Konference Startup Summit: „Soustředit se na cíle vám k úspěchu nestačí. Klíčem je vizualizovat si proces“

15. 10. 2015 +

Co se stane, když do prostoru 5 000 metrů čtverečních koncentrujete většinu českých startupistů, několik zástupců velkých technologických společností, korporací a bank, ostřílené investory a celé to prodchnete typickým humorem reportéra a moderátora Martina Veselovského? Výsledkem je poměrně dynamický mišmaš, který zažilo pražské SaSaZu ve čtvrtek 15. října. Na Startup Summitu, akci letošního podzimu, jsme nesměli chybět – co nás zaujalo ze sales trendů v oboru inovací a jakou inspiraci pro práci obchodníka si odnášíme?

summit3

Korporáty potřebují inovativní mozky, startupy zase poradit s byznysem

Startup Summit 2015 sblížil dva světy, startupy a velké firmy,“ řekl o konferenci organizátor Ondřej Hoza. Proč? „Velké zavedené firmy totiž často trpí zkostnatělými procesy a demotivací zaměstnanců, které může příliv inovací ze startupů uvést v novou dynamiku. Naopak startupy mají často unikátní produkt a skvělé programátory, ale nefunguje jim byznys model – spoluprací obou stran tak vznikají zajímavé synergie,“ rozvedl v začátku vizi happeningu Martin Veselovský.

„Lídři trhu už přišli na to, že inovace firmu nepoloží, ale naopak pozvedne, u velkého počtu firem se však setkávám s výmluvou, že je startupy stejně neoslovují a nemají o spolupráci zájem. Oslovujte je sami! Začněte spoluprací v oblasti marketingu a sales, nabídněte startupu, že jej ,ubytujete‘ u sebe ve firmě, ať probíhá výměna know-how a motivuje to i vaše zaměstnance přicházet se zlepšováky,“ nabádal korporace ve svém vstupu Filip Dřímalka, zakladatel EF1 a Know How Klubu. „Pokud budete se startupy spolupracovat, neubijte je meetingy,“ přidal další radu ředitel pro strategii a plánování MSD IT Global Innovation Center Petr Palán.

summit2

„Všichni chceme v životě hrát NHL, ale jsme líní jako okresní přebor,“ zhodnotil kouč Jelínek

Hvězdou dne byl bezpochyby kouč a bývalý trenér Jardy Jágra Marián Jelínek. Přestože nemluvil vyloženě k tématu startupů, sklidil za talk o blahobytu jako problému dnešní doby bouřlivý potlesk. „Většina z nás se při honbě za úspěchem dostane do bodu, kdy už mu to jakž takž stačí, přestane na sobě makat a stane se průměrným. Jsme líní a zůstáváme v komfortní zóně. Neustále si sice stavíme cíle a vizualizujeme, jak jsme v budoucnu bohatí, štíhlí nebo hrajeme v NHL, tyhle cíle se nám ale zdají tak daleko, že raději dál ležíme na gauči,“ upozornil publikum kouč.

Řešení? „Vizualizujte si celý proces dosahování cíle. Zapojte emoce, pak se nemusíte motivovat nějakým vzdáleným cílem – bude vás bavit za ním jít den za dnem. Prostě a jednoduše, pokud není motivovaná duše, rozum to dlouho neutáhne,“ zakončil Jelínek.

summit1

Jak na B2B sales radili Tomáš Čupr a zakladatelé Bonami a Twisto

V rámci konference nesměly chybět ani dva interaktivní panely. V rámci prvního se představilo a o zájem čtveřice investorů soutěžilo 8 projektů. Dozvěděli jsme se mimo jiné, že se na světě denně prodá 700 milionů jízdenek a z toho jen 7 % online (Bileto), jak mohou inovace zjednodušit zavádění nových softwarů do firem a fluktuaci ajťáků (SQLDEP) i proč by firmy prodávající do zahraničí měla zajímat první P2P směnárna (Valuto). „Nechyběl ani Founders panel, kde se o své zkušenosti z B2B sales a hledání dodavatelů podělili zakladatel Bonami Václav Štrupl, CEO Twisto Michal Šmída, CEO Benefi Pavel Matoušek a Zdeněk Cendra za CDN77.

Inkubační aktivity svých firem představili Tomáš Budník z O2 a Andrea Hepnerová ze SAPu, Martin Pejša z CreativeDock pak promluvil na stagi o tom, jak zavést startupové myšlení ve firmě interně. A jak to tak bývá, byznys probíhal hlavně o přestávkách a po skončení akce. Kdo se těší na příští ročník?