Roman Štastný: „Úspěšný prodejní hovor? V prvních 20 vteřinách prodejte sebe, v dalších 40 produkt“

11. 10. 2016 +

Rozhovory

V rozhovoru s výkonným ředitelem Bohemia Direct probíráme umění úspěšného telefonátu v dnešní rychlé době. Dle pana Šťastného není pravda, že služby prodeje po telefonu skomírají. Volání je stále jednou z nejefektivnějších možností, jak k lidem dostat potřebnou informaci. „Na telefonu jsme většinu času, probíráme přes něj obchodní i úřední záležitosti, zdraví i vztahy. Pak, když nám najednou zavolá obchodník, tváříme se, že po telefonu nic řešit nechceme,“ ozkoušel si za 20 let Roman Šťastný, „když ale jako prodejce tuhle námitku ignorujete a vytrváte, zjistíte, že Češi stále ochotně nakupují po telefonu.“ Své obchodníky učí v Bohemia Direct improvizaci. Robotické skripty nemá rád, stejně jako stísněné prostory pro volání. Co dalšího prozradil?

bdirect1

  • Roman Šťastný, 54 let
  • Společnost: Bohemia Direct Marketing, a.s.
  • Pozice: Spoluzakladatel a výkonný ředitel
  • V oboru se Roman pohybuje od roku 1994. Postavit vlastní call centrum nikdy nebylo jeho snem, ale když už se k oboru dostal (oklikou od žurnalistiky přes marketing a péči o zákazníky), rozhodl se spolu s dlouholetým přítelem, obchodním partnerem a druhým výkonným ředitelem společnosti Tomášem Růžičkou dělat to jinak, než viděli v mnoha českých komerčních call centrech, které během předchozí kariéry navštívili. Výsledkem bezmála 10leté snahy je zaběhnuté kontaktní centrum Bohemia Direct: Prosklené moderní prostory, zvlhčování a aromatizace vzduchu, živé rostliny místo paravánů, absence „skriptů“ i asistence vedoucího týmu mají zvýšit pohodu obchodníka a tím i jeho úspěšnost. „Výmluvným ukazatelem toho, že děláme něco dobře, je životnost operátora. Zatímco v tradičních call centrech jsou to 3 měsíce, u nás průměrně zůstávají 18 měsíců. Navíc se naši obchodníci po pauze, např. mateřské, zdravotní nebo cestovní, často vracejí zpět.“
  • Hledáte příležitost zaučit se v obchodu a mít stabilní příjem 30 000 Kč a více? Bohemia Direct má otevřené pozice prodejce energií.

button zajima me tato prilezitost

Na telefonu nikoho neoslníte příjemným obličejem, oblečením, dárkem. O to víc musíte být poctiví

Pane Šťastný, dá se ještě dneska vydělat prodejem po telefonu? Zlatá éra, kdy lidi ještě brali telefon a nabídky si sem tam vyslechli, je pryč.

Telefonovat umí každý, nebo si to alespoň o sobě myslí. Dobře si prodejem po telefonu vydělávat, to už chce talent. Spousta obchodníků k nám přichází s tím, že přece telefonují denně, takže určitě zvládnou i prodávat, pak si ale vezmou sluchátka a kouzlo je pryč. Najednou jako by jim něco scházelo. Na telefonu jste jako slepec. Rozdíl mezi obchodníkem v osobním prodeji a po telefonu je stejně velký jako mezi divadelním a rozhlasovým hercem. Člověka na druhé straně nevidíte, jen ho slyšíte. Chvíli trvá, než se vypracujete v „profesionálního slepce“ a začnete vnímat a aktivně používat řeč úplně jinak. Pomlky, volba slov a melodie řeči mají najednou úplně jinou důležitost. Mimika, gesta, vizáž, nic z toho vám nepomůže. Na všechno máte jen hlas a sluch. Než se s tím vypořádáte, trvá to tři až pět týdnů. Ale pokud se v telefonování najdete, je to návykové.

Jak tomu může obchodník pomoci, aby mu volání šlo lépe?

Nemůžete přijít dobře oblečení, nemůžete klientovi přinést dárek nebo použít nějaký jiný trik. O to víc musíte být na telefonu poctiví. Celý úspěch prodeje spočívá v jednoduché strategii:

  • Prvních 20 vteřin telefonátu prodáváte sami sebe. Představujete sami sebe jako úžasnou osobnost, která se nějak jmenuje a někoho zastupuje, ale hlavně má určitou energii. V těchto 20 vteřinách plných vlastní pozitivní energie si kupujete dalších 40–60 vteřin.
  • Těch dalších 40–60 vteřin hovoru máte na to, abyste nastínili problém a našli řešení, vyvolali potřebu a uspokojili ji, jinými slovy prodali produkt. Když tohle zvládnete, máte za sebou minutu, minutu dvacet a je vlastně prodáno.
  • Věci nad minutu hovoru už jsou technické aspekty prodeje, kdy třeba počítáte úsporu elektřiny a plynu, bavíte se o výhodách a nevýhodách produktu, rekapitulujete a řešíte administrativní věci, smlouvu.
  • Při každém prodeji platí staré obchodnické pravidlo: Není důležité, zda jsi prodal, ale zda zákazník koupil. Při prodeji po telefonu je toto pravidlo to nejdůležitější, co musí obchodník pochopit. Zákazník musí být o své volbě přesvědčen dlouhodobě, podepisovat smlouvu a platit bude totiž až později. Teprve potom, se ukáže, zda opravdu koupil, nebo ne.
bdirect3
„20 vteřin prodáváte sami sebe, dalších 40–60 produkt. Takhle jednoduché to je, když máte v ruce poctivý produkt. Pokud nemáte a chcete zákazníka podvádět, pak hledejte triky. Pokud službě věříte jako prodejce, stačí vám tahle rada a prodáte cokoli.“

Obchodníky neučíme papouškovat. Klasický prodejní skript vlastně ani nemáme

Popisujete to jednoduše, jako obchodnice bych ale nebyla hned pevná v kramflecích. Zvlášť, když u vás prodáváte Bohemia Energy – energii a plyn. To je dost technický produkt.

