S Milem a Danem Mahdallovými – o začátcích i o tom, jak se „dělá” módní značka

29. Červen 2020

Na módním trhu funguje značka Mahdall & Lenská jako rodinná firma už od roku 1991. Její zakladatel, módní návrhář a imagemaker Milo Mahdall si s námi povídá o svých začátcích v divokých „devadesátkách“ i tom, jak se vůbec tvoří módní značka. A jeho syn Daniel v rodinné módní tradici už od svých 8 let pokračuje. Přečtěte si jejich příběh.

Podnikat jsem začal v garáži a s 30.000 Kč v kapse,”

říká Milo Mahdall. Základy všeho – talent, vkus a cit pro materiály mi dali máma a táta. Po revoluci jsem začal podnikat v naší garáži. Dodnes vzpomíná, když jel do zahraničí pro první nákup zboží pro své zákazníky.

Zboží ve velkoobchodě, odkud jsem odebíral, bylo zabaleno v kartonech vždy v rozměru 1 x 1 x 1 metr. Těch velkých kartonů bylo tehdy celkem 10. Skladníci mi všechny kartony vyložili na nakládací rampu a ptali se mě, kde mám náklaďák. Nikdo mi nevěřil, že těch 10 m3 naložím do své staré dvoudvéřové Škody 1000 MBX. Smáli se mi, že to tam nedám. Nevím, jak jsem to dokázal, ale naložil jsem vše,“ vypráví Milo. V autě sice nemohl dýchat, ale bylo to tam. Na střeše, pod každou sedačkou, v každé skulině auta. „Nic nacpaného nebylo jen za stěrači a benzínová nádrž zůstala také nedotčena“, směje se Milo.

Vyzkoušejte leady

Stará škodovka nakonec sloužila do roztrhání pneumatik a zavaření motoru. Nakupujících přibývalo a objevily se i obchodní domy. Garáž už nestačila, a tak se Milo v roce 1992 rozhodl založit jeden z prvních módních velkoobchodů v Česku.

Patnáctimetrové fronty na zboží? U „Mahdallů“ to byla realita

V roce 1993 otevřel Milo první stylový obchod s pánskou a dámskou módou v Olomouci. Začínal s prodejem tehdy vysoce módních kožených bund. „Prodávali jsme tu nejlepší kvalitu za dobrou cenu. Ostatně této filozofie se držíme dodnes,” říká.

Mahdall & Lenská Brno
DRŽÍME POSPOLU – rodinná firma a česká módní značka s nejdelší tradicí v ČR

Zboží, které nabízel v Olomouci, se současně prodávalo také v Kanadě. A zájem byl obrovský. „Téměř sedm měsíců jsme měli před obchodem dlouhé fronty lidí, od rána do večera. Jezdili k nám pro kožené bundy ze všech možných měst. Museli jsme zamykat dveře a pouštět lidi po pěti, aby nás nerozebrali,“vzpomíná na začátky Milo.

David a Goliáš, módní souboj obra s trpaslíkem

V roce 1994 pak Milo Mahdall založil vlastní krejčovskou dílnu. Začal s navrhováním vlastních módních originálů a výstavami autorských kolekcí na módních veletrzích. On navrhoval a tvořil, jeho tým střihaček a krejčových šil módní stylovou konfekci i luxusní zakázkové modely na míru. Krejčovská dílna s několika desítkami zaměstnanců se postupně zaměřila na originální společenské šaty, luxusní kabáty, pánské obleky, košile a kompletní stylovou pánskou i dámskou módu.

Pamatuji si, že na prvním módním veletrhu byli pouze dovozci zboží z Polska a jiných zahraničních zemí. Za české výrobce jsme tam byli jen dva – Mahdall Exclusive a obrovské OP Prostějov. David a Goliáš. A po mnoha letech nakonec David Goliáše přežil! OP Prostějov je dnes už jen jméno, které ztratilo smysl i hodnotu, kterou kdysi mělo, je to škoda“ zesmutní najednou Milo.

hledáme obchodníka

Náhlé vnuknutí mu změnilo byznys i celý život

Milo Mahdall měl asi jako většina mužů velikášské cíle – být slavný návrhář a bohatý obchodník. „Přiznávám. Měl jsem i ty možnosti. Jenže pak jsem se jednoho dne probudil a osvítil mě Duch svatý, jak se říká. Došlo mi, že bych musel byznysu obětovat úplně všechno. Ještě více času, energie i nervů,” vysvětluje.

