Rostou? Ne houby, ale zaměstnanci a obrat. Tak rostou?

20. Červenec 2022

V B2B obchodním procesu existuje mnoho způsobů, jak si zkrátit cestu z bodu A, kde jsem do bodu B, kde chci jako obchodník být. A jedním velmi podceňovaným z nich je práce s databází. A možná by se na začátek vůbec slušelo definovat, co je to databáze.

Je to nějaký soubor dat o firmách. Protože v Imperu často doplňujeme klientům informace o firmách k různým databázím, tak vidíme, jak databáze od klientů vypadají. Často to je jen IČO a název firmy. V lepším případě ještě informace o obratu, lokalitě, někdy i o obor a pár dalších.

O těchto databázích článek nebude. Pojďme se bavit o opravdu užitečném využití databází jako je Merk, které agregují data z různých zdrojů na jedno místo.

Domluvte si konzultaci

Jejich smyslem totiž je, abyste nemuseli koukat na více míst na internetu, ale jen na jedno jediné. Odkud budete mít přístup ke všemu, co o firmě potřebujete vědět. Vlastně bych vás požádal, abyste si udělali registraci do Merku. Prvních 7 dní máte od nás gratis a získáte přístup k plné verzi. Pokud během této doby objevíte zajímavou niku nebo informaci o firmě, které vám chybí, velmi oceníme vaši zpětnou vazbu.

Protože za tu více než dekádu, co naší databázi vylepšujeme, už narážíme jen zřídka na něco, co obchodníci potřebují o firmách vědět a my to v Merku nemáme. Pokud existuje něco, co byste tam potřebovali mít a není to tam, chceme to vědět. Berte to jako výzvu.

No a jakým způsobem využít všechno to, co můžete v podobné databázi najít právě ve vašem obchodním procesu?

Záleží to samozřejmě na tom, co je pro vás klíčové. Pro mnohé je zásadní třeba právě to, aby byla firma růstová. A na to stačí zaškrtnout jen jedno políčko v sekci, kde si volíte rozmezí obratu firem, které vás zajímají. Chceme jen ty, které v čase rostou. Protože zde je větší pravděpodobnost, že si mohou koupit váš produkt, pokud nějakým způsobem přidává hodnotu.

Pokud například řešíte pronájem kancelářských prostor, tak pro vás bude v chytré databázi klíčové, aby to byla firma, jejíž počet zaměstnanců v čase roste a zároveň, aby to byla firma, jež na současném místě sídlí např. 3-4 roky.

Nájemní smlouvy bývají na 5 nebo 6 let a tak víte, že po 3-4 letech už je čas, kdy se firma, která nabírá zaměstnance, může poohlížet po nových prostorách k pronájmu. A pokud se s databází pracuje chytře, tak můžete volat jen do firem, kde bude váš dotaz relevantní a dobře načasovaný.

A to je jen jeden z mnoha způsobů, jak pracovat efektivně se zdrojem informací o firmách, kterým může být chytrá databáze. A vezměte si, že můžete takto přemýšlet nad informacemi o obratu, počtu zaměstnanců a jejich tendencích v čase, o lokalitách až do konkrétních ulic, stáří statutárních orgánů, otevřených pracovních pozic nebo osob propojených s firmou na LinkedInu. Stejně tak můžete vycházet ze záznamů o dotacích, které daná firma čerpá, aut které vlastní nebo má na leasing, změn, které se v té firmě ději, registrovaných ochranných známek, propojení firem s konkrétními lidmi a jejich vazeb, toho, co o sobě daná firma tvrdí, že dělá a jak je vedena v katalozích firem a to stál není vše.

V Imperu tomu říkáme efektivní akvizice. Když obchodník ví, kam volá, ví proč a ví, kolik firem je tam pro něj k oslovení. Tak se na to sami podívejte a třeba tam najdete poklad pro váš obchodní tým. Jak to používat vás rádi naučíme.

autor: Štěpán Budil

© 2023 imper.cz