Sales se mění: Hrozba, nebo příležitost? 5 sociálních sítí, které musíte ovládnout k přežití

23. Červen 2016

Obchod a akvizice zákazníků se radikálně mění. Něco je ve vzduchu. Všichni o tom mluví a je potřeba být připraven. Pro slabší jedince hrozba, pro moderní a úspěšné obchodníky příležitost růst a získávat status profesionála a poptávaného experta.

Sociální sítě pro obchodníky

Nevěřím ti, neznám tě a nic nechci

Poznáváte tahle slovní spojení? Slyšíte je čím dál tím častěji? A bude hůř. Nabídka produktů a služeb převyšuje poptávku. Firmy i jednotlivci si dnes vybírají, s kým budou obchodovat. Chtějí více a více referencí, kvalitní a prověřenou značku a také prověřeného obchodníka, který dokáže zaujmout. Mohli bychom si tedy říci, že obchodování je čím dál tím těžší, že doba, kdy stačilo vzít telefon, udělat pár schůzek, shrábnout provizi a nemuset být nikde vidět, je nenávratně pryč a vydělávat si jako obchodník už není v kurzu. Opak je pravdou a obrovskou příležitostí pro obchodníky nové generace.

Úspěšný obchodník dnešní doby mění hrozbu v příležitost

Každá doba s sebou přináší určité hrozby, ale hlavně nové příležitosti. Dnešní sales si žádá respektované odborníky na produkt a služby, a proto je třeba využít obrovského potenciálu sociálních médií a moderních aplikací ke svému prospěchu.

  • Budovat si osobní business brand
  • Tvořit kolem sebe publikum potenciálních zákazníků
  • Pravidelně vystupovat na správných místech
  • Mít vlastní fanpage, Instagram, webovou stránku, YouTube kanál a hrát se zákazníky hru o pozornost

Tohle jsou příležitosti dnešní doby – využít všech dostupných moderních kanálů, k tomu aby se z vás stal poptávaný expert, který své znalosti dokáže prodat a získat kontakt na zákazníka, který má potřebu řešit problém a potřebuje už pouze nabídnout zajímavé řešení ve formě vašeho produktu.

David Kolář, náš obchodník a jeden z prvních průkopníků moderního obchodu, vám na livestream webináři ukáže praktické nástroje, jak získat pozornost zákazníka a stát se poptávaným obchodníkem.

 

4 sociální sítě, kde musíte být jako obchodník vidět

  • Facebook – Přesně tady je váš zákazník. Vytvořte si fanpage, tvořte pravidelný zajímavý obsah k vašemu oboru, sdílejte na svém osobním profilu a nechte zákazníky, ať vám zde zanechají reference. Facebook obchod se stal jedním velkým tržištěm.
  • LinkedIn – Jestli chcete být uznávaným profesionálem, vytvořte si profil „all-star“, publikujte obsah na blogové platformě Pulse a tvořte tak svůj brand mezi profesionály z oboru.
  • Instagram – Máte fyzický produkt pro mladou generaci? Zvládnete lidi nadchnout svým lifestylem? Umíte tvořit poutavou grafiku a víte, jaká slova a slovní spojení rezonují s vaší cílovou skupinou? Začněte jedním postem denně, vyhledávejte správné hashtagy a publikum je za chvíli vaše.
  • Snapchat – Budoucnost sociálních sítí. Je třeba začít s předstihem. Začněte tvořit poutavé snap story, nechte si vytvořit samolepky snapcodes, sdílejte svůj Facebook profil a brzo se začnou dít velké věci.

„Jeden článek, social post nebo video denně a do roka je z vás obchodník, který si zákazníky vybírá“

Aplikace profesionálů

  • Thrive leads – Když už začnete lákat publikum ze sociálních sítí, měli byste ho také monetizovat. Mít leadovou platformu na získávání kontaktů, které už nebudou studené. Tohle budou kontakty, které projevily zájem si od vás vzít alespoň informaci. Zkuste na ně pak zavolat a už nikdy nebudete chtít nic jiného.

Chcete se dovědět, jak to celé správně uchopit? Nechte se inspirovat od Davida Koláře, obchodníka, který takto obchoduje a zákazníci poptávají jeho. Naši obchodníci v BusinessAnimals.cz už jeho způsob obchodu začínají pomalu aplikovat do praxe. Nejenže jim začíná usnadňovat akvizici zákazníků, ale ještě se u toho zároveň pořádně baví. A o tom sales je. Zjistěte, jak na to, na webináři!

 

© 2024 imper.cz