Tehdy pochopil, že ho mnohem víc než sláva a popularita přitahuje možnost povídat si se zákazníky. Osobně je znát, žít s nimi jejich příběhy, naslouchat jejich starostem. „Mým úspěchem dnes je, že lidem pomáhám dosáhnout jejich vlastních úspěchů, po kterých každý z nich touží. Dobře vypadat, zaujmout ty, na kterých jim záleží, líbit se, lépe se prosadit, více vydělat. A hlavně: nemuset se o svůj styl oblékání a šatník vůbec starat“, říká.

Děláme lidem život příjemnější, jednoduší a hezčí. A oni nám to vrací

Jak tvrdí filozofie značky Mahdall & Lenská, módu nedělají tak, jak je dnes běžné. „Jako rodinná firma si můžeme dovolit přistupovat ke své práci jinak. Na pohodu, s klidem a pro klienty maximálně smysluplně a efektivně,“ vysvětluje Milův syn Daniel. Podle jeho slov se z módy u nás stal obyčejný „sprostý“ byznys. Přitom móda je skvělá možnost, jak vyjádřit sebe sama, vlastní individualitu, úspěch i radost ze života.

Víte o tom, že oblečení vám může i vydělávat peníze? Právě proto táta vymyslel komplexní know-how, které už od roku 1995 pomáhá našim zákazníkům více zaujmout ty, na kterých jim záleží, a jednodušeji prodat sami sebe a vše, co umí a co prodat potřebují. Jde o propojení módy, několika odvětví psychologie a úžasných zkušeností, které táta za svůj život nasbíral,“ říká hrdě Daniel. A to je dnes nejvzácnější. To se totiž nedá koupit v luxusním obchodě ani na žádném e-shopu.

Jsme hrdí na to co umíme a baví nás dělat lidem radost a svět krásnější. Jana+ Milo + Daniel Mahdall

Oblékneme vás tak, aby vám to pomáhalo více vydělávat

Proto se k Mahdallům do salonu jezdí oblékat firmy, lidé a podnikatelé z celé České a Slovenské republiky. „Vše, co pro firemní i privátní klientelu tvoříme, je vysoce individuální záležitostí. Autenticita, jedinečnost, výjimečnost člověka… nazvěme to, jak chceme… nemůže být diktována žádnou nadnárodní společností ani módním trendem. Lidská jedinečnost se musí vytvořit. S citem a láskou. Člověk, který tvoří, musí mít talent, vůli a empatii vnímat, co lidé potřebují. A také trpělivost a ochotu naslouchat, proto je práce s lidmi jedna z nejtěžších,“ vysvětluje Milo.

Jaké je tedy tajemství rodiny Mahdallových?

Mahdallovi vědí, co lidem umí dát, a toho se drží. „Netvoříme nesmyslné módní originály, jen abychom se za každou cenu zviditelnili. Nechceme být za každou cenu všude a prodávat v každém městě nebo obchoďáku. Talent a schopnosti se totiž nedají koupit na internetu, proto jsou čím dál vzácnější. Každý umí něco,” říká Daniel Mahdall.

Daniel Mahdall – módní požitkář & imagemaker přebírá rodinnou štafetu

Daniel Mahdall – módní požitkář & imagemaker přebírá rodinnou štafetu

Umíme podtrhnou a zvýraznit to, co je na vás nejlepší.

Skryjeme to, co zákazník nechce, aby na jeho postavě bylo vidět, a naopak zvýrazníme všechna její všechna pozitiva“, říká Daniel. „To se učím od táty, to je jeho specialita“. Stylem oblékání, který pro zákazníky či firmy Mahdallovi tvoří na míru, vždy vypráví i jejich autentický příběh. „Proto jsme zde. To je náš smysl života a naše poslání. Já se učil od svých rodičů a jsem rád, že v mém synovi tato smysluplná tradice pokračuje. A to je i důvod, proč se k nám zákazníci stále rádi vracejí,” zakončuje rodinný příběh Milo.

Pohodově ve stylu Mahdall & Lenská
Foto: zdroj Mahdall & Lenská

Rozhovor vedla R.K.

© 2024 imper.cz