměnou za odkaz na vaše webové stránky… Tyto a mnoho dalších tipů, jak se stát obchodníkem hvězdou, se dozvíte ne webináři 16. 10. 2016, kde budou významní hosté jako Pavel Bulowski, Jiří Šedek a Lucie Peterková, kteří svého úspěchu dosáhli i díky skvělému společenskému statusu a PR. PŘIHLÁŠKA NA WEBINÁŘ ZDE.

V příštím díle se od několika úspěšných obchodníků dozvíte co pro ně znamená pojem moderní obchod a také vás čeká osobní pozvánka na již zmiňovaný webinář.

© 2024 imper.cz