Sexuální narážky klientů? 3 kroky, jak ze situace vybruslit

27. 3. 2015 +

Lifestyle

„A co takhle nějaká sladká odměna za spolupráci?“ „Víš, že to od tebe kupuju jen kvůli tvým krásný očím.“ Dámy (a pánové!), říká vám to něco? Poradíme, jak úlisné klienty odhalit, zpacifikovat a ještě k tomu daný kontrakt uzavřít!

 

sex

1. Třiďte zrno od plev

Někdo nabídku očekávaného „bonusu“ vybalí hned na začátku spolupráce, někdo později. Důležité ale je ihned analyzovat, nakolik dotyčný blafuje. Své o tom může vyprávět mladá pohledná podnikatelka Jarka. „Sháněla jsem sponzory na projekt v celkové výši zhruba deset milionů. Na jednom večírku mě oslovil jeden politicky zaměřený muž s tím, že sponzory sežene. Dali jsme si schůzku, předala jsem mu pečlivě vypracovaný projekt. Za dva dny volal, že sehnal sponzora, který dá sto milionů. Neradovala jsem se, protože mi to přišlo divné a nereálné. A taky, že ano! Vzápětí si řekl o odměnu v podobě orálního sexu. S tím, že mě se sponzorem pak seznámí,“ vypráví. Jarka na situaci zareagovala nejlépe, jak mohla. Slušně klienta odmítla s tím, že je zadaná. Nabídla mu provizi ve výši dokonce čtyřiceti procent. Ukázalo se, že si půjčuje od známých a na dveře mu pomalu klepe exekuce.

Poučení č. 1: Podezřelé klienty prověřte se známými z branže. A nebojte se o podivném návrhu veřejně mluvit. Třeba tím ochráníte i někoho dalšího.

2. Získejte čas

Větší problém může nastat v momentě, kdy po vás touží movitý klient nebo klientka (ano, děje se to i obráceně!). Je vám jasné, že má o produkt zájem, má na to finanční prostředky, ale pokud danou smlouvu uzavře zrovna s vámi, očekává něco více. „Klient za uzavření smlouvy očekával, že s ním půjdu na drink. Byla to bezmála půlmilionová zakázka, takže jsem řekla, že až bude smlouva řádně podepsaná, na drink skutečně zajdeme. Tak se i stalo. Smlouvu podepsal, šlo se na drink a, dle mých očekávání, zkoušel něco více. Vymluvila jsem se na menstruaci a šla domů,“ popisuje svůj nepříjemný zážitek další mladá obchodnice.

Poučení č. 2: V případech podobného druhu je skutečně nejlepší, klientovi nechat neurčitou naději, nic neslibovat, ale tvářit se, že ta šance tu je, ale později. Nejdříve musíte docílit podepsání smlouvy. 

3. Pojistěte se kvalitní smlouvou

„Klientka mě strašně moc chtěla. Ne na sex, ale pravděpodobně na trvalý vztah. Ačkoli byla vzdělaná a sympatická, nic víc jsem k ní necítil. I přesto se povedlo uzavřít s ní zajímavou smlouvu. Protože jsem ale od samého začátku tušil, že je do mě zblázněná, a zamilované ženy jsou schopné čehokoli, nechal jsem vložit do smlouvu dodatek, že v případě, když tu smlouvu v budoucnu vypoví, bude platit odstupné ne výši sto tisíc korun,“ vypráví jednatřicetiletý Libor z Brna. A přesně podle jeho očekávání se stalo. Měsíc po podpisu smlouvy klientka vytvořila jasnou nabídku „buď já – anebo to vypovím“. Vypověděla to. A o pár dní později jí přišla faktura na smluvenou částku. Zaplatila to. Po roce se ozvala znovu, omluvila se a požádala o obnovení spolupráce – tentokrát už nic víc nepožadovala.

Poučení č. 3: Ani podpisem smlouvy není vyhráno. Pokud si nejste protistranou jisti, nebojte se do smlouvy vložit také sankce v případě odstoupení od smlouvy.

Text: Ivanna Benešová 

Foto: tumblr.com