Není tak složitý, jak si myslíte. Obchodník si u nás projde týdenním hodně intenzivním školením, kde se až tak nezabýváme prodejními dovednostmi, ale právě produktem. Náš prodejní trénink je založen na znalostech trhu, produktu a zákazníka. Řekneme vám o produktu vše, co potřebujete, abyste se při prodejním hovoru cítila připravená a sebevědomá. Jediné, co vám nebudeme říkat, je „postupuj podle prodejního skriptu“. Ten vlastně ani nemáme.

Takže call centrum bez call scriptu. Na jednu stranu se mi to líbí, obchodník může být svůj a nemusí opakovat robotické odpovědi. Na druhou stranu může být ztracený, nemá se čeho chytnout.

Funguje nám kombinace několika věcí:

  • Trenéři a vedoucí týmů. Schválně máme malé týmy maximálně o 12 lidech, aby měl vedoucí týmu možnost být obchodníkovi neustále k dispozici a probírat s ním i jednotlivé obchodní případy.
  • Nováčka vždy posadíme vedle zkušeného kolegy. Velmi rychle odposlechne prodej v praxi. Může se sice stát, že si zafixuje prodejní techniku kolegy i s nějakou chybou, ale od toho máme kvalitní vedoucí týmu, aby jej vrátili zpět na správnou cestu.
  • Učíme se úspěchem. Pokud se mi podaří prodat, mám tendenci zafixovat si postup, jak jsem to udělal. Naopak nebudu donekonečna opakovat, co nefunguje. To je cesta k malé výplatě.
  • Nahráváme hovory a obchodní případy rozebíráme. Zpětnou vazbu od nás nedostáváte, kdykoli ji potřebujete. Trávit hodiny v poslechové místnosti vás prodávat nenaučí, ale pokud potřebujete nastartovat, nemáte výsledky, pomůžeme vám nastavit vhodný prodejní styl.
bdirect2
Navolávání bývalo pro pana Šťastného návykové, dneska řídí lidi a celou firmu. „Poslední cold call? To bude už pár let. Naposledy jsem prodával telekomunikační služby.“

Když klient namítne „po telefonu nic neřeším“, přejděte to a pokračujte dál

Bavíme se o tom, jak má být obchodník poctivý a věřit produktu. Jak budujete v Bohemia Energy důvěru ve svých obchodnících?

Zaprvé opravdu detailním produktovým školením, jak už jsem zmínil. A pak je za mě důležité trénovat v obchodnících právě tu poctivost. Férovost. To znamená prodávat těm klientům, kteří přechodem k nám ušetří. V Česku je 10 milionů obyvatel ve 4 milionech domácností. Asi polovina z nich je dosažitelná po telefonu, a to je opravdu malý trh na to, abychom si mohli dovolit zákazníka klamat. Na konci hovoru má každý odejít s pocitem, že neztratil čas, něco se dozvěděl nebo alespoň mluvil s příjemným člověkem. Na tomhle stavíme úspěch naší firmy. Téměř 85 % zákazníků, se kterými se domluvíme po telefonu, smlouvu opravdu podepíše a pošle zpět. Později jich už smlouvu stornuje jen pár procent. To jsou čísla, na která jsme hrdí a která ukazují, že s tímto pojetím obchodu po telefonu jdeme správnou cestou.

Čím je obor plynu a elektřiny z obchodního hlediska specifický?

Velkou výhodou na rozdíl od jiných produktů je, že každý, komu zavoláte, má doma alespoň elektřinu. Takže každý telefonát může být prodejní. S výjimkou několika málo desítek domácností, které se rozhodly pro alternativní způsob života – ale ty nemají ani ten telefon. (smích) Plynofikace je v Česku přes 80 %, takže i u našeho druhého produktu máte vysokou pravděpodobnost prodeje. Navíc jsme národ chatařů a chalupářů a rekreační nemovitosti se bez elektřiny také většinou neobejdou.

To máte pravdu, já si ale z rozhovoru, který jsem dělala s vaším úspěšným prodejcem Petrem Oplatkem, pamatuju, že zmiňoval nejčastější potíž obchodníka – každý má sice plyn a elektřinu, ale každý má i dodavatele. A lidé jsou líní něco měnit, počítat úsporu, rozvazovat se, přecházet jinam.

To má Petr naprostou pravdu. S tím se skutečně jako obchodník setkáváte. Nejčastější výmluva je: „Já po telefonu nic neřeším.“ Přitom my Češi jsme národ, co moc rád všechno řeší po telefonu. Telefonujeme v práci, restauraci, ve vlaku a řešíme opravdu všechno. Ale když někdo zavolá nám, tak najednou děláme, že po telefonu nikdy nic nedomlouváme. Když jako obchodník tuhle námitku ignorujete a pokračujete v hovoru dál, zjistíte, že ji většina lidí ani nemyslela vážně.

bdirect4
Dle filozofie Bohemia Direct potřebuje obchodník v call centru svobodně dýchat, mít velký čistý stůl, čerstvý vzduch, dostatek místa pro práci i relaxaci během dne a v neposlední řadě přívětivé IT prostředí, kam bude zapisovat své telefonáty alias své příběhy s klienty.

V některých call centrech má obchodník prostor 80 cm². Tedy stejně jako chovná slepice

Obor telesales se teď musí rapidně vyvíjet, jinak nepřežije. Jaké vidíte trendy?

Změny jsou stále pomalé. V Česku existuje téměř 300 komerčních call center a můžu říct, že 250 z nich si obchodníka zřejmě příliš neváží. Jak může obchodníka, který sedí ve sklepní kóji, nebo neklimatizovaném podkroví na necelém metru čtverečním jeho práce bavit? Jaký zisk asi přinese své firmě člověk, kterého výplatu co výplatu okradou, protože je placen jen za provolané minuty, nebo prodeje bez ohledu na minimální zaručenou mzdu? Často pracují bez řádné smlouvy, jeden úvazek mají rozepsán na několik lidí, odměny vyplácené jako cestovní náhrady. Nebo naopak pracují na jedné židli na stejném projektu pro dvě firmy a agenturu práce navíc. Hlavně že se ušetří na pojištění. A když neprodá? Seberou mu židli a do dalšího „úspěchu“ musí stát. I s takovými příběhy k nám přichází žádat o zaměstnání někteří obchodníci.

bdirect7
Bohemia Direct se snaží svým obchodníkům, kteří denně mluví třeba i s 60 lidmi, vycházet vstříc. Sodovku mají na pracovišti zdarma a kávu, čokoládu nebo občerstvení do 25 Kč na směnu také. My si s nimi dali kafe 🙂

Směřujete k tomu, že jste postavil call centrum řekněme „lidské“. Jaké kroky k tomu vedly?

