6 pádných důvodů, proč používat Snapchat pro sales&business

16. Červen 2016

Twitter je mrtvý, LinkedIn má na kahánku, Facebook stárne – Snapchat je král. Tímto směrem se vyvíjí aktuální zahraniční předpovědi o úspěchu firem na sociálních sítích. Jelikož světoví influenceři skloňují slovo Snapchat snad ve ve všech pádech a skoro se trumfují, kdo ho ve svých talcích a blogpostech zmíní víckrát, rozhodli jsme se sociální síť otestovat sami. Nejprve se podívejme, proč vás má tento nástroj zajímat:

snapchat

1. Nejrychleji rostoucí sociální síť – 100 milionů uživatelů, z toho 300 tisíc v Česku

Když byl v roce 2011 založen (přečtěte si příběh založení Snapchatu CEO Evanem Spiegelem), mu firmy nevěnovaly prakticky žádnou pozornost. Nyní, když má 100 milionů uživatelů po celém světě, kteří si mezi sebou posílají více než 400 milionů „snapů“ denně, což z něj dělá nejdynamičtější sociální médium, už firmy Snapchat ignorovat dost dobře nemohou. Po celebritách zařadili také světoví prodejci módy, média jako New York Times, velké automobilky, aerolinky atd. Snapchat do své marketingové strategie.

hledáme obchodníka

2. Mladá cílovka 13–34 let

Obchodníci milují čísla, tak si jich ještě pár řekněme: Snapchat se rozmohl jako sociální síť teenagerů, hlavní zásah má tak v cílovce od 15-24 let. Marketingoví odborníci předpovídají, že bude mít podobný vývoj jako Facebook, který také začínal se studenty, a cílovka se postupně rozšiřovala až do dnešní podoby, kdy má Facebook vaše neteř i babička. Totéž čeká Snap –v současnosti je více než 60 % Američanů ve věku 13-34 let aktivními uživateli Snapchatu a věková skupina se bude rozšiřovat.

3. Rychlost – fotky do 24 hodin zmizí

Tady se ukáže, jak kreativní a inovativní dokážou firmy při komunikování svého brandu být. Content se na Snapchatu točí rychlostí vteřin a nejdelší „post“, jaký vám aplikace nabídne, je 24hodinová „My Story.“ Firmy se tak učí zaujmout a zůstat v paměti fotkami, texty a krátkými videi, které zmizí během 10 vteřin nenávratně pryč – a budujte v takovém prostředí značku! Právě proto je skvělý ke kreativnímu vyprávění příběhu (moderní rychlou formou), streamování live eventů v krátkých videích, ukazování zákulisních zajímavostí, aktualit nebo zveřejňování teaserů k projektům, které zrovna plánujete spustit.

TIP: I jako obchodník-jednotlivec Snapchat oceníte. Budujete si velmi autentickou osobní značku, můžete reagovat rychle na aktuální události, zosobnit komunikaci s klienty a použít jej jako prodejní/marketingový nástroj. 

4. Kreativita – geofiltry&emoji

Stejně jako na většině sociálních sítí se chtějí uživatelé na Snapchatu hlavně bavit. Ale opravdu a naplno. Instagram přináší inspiraci, Twitter aktuální info a Facebook máme tak nějak otevřený celý den. Je to společenská povinnost. Když už ale uživatel zabrousí na Snapchat, chce být zabaven – teď hned, dokud appce věnuje plnou pozornost. Aplikace má různé vizuální i geografické filtry, texty, kreslení, hudbu, emoji a další vychytávky. Velcí hráči jako McDonalds´ si u Snapchatu právě nakupují custom-made filtry, které budou uživatelé moci libovolně užívat. Tomu říkáme brand building!

5. Součást obchodnického lifestylu – mladé obchodníky odchytíte na Snapchatu!

Aktivně se pohybujeme v komunitě mladých obchodníků 20-25 let, kteří Snapchatem denně žijí (nebo si jej v posledních týdnech zuřivě stahují). Podle BusinessAnimals.cz je Snapchat jedinečná možnost pro firmy, jak budovat lovebrand, ukázat firemní kulturu i tváře a přitáhnout si pozornost mladých obchodníků, ve kterých právě touto originální cestou může vzniknout touha pro vás pracovat. Recruitment 2.0.!

Domluvte si konzultaci

6. Velké brandy už Snapchat ovládly. Buďte u toho!

Kdo dřív přijde, ten dřív mele – neboli, kdo se v Česku se Snapchatem naučí dřív, bude znalý a připravený udeřit, jakmile se u nás rozmůže hlavní vlna Snapchatterů. A vězte, že to bude velmi brzy. Světově využívají Snapchat k prodeji businessu například Heineken, HBO, Audi, General Motors, food řetězce jako McDonald´s a Taco Bell, The New York Times i sportovní kluby jako např. basketballová NBA.

Co vy? Máte Snapchat? Jak tenhle trend vidíte? Diskutujte s námi v komentářích:

© 2024 imper.cz