Koncept call centra jsme postavili kolem obchodníka. Ten je pro nás klíčovou osobou, která dělá úspěch firmy. K tomu potřebuje vzdušné inspirativní prostředí, možnost relaxovat, najíst se, napít. My od obchodníka nechceme nic jiného, než aby prodával, proto mu ten proces co nejvíce ulehčujeme. Vytváříme komfortní pracovní prostředí, kde mu nebude nic vadit, kde bude dosahovat výsledků, vydělávat slušné peníze a tím pádem rád chodit do práce.

Podle Romana Šťastného není práce obchodníka po telefonu lehká. Přesto se spousta  z nich do jejich call centra vrací i po profesní pauze, kdy si například odskočili cestovat kolem světa, porodit děti, dostudovat nebo i postavit dům. Nás zajímalo, jestli si na takové věci v Bohemia Direct skutečně vydělali. „Když mají svůj cíl či sen, dokáží si u nás na něj vydělat. Práce v call centru není výhra v loterii, nezbohatnete ze dne na den. Je to ale stabilní pravidelný příjem od 30 000 Kč nahoru.Více než 60 000 měsíčně si tu nevyděláte, ale je to příjem, se kterým se dá velmi slušně žít a postarat o rodinu.“ Co říkáte, je tohle příležitost pro vás?

button zajima me tato prilezitost

Foto: Petr Klempa


Podobné články

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => ASC [post__not_in] => Array ( [0] => 7235 ) [category] => Array ( [0] => 29 ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => [post__not_in] => Array ( [0] => 7235 ) [category] => Array ( [0] => 29 ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_key] => [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 [no_found_rows] => ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => businessanimals96967654_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => [meta_table] => [meta_id_column] => [primary_table] => [primary_id_column] => [table_aliases:protected] => Array ( ) [clauses:protected] => Array ( ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS businessanimals96967654_posts.ID FROM businessanimals96967654_posts WHERE 1=1 AND businessanimals96967654_posts.ID NOT IN (7235) AND businessanimals96967654_posts.post_type = 'post' AND ((businessanimals96967654_posts.post_status = 'publish')) ORDER BY RAND() LIMIT 0, 3 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 5522 [post_author] => 89 [post_date] => 2015-10-07 14:53:15 [post_date_gmt] => 2015-10-07 12:53:15 [post_content] => Do sympatického manažera realitní kanceláře Archer Reality byste to na první pohled neřekli, ale má tuhý kořínek. Ono 11 let závodního veslování udělá své a Martin Grecman je zvyklý zabojovat také o zakázky. Jeho fér přístup, soutěživost a důraz na sebevzdělávání nás zaujaly – pracovat pod takovým manažerem musí být cool, myslí si to ale i jeho makléřský tým? Uvidíme. martingrecman
  • Martin Grecman, 34
  • Společnost: Archer Reality
  • Pozice: Manažer
  • Aktuálně přibírá do týmu obchodníky, kteří umí zabojovat a neustále na sobě pracují. Zda mají zkušenost s realitami, Martin neřeší. Chce do svého týmu hlavně vítěze s etickými zásadami.
Martine, čím dál častěji u úspěšných obchodníků slýcháme, že se závodně věnovali sportu. Vážně spolu jednotlivé disciplíny tak souvisí? Rozhodně. Já jsem závodně vesloval 11 let, poté jsem ale musel kvůli zdravotním problémům skončit. A ten elán a touhu být nejlepší jsem si ze sportu přinesl do obchodu. Považuji to za svoji obrovskou konkurenční výhodu, měl jsem ostré lokty, bojovnost, urputnost a přístup „nikdy to nevzdám“. To zní, že obchod berete vážně. Jestli to chcete ve složitém oboru realit někam dotáhnout, musíte tvrdě a efektivně pracovat. Najděte si práci v obchodu Takže jak být v tomto oboru podle vás úspěšný? Makléř si musí za úspěchem jít. A to se projevuje i tím, že si je vědom, že mu pracovní doba nekončí ve 4 odpoledne. Jede od rána do večera, sobota, neděle, státní svátky nevyjímaje. Spousta lidí chodí na prohlídky po práci, o víkendu, takže práce makléřům často významně zasahuje do soukromého života. S tím musí být srozuměni. Ale toto pracovní nasazení je zase po zásluze odměněno. Vydělávat 80–90 tisíc je víc než dobré. Absolutní výkon je odměněn vysokými příjmy.

Makléř se stane samostatným až po 2 letech, teprve pak má mít svobodu

Vy jste naznačil to vzdělávání trochu v jiném kontextu, vím ale, že i u svých realitních makléřů kladete důraz na seberozvoj. Dokonce máte v Archer Reality i akademii... Noví makléři mají po dobu prvních 3 měsíců 3× týdně ráno hodinový trénink, kde jim modelujeme situace, se kterými se běžně setkávají – učíme je, co mají říkat, jak reagovat atd. Učíme je všechno úplně od začátku, aby měli základy z nejrůznějších oborů. Získávají základní informace o stavebnictví, proč a jak se co stavělo, základy práva, jak funguje převod nemovitosti, základy účetnictví, protože všichni klienti se ptají na daně, pak se ptají na spoustu přidružených věcí, které se člověk potřebuje někde naučit. Na pohovoru si lidé myslí, že za půl roku se všechno naučí, ale já jim říkám, že za tu dobu budou umět tak maximálně čtvrtinu. Máme pravidlo, že makléř se stává samostatným až po dvou letech, až pak dostane svobodu v rozhodování. Co dalšího vám zafungovalo k tomu, abyste se stal v realitách úspěšným? Nejdál vás posune kombinace praxe se sebevzděláváním. Mně se osvědčila třeba kniha 100 zlatých pravidel úspěšného manažera, tu jsem četl asi 4×. Určitě doporučuji být členem nějaké asociace, která má určitý standard vzdělávání lidí. My jsme členy Asociace realitních kanceláří, jejíž kurzy mají hlavu a patu, díky certifikačním zkouškám zase působíte důvěryhodněji. Ale hlavně získáte sebejistotu a vhled do oboru a ten je v našem oboru klíčový. Vezměte si, že klient vám svěří prodej nemovitost za několik milionů, a abyste ji získal vy, musí vám plně důvěřovat. A důvěra často nevznikne hned na první schůzce, to je i celkem logické, že až na druhé nebo páté, ale vy můžete udělat maximum pro to, aby z vás klient pocítil, že mu nabízíte tu nejlepší službu na trhu. Vy sám jste z jiného oboru a na začátku jste na sobě musel hodně zapracovat. Jaké byly vaše začátky? Já s obchodem začínal v bývalé pojišťovně ING, dnes NN. Na tom je zajímavé, že jsem měl podobný vývoj jako majitel Archer Reality František Lukáč, který působil v ING přes 10 let. Když jsem se tam dostal já, už tam nepracoval, ale nějak jsme se k sobě dostali a v době, kdy jsem v ING působil po dvou letech jako vedoucí obchodní skupiny, mě přetáhl do realit. To bylo v roce 2007.

Práci obchodnímu oddělení zjednodušuje námi vyvinutý software a call centrum

Jak jste vnímal přechod z pojišťovnictví do realit? Já jsem prodej realit pojal stejně jako pojišťovnictví – chtěl jsem pomáhat lidem řešit jejich životní situaci. Chtěl jsem do oboru vnést fair play a samozřejmě jsem si toho musel spoustu nastudovat. Byla to práce od nevidím do nevidím a dodnes jsem vděčný hlavně své přítelkyni, že to se mnou tehdy vydržela. (smích) Co mě příjemně překvapilo, byla míra svobody i možností podílet se na tom, kam se firma posune. Dostal jsem příležitost vypracovat se z makléře na manažera, který vede obchodní skupinu, call centrum a systém práce. A ten systém jsem měl navíc možnost spoluvytvářet. Velmi si cením i toho, že jsem byl odměněn získáním části firmy v akciích. Naznačil jste nastavení systému práce. Vy na to máte i speciální software, který jste vyvinuli... Říkáme tomu systém řízené práce, nedílnou součástí dobře fungujícího systému je call centrum, ve kterém asistentky domlouvají pro všechny makléře schůzky na náběry nových nemovitostí, dále pak denně upozorňuje každého makléře, s jakým klientem ze svého portfolia má pracovat. Systém slouží makléři jako podpora efektivní správy a pomáhá mu k maximálnímu využití všech nástrojů potřebných pro uzavření obchodu. Každých 14 dní komunikuje s každým prodávajícím, informuje ho, kolikrát se lidi na jeho nemovitost podívali, kolik bylo prohlídek, co se potenciálním kupujícím líbilo a co ne. Dáváme prodávajícím zpětnou vazbu, což pro něj občas bývá těžké – nikdo nechce slyšet, že je jeho byt ošklivý nebo drahý. Zájemci berou jako vadu mnohokrát to, co prodávající bere jako plus, ale to je práce makléře sdělit i ty špatné věci. Snažíme se lidi informovat bez jakéhokoliv zkreslování informací. Výhodou je právě práce robota, který dělá velkou část papírování za makléře. Ten se pak může věnovat samotnému obchodu a osobní péči o klienta.

Nejúspěšnější členkou našeho týmu je bývalá pracovnice Erotic City

Dnes působíte jako manažer a vedete i tým 10 lidí. Jak vybíráte ty správné? Z čeho neslevíte? Ještě před pěti šesti lety jsme si vybrat neuměli. Lidi už se naučili chodit na pohovory a naučili se, jak mají vystupovat – hlavně obchodníci jsou skvělí herci. Proto jsme zavedli dvoukolové řízení. Snažíme se rozhodovat i pocitově, jestli k nám ten člověk sedí nebo nesedí. Osobně hledám spíš lidi, které ještě nemám „osahané“, kteří jsou trošku jiní než lidi v týmu. Každý totiž přináší něco nového a je schopný to ostatním lidem předat. I zkušení makléři se inspirují u nového člověka, byť tu je jen měsíc. Vybíráte jen ostřílené obchodníky? Upřímně řečeno, mám v týmu jen jednu makléřku, která se k nám vrátila po roční pauze a ten obor je jí vlastní. Jinak jsou tu lidi, kteří v realitách vůbec nepracovali. Například nejúspěšnější je slečna, která prodávala v Erotic City. Pak tu máme prodejce aut, pojišťovačku, prodejce barev a laků, techniky nebo kluka s uměleckým zaměřením a mámu dvou dětí, která jede na plné obrátky a denně tráví na cestě 3 hodiny z práce do práce. Občas samozřejmě nabereme makléře, který tu práci dřív dělal, ale oni mají někdy problém s tím, že my to děláme trochu jinak, než jak to znají – byli zvyklí na to, že nemovitost nabrali, dali na internet a čekali, tady pro to musí udělat mnohem více.

Úspěch není dílem jednotlivce nebo náhody, ale souhrn různých faktorů

Tak mi řekněte, co děláte jinak, že to klasičtí makléři nedávají? Je to v systému obchodu jako takovém. Základem pro makléře je domluvená schůzka od asistentky na náběr nemovitosti, dále aktivní správa a řízený prodej. Hodně prostředků vynakládáme na marketing a prezentaci nemovitostí. Dneska už nestačí hodit inzerát na Sreality, ačkoli je to skvělý nástroj a dáváme do něj ročně hodně peněz, přestože nám funguje, musíte se především zaměřit na konkrétní cílové skupiny. Díky tomu k nám měsíčně přichází zhruba 300 žádostí o prohlídku. Nemovitosti u nás navolávají šikovné asistentky v call centru a na obchodníkovi je pak samotný prodej. Každý odpovídá za svou část práce. [post_title] => Martin Grecman: „Jsem soutěživý, kreativní a hrdý na svou práci“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => martin-grecman [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-10-07 14:53:15 [post_modified_gmt] => 2015-10-07 12:53:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=83572 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 4845 [post_author] => 55 [post_date] => 2015-04-09 23:54:21 [post_date_gmt] => 2015-04-09 21:54:21 [post_content] => Když přijedou šéfové, kolegové z jiné pobočky nebo zahraniční klienti, je nutné nejen předvést to nejlepší za pracovním stolem, ale také nabídnout zajímavé vyžití po pracovní době. Kam vzít hosty v Brně, abyste své město dostatečně reprezentovali a zároveň se postarali o skvělou zábavu? 10 malých tipů od brněnských obchodníků zde: 

1. Super Panda Circus

[caption id="attachment_79462" align="aligncenter" width="750"]panda Zdroj: superpandacircus.com[/caption] Jedinečný výsledek spolupráce dvojice Vlachynský & Vališ, proslavené Barem, který neexistuje (který mimochodem také doporučujeme!). Panda se nachází na Šilingrově náměstí a není označena žádným poutačem. Je inspirována východní moudrostí a opředena tajemstvím fialovo-zlatého závěsu, který je pro vás jediným pojítkem se světem venku. Bar s wow efektem navštěvují diplomaté, majitelé firem i hipstři. P. S. Doporučujeme drink s názvem Něco jako první sex :)

2. KOISHI

[caption id="attachment_79471" align="aligncenter" width="750"]koishi Zdroj: koishi.cz[/caption] Tato restaurace, umístěná na ulici Údolní (cca 3 minuty pěšky od České), vyhrála v roce 2013 první místo v žebříčku Grand Restaurant dle Mauerova výběru. Využívají opravdu kvalitní suroviny se zaměřením na středomořskou a zážitkovou kuchyni. Kromě utužených vazeb se zahraničními kolegy si odnesete i dobrý pocit z návštěvy skvělého podniku, který nemá v Brně konkurenci. Mají i spoustu speciálních akcí, například Den otevřených ústřic, kde můžete ochutnat čerstvé mořské plody i trochu jiným způsobem. A jen tak mimochodem, věděli jste, že Koishi znamená v japonštině kamínek?

3. La Bouché

[caption id="attachment_79475" align="aligncenter" width="697"]labouche Zdroj: labouchee.cz[/caption] Něco pro labužníky. Restaurace se inspiruje domácí francouzskou kuchyní, sází na domácí BIO produkty, maso místních chovatelů a denně dovážené čerstvé ryby. Potěší i domácí bylinky, které pěstují na vlastní zahrádce. Dohromady s příjemnou obsluhou tvoří přesně tu atmosféru, která je zapotřebí k úspěšnému uzavření obchodu.  Mimo jiné mají velmi pestrý výběr francouzských vín, která výborně ukončí příjemný večer v milém prostředí. Pokud se budete chtít blýsknout před svým klientem, vysvětlete mu, že „labúž“ znamená ve francouzštině sousto. Restauraci La Bouché najdete taktéž na ulici Údolní, 300 m od KOISHI.

4. The Immigrant

[caption id="attachment_79476" align="aligncenter" width="720"]Zdroj: Facebook The Immigrant Zdroj: Facebook The Immigrant[/caption] Znáte  restauraci The Immigrant? Jedná se o typický irish pub na ulici Veveří, kam pozvete klienta na klasické burgery, ale i pravé irské stew, whisky, točené ALE, Guiness, točený cider i párty do brzkých ranních hodin. Immigrant je samozřejmě vybaven english speaking obsluhou, takže se nemusíte bát, že by při objednávce došlo k nějakému failu, který by mohl poškodit klientovu náladu a tím i očekávaný obchod. Je to oblíbené místo brněnských expatů, takže se zde bude kdokoliv odkudkoliv cítit jako doma.

5. Borgo Agnese

[caption id="attachment_79477" align="aligncenter" width="750"]brgo Zdroj: borgoagnese.cz[/caption] Je váš klient opravdový fajnšmekr a vy neváháte kvůli dobře rozjednané schůzce vysypat peněženku? Pak je Borgo přesně pro vás. Podnik se skrývá na ulici Anenská, přímo v rezortu Anenských teras, a jak jeho interiér, tak i nabídka středomořské kuchyně uspokojí i toho nejnáročnějšího byznysmena. Mají zde obrovský výběr domácích i zahraničních vín, kvalitních whisky, rumů a doutníků. Po návštěvě Borga nemůže obchod dopadnout jinak než oboustrannou spokojeností.

6. Café Atlas

[caption id="attachment_79478" align="aligncenter" width="540"]atlas Zdroj: Facebook Café Atlas[/caption] Má váš klient mladistvého ducha? V tom případě určitě neprohloupíte návštěvou Café Atlas v předsálí Břetislava Bakaly na Žerotínově náměstí. Zajímavý extravagantní interiér a nabídka, v níž je ukryta i limonáda ZON, bezlepková a veganská strava nadchnou návštěvu, která ráda experimentuje.

7. Humpty Dumpty

[caption id="attachment_79480" align="aligncenter" width="720"]Zdroj: Facebook Humpty Dumpty Zdroj: Facebook Humpty Dumpty[/caption]   Pokud je váš klient z okolí Británie, ocení návštěvu nově otevřené rodinné kavárny Humpty Dumpty, která vyrostla na ulici Jaselská. Čaj o páté, domácí pečivo po anglicku, zimní zahrada, flapjack, dundee cake, hot cross bun, scone, bakewell. Vám to asi nezní moc povědomě, ale váš klient bude určitě vědět, oč se jedná. Kavárna je však poměrně rušná, pro klidné jednání proto doporučujeme rezervovat zmiňovanou zimní zahradu.

 8. Fresh Freaks Bistro

[caption id="attachment_79481" align="aligncenter" width="750"]Zdroj: freshfreaks.cz Zdroj: freshfreaks.cz[/caption] Zdravý a cool fast food, který splní očekávání i náročnější návštěvy. Masové, vegetariánské, veganské i bezlepkové menu je tu na denním pořádku, doporučujeme vyzkoušet i báječné limonády. Nově v nabídce mají i čerstvé freshe! Zahraniční hosty potěší také točený Magners, Club Maté a veliký výběr zákusků, quichů a burgerů. Toto zcela bezlepkové bistro je umístěno v blízkosti Lužáneckého parku na ulici Lidická u centra.

 9. Park Lužánky

Chcete překvapit netradiční schůzkou? Tak vezměte košík, do něj láhev kvalitního vína, zastavte se na Moravském náměstí pro čerstvou zeleninu, v pekárně pro bagety a pozvěte klienta na piknik do prostředí nejhezčího brněnského parku Lužánky. Víkend slibuje hezké počasí!

 10. Tip pro odvážné: JumpPark Brno

[caption id="attachment_79482" align="aligncenter" width="473"]Zdroj: Facebook Jumpark Brno Zdroj: Facebook Jumpark Brno[/caption] Obchody uzavřeny a vy jste se s hosty natolik spřátelili, že byste si spolu rádi zašli ještě někam, kde by byly vzájemné vztahy utuženy na jiném levelu? Jít společně na panáka nebo víno už je tak trochu mainstream, že? Překvapte zahraniční klienty návštěvou trampolínového centra! Nově otevřené centrum a zároveň největší trampolínový park ve střední Evropě je na Heršpické a věřte, že o téhle návštěvě budou vyprávět svým kolegům ještě hodně, hodně dlouho.

Bonus 1: Barber shop v Brně

Bohužel sem nesmějí ženy. Vítejte v moderním ráji všech vousatých mužů. Whisky a dobrá káva nesmí chybět. Podívejte se na nejlepší barber shopy v Brně!

Bonus 2: Yoga Brno

Druhý bonus je zaměřen spíše na ženy, avšak i mezi muži má yoga v posledních letech mnoho fanoušků. Vyzkoušejte při návštěvě Brna blahodárné účinky Yogy. Text: Lucie Gavendová  Zdroj úvodní fotografie: Facebook Super Panda Circus [post_title] => 10 míst v Brně, kam vzít byznys návštěvu ze zahraničí [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => 10-mist-brno [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-02-02 17:02:21 [post_modified_gmt] => 2020-02-02 16:02:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=79146 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 788 [post_author] => 89 [post_date] => 2018-02-02 13:47:51 [post_date_gmt] => 2018-02-02 12:47:51 [post_content] => 44 TOP nejlepších aplikací pro Android i iOS: Skvělých appek, které vám ulehčí a zjednoduší život, není nikdy dost. Proto neustále hledáme a zkoušíme nové vychytávky, které vám ušetří čas i starosti, pomůžou dělat business mnohem efektivněji a vy se u toho všeho budete bavit. V business světě nimi žijí všichni, a pokud nechcete zůstat 10 let za opicemi, je potřeba neustále aktualizovat a držet krok. Které appky jsou teď v kurzu?

1. Hablas español? Cizí jazyky už jen s Duolingo

Mluvit anglicky dnes už není žádná speciální výhoda. Vy musíte mluvit jako native speaker a ideálně k tomu ovládat i další cizí řeči. Jinak velkou díru do globálního světa neuděláte. Aplikací, se kterými se můžete učit nové jazyky nebo se v některém z nich zdokonalovat, je spousta. Duolingo je však jiné. Je s ním opravdová zábava a škola hrou, sbíráte body a sledujete své pokroky, můžete si nastavit denní připomínky. Vůbec se nebudeme divit, když kvůli lekci španělštiny zapomenete vystoupit z vlaku. Duolingo je nejspíše nejpoužívanější a nejlepší appkou pro výuku nových světových jazyků. Nová forma výuky se Vám dostane pod kůži. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

2. Opravdu potřebujete každou vizitku? Skenujte je s Business Card Reader

Vizitka má v businessu zvláštní význam. Na jednu stranu je nepostradatelná, uchovává vaše kontakty a do jisté míry je i vaší vizitkou. Její osud však nebývá vždy veselý. Hodíte ji k hromadě dalších do šuplíku či tašky a už nikdy nevylovíte zpátky. Moderní obchodník chce mít všechny kontakty hned k dispozici ve svém smartphonu bez toho, aby je tam musel sám datlovat. Jestli ještě nemáte Business Card Reader, je nejvyšší čas si jej stáhnout. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

3. Objednat se k lékaři je vopruz, ne s MediKontakt

V obchodě jde hlavně o čas. Nikdy však neriskujte své zdraví kvůli tomu, že nemáte čas. Zajít k lékaři pro vás znamená najít kontakt, zavolat a objednat se a pak čekat v čekárně? Nic takového už absolvovat nemusíte. Tahle appka to vyřeší za vás. Jednoduše si zde najdete odborníka, kterého potřebujete a rovnou se objednáte. Pokud vám volné termíny nevyhovují nebo jsou příliš pozdě, s placenou verzí se můžete objednat i mimo ordinační hodiny. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

4. Moje Garáž myslí na vaše auto, i když nestíháte

Auto je miláček, na kterého se nezapomíná. Někdy však bývají dni opravdu šílené a vy nechcete riskovat, že propásnete servisní kontrolu či výměnu pneumatik. Aplikace Moje Garáž vám všechny důležité termíny pohlídá a rovnou vás na ně i upozorní. Slouží také jako digitální servisní knížka a navíc díky ní získáte spoustu benefitů a slev u různých partnerů. Prostě něco, co každý motorista musí mít. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

5. 360 Battery zachrání váš smartphone před smrtí

Všechny skvělé appky, které ke svému životu potřebujete a nehodláte se jich vzdát, mají i drobné mínus, příšerně požírají baterii. Naštěstí nás už dnes zachraňují power banky, ani ty však nejsou spasitelné. Proto se hodí mít alternativní řešení v záloze. A tím je 360 Battery. Už při nabíjení zkracuje dobu nabití, umožňuje dát váš telefon do úsporného režimu, v případě krize odhalí, které appky berou energie nejvíc, a vy je rovnou jedním klikem můžete hromadně zavřít. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

6. Nejlepší aplikace na plnění cílů Addgoals

Ve středu jsme psali o bucket listu. Věříme, že jsme vás nadchli natolik, že nad vytvořením toho svého od té doby přemýšlíte. U digitálních geeků ani nepředpokládáme, že by sáhli po tužce a papíru. Kam však svůj seznam napsat a uložit tak, aby nezapadl v zapomenutí. Kde jinde než v online aplikaci Addgoals. Jedna se o interaktivní nástěnku, kde odhalíte své životné cíle před ostatními, což je však nejlepší motivace nezůstat jen u snění, ale své cíle také plnit. Tak co, jdeme na to?

7. Každý správný houbař používá iHoubař

Propadli jste vášni sběru hub? Nevíte však, kam na ně vyrazit, kdy je to správné období a jak je následně zpracovat? iHoubař v sobě skrývá všechno, co o houbách chcete vědět. Slouží jako atlas hub a díky perfektním fotkám a popiskům se do lesa nemusí bát vyrazit ani neznalec. GPS lokalizátor vám ukáže ty nejlepší místa. Z toho, co nasbíráte, můžete rovnou vařit dle skvělých receptů. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

8. Zapomeňte na supermarkety, ovoce už jen přímo ze stromů

Máte chuť na ovoce, jen to ze supermarketu nechutná tak, jak by opravdové ovoce chutnat mělo? Stáhněte si aplikaci Na ovoce a hledejte stromy ve svém okolí, kam můžete svobodně přijít a nějaké to jablko si utrhnout. Bez strachu, že na vás za plotem bude číhat majitel s brokovnicí. Všechny stromy a keře v aplikací jsou free a čekají, až je někdo obere. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

9. Jak se jmenuje vaše nejoblíbenější asistentka? Cloze

Důkladná příprava na schůzku je základ úspěchu. Následnému follow up se ne vždy přikládá stejná důležitost, přičemž je někdy mnohem důležitější. Zapsat poznámky, poslat děkovný či připomínkový e-mail, nezapomenout na důležité termíny. Tohle všechno za vás zvládne Cloze a dokáže toho mnohem víc. Automaticky pracuje s e-maily, sociálními sítěmi i všemi poznámkami. Jednoduše je to nejlepší pomocník na udržování vztahů s klienty. Tuhle appku využívají všichni zahraniční businessmani, banky a garantujeme, že si ji také rychle zamilujete. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

10. Sync.ME

I pokud máte jeden telefon služební a druhý soukromý, je těžké udržovat kontakty aktuální. Lidí v seznamu přibývá a obvykle nechceme nedělní večery trávit procházením kontaktů a zjišťováním, kdo se vdal a změnil kvůli tomu e-mail nebo kdo má nové telefonní číslo. Proto je tu aplikace SyncME (verze pro Andriod a iOS). Synchronizuje kontakty z Facebooku, Google+, Twiteru, Instagramu, LindkedInu a VKontakte. Další výhodou je vytvoření jakési společné sítě. Pokud někdo z vaší databáze má v kontaktech neznámého člověka, zobrazí se informace o volajícím i vám.

11. ACR

Ne vždy pamět funguje na 100 %. Rozhodně je lepší nespoléhat na to. Proto je tu aplikace ACR (pro Android) nebo , IntCall (pro iOS). Slouží k nahrávání hovorů. Zaznamenáte si celý průběh obchodní schůzky. Následně ji s kolegy proberete, řeknete si, co šlo vyjádřit jinak, provedete analýzu a příště se chybám vyhnete a zopakujete to, co zafungovalo. Navíc se k záznamu vždy můžete vrátit, přestože jste na cestách a nejste u počítače.

12. Nej taxi appka Liftago 

Aplikace, kterou můžete použít, když budete potřebovat taxi v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě a dalších městech. Díky ní si objednáte odvoz, vyberete si, s jakým řidičem pojedete, zjistíte značku auta a budete mít okamžitý přehled o ceně za jízdu, kterou se chystáte podniknout. Vaše cesta i výdaje jsou pod kontrolou a vy si můžete plně užívat cestu taxíkem, při které vás nic nezaskočí.

13. Yelp 

Aplikace Yelp (pro iOS a Android) vám poslouží obzvlášť ve větších městech na zahraničních cestách, pokud hledáte nějaký kvalitní podnik či službu. V aplikaci najdete především různé restaurace, podniky či obchody. Zároveň získáte informace o otevírací době obchodů či menu restaurací. V aplikaci naleznete i údaje o různých akcích konaných v daném městě. Funguje zejména na bázi hodnocení od zákazníků. „Češi například hodně komentují farmářské trhy, místní speciality a trendy, jako je například trdelník, salátové bary nebo polívkárny. Zaměření recenzí koresponduje se životem uživatelů,“ říká Michaela Plesníková, regionální manažerka pro Yelp. Vy díky tomu máte přehled, kam stojí za to jít a kterému místu se raději vyhnout.

14. Tabata – intervalový trénink pro spalování tuků

Slyšeli jste už o Tabata tréninku? Lékař Izumi Tabata odhalil, že krátké cvičení při maximální intenzitě je mnohem účinnější než zdlouhavé tréninky. Což vytíženým lidem hraje do karet. Aplikace skýtá 8 cyklů, kdy velmi intenzivně cvičíte 20 sekund a pak 10 odpočíváte. Můžete sledovat rychlý nárůst fyzické síly. Aplikace vás nenechá podvádět. Vyberte si cvičení, které vám sedí a dejte si každý den 8 krátkých setů. Stáhněte si ji pro iOS nebo Android.

15. Lumosity Brain Training

Přidejte se k více než 70 milionům lidí po celém světě a bystřete svou mysl po cestě do práce i u oběda. Aplikace (ke stažení pro Andriod a iOS) vychází z vědeckého objevu amerického psychologa. Z toho vyplývá, že levá mozková hemisféra dekóduje jazykové informace a pravá vizuální podněty. Brain Training vás nutí rychle střídat obě tyto hemisféry a tím vás učí lépe se soustředit. Změny na sobě budete pozorovat při intenzivním procvičování už po dvou týdnech. Můžete pak sledovat větší objektivitu v oblasti pracovních rozhodnutí.

16. Buddhify

Aplikace přizpůsobená městskému životnímu stylu. Pokud si říkáte, že meditacenejsou nic pro vás, zkuste si nainstalovat Buddhify a změníte názor. Ať už někam jdete pěšky, jste v kanceláři, nebo doma, trénujte svou mysl k všímavosti, radosti a zvědavosti. Zkrátka mindfulness na entou. Dodáte mozku potřebnou energii a zároveň se uvedete do lepšího psychického stavu. Aplikace je navržena pro lidi, kteří jsou neustále v pohybu a nemají čas ztrácet čas (Android a iOS).

17. Glide

Tak na téhle appce teď vyloženě ujíždíme! Používáte pro firemní komunikaci Whatsapp nebo Slack? Zkombinujte zprávy s videem a nahrávejte si video messages na Glidu. S přáteli můžete komunikovat, i když jsou offline. Všechny video zprávy se nahrají na Cloud, kde jsou pak k vyzvednutí. Co je skvělé, že Glide používají v zahraničí a můžete skrz něj komunikovat jak se zahraniční pobočkou firmy, kde pracujete, tak klidně s klientem. To, že vás s obchodním partnerem dělí třeba oceán, přestává něco znamenat. Vítejte v 21. století. Využijte video komunikaci v rozhraní Android i iOS.

18. Mindfulness

E-maily, hovory, připravování smluv, e-maily, schůzka, e-maily, časová tíseň, panika… Poznáváte se v tom? Buddhistický mnich Andy Puddicombe to měl podobně. Proto vyvinul aplikaci Mindfulness. Na to, abyste meditovali, nepotřebujete mnišské roucho, tkaný kobereček a všechen čas světa. Stačí vám pár minut denně a vaše kancelář. Hlas v telefonu vám radí, co dělat a vy se věnujete tomu, být v přítomném okamžiku. Při pravidelném praktikování se zvyšuje vaše emoční odolnost a snižuje reakční doba na podněty. Každý den se na chvíli zastavte, meditujte a uvidíte, že všechny schůzky dopadnou podle vašich představ. K dispozici pro iOS i Android.

19. Myia

S někým vás spojuje zařazení do stejného stylu, s někým stejná práce nebo společné koníčky. Ale co když stačí jen správná Wi-Fi? Aplikace Myia vás, na rozdíl od ostatních funkcí virtuálního světa, spojuje s těmi, které máte skutečně poblíž, namísto toho, aby vás s nimi oddělila a spojila s lidmi na míle vzdálenými. Např. na konferenci nebo networkingu máte možnost prohlédnout si seznam připojených lidí, připnout vzkaz na nástěnku nebo posílat soukromé zprávy. Appku si stáhněte, ať už máte iOS nebo Android. Zjistili jsme, že využití má i v tramvajích jako alarm před revizory.

20. Nike Training Club

Co se takhle dostat do formy za pomoci profesionála? S tím vám pomůže aplikace Nike Training Club. V této aplikaci naleznete nepřeberného množství různých workoutů vedených osobními trenéry či profesionálními atlety. Vyberte si i náročnost a dobu cvičení tak, abyste ho stihli zařadit do vašeho nabitého dne. Můžete si stáhnout aplikace v případě, že máte Android nebo iOS.

21. Coworking v Česku

Coworkingové centrum, neboli společný pracovní prostor, je čím dál tím víc ceněné místo. V zahraničí jsou, jak už to bývá, o krok napřed, ale i tady v Česku už trend doháníme. Nyní zde naleznete 18 coworkingových míst. Kde? A koho tam najdete? S tím pomůže první česká aplikace Coworking v Česku. Nemusíte utrácet za kanceláře nebo se nechat rušit kávovarem v kavárně. Prohlédněte si prostor uvnitř onlinea nechte se nasměrovat pomocí mapy, ať už máte Android nebo iOS.

22. Slack

Potřebujete zefektivnit komunikaci svého týmu? Slack je pro to ideální! Umožňuje vám přehledně si uspořádat vaše konverzace do různých kanálů a zabrání nekonečnému hledání důležitých informací v konverzacích díky jednoduššímu vyhledávání. Pro menší týmy je zdarma, pro větší týmy za poplatek. Zesynchronizujte své zaměstnance prostřednictvím iOS i Androidu.

23. Flow-lístek

Aplikace Flow-lístek vás naučí pozitivně přemýšlet rovnou v praxi. Možná máte dojem, že jste se jako pesimisté narodili. Ale vědecké výzkumy dokázali, že je to jen pohodlná výmluva. Představte si, že se vám postupně změní pohled na život a nemusíte prosedět hodiny u psychologa. Budete si zapisovat své úspěchy, je jedno, že jde o drobnosti, dostávat povzbudivé maily a zlepšovat svoji náladu den po dni. Aplikaci stáhnete pro rozhraní Android.

24. TED

Oblíbený portál plný inspirativních přednášek je s vámi i na cestách. Aplikace obsahuje přes 1 300 podcastů a přednášek dostupných na vašem telefonu (AndroidiOS) i tabletu. Vyslechněte si top businessmany, technologické mágy, průkopníky moderní medicíny, úspěšné vizionáře a průkopníky nových vzdělávacích procesů třeba každý den po cestě do práce.

25. Giphy pro zábavnější komunikaci

Je velmi nepravděpodobné, že by se úspěšný obchodník místo práce zabýval vytvářením vlastních gifů. Ačkoliv se tato činnost jeví jako velice zábavná, určitě na to není dost času. A tak přichází aplikace Giphy, díky které si z rozsáhlé knihovny pohyblivých obrázků vyberete přesně ten, který vystihuje momentální situaci. A můžete místo zdlouhavé odpovědi poslat výstižný obrázek, díky kterému pobavíte nejenom sebe, ale i adresáta. Stahujte aplikaci pro iOS nebo Android.

26. Haiku Deck pro jedinečné prezentace

Haiku Deck je přehledná a jednoduchá aplikace určená k tvorbě prezentací na iPadu. Na výběr máte z mnoha šablon, díky nimž se bude vaše prezentace vyjímat mezi všemi ostatními klasickými prezentacemi. Její výhodou je, že ji můžete synchronizovat mezi iPadem, počítačem a webem v reálném čase a umožňuje propojení s iPhonem, ze kterého se tak stane skvělý dálkový ovladač. Chcete vytvořit působivou prezentaci na pár kliknutí? Stahujte Haiku Deck. Stahujte aplikaci pro iOS.

27. Scanner Pro 7 pro digi zálohu dokumentů

Upřímně – jde o jednu z nejlepších a nejužitečnějších aplikací, kterou by měl mít každý obchodník v telefonu. Skenování smluv a jiných dokumentů totiž tvoří nedílnou součást vaší práce a s touto aplikací ušetříte spoustu času! Díky modernímu algoritmu appka odstraní stíny, napraví zkreslení a náhled. Dokumenty můžete rovnou odesílat mailem nebo uploadovat na externí úložiště, třeba Dropbox, Google Drive nebo OneDrive. Soubory jsou chráněny heslem, takže se nemusíte obávat zneužití.

28. Periscope

Taky máte někdy chuť jen zavřít očí, a když je otevřete, ocitnout se na druhém konci planety? Už to není jen bláznivý sen. Nevadí, že sedíte v kanceláři a připravujete se na schůzku, když jsou ostatní na dovolené. S aplikací Periscope se můžete pár doteky přemístit do horkovzdušného balónu v Kappadonii nebo sledovat západ slunce v Austrálii. Podívejte se na svět cizíma očima, ať už máte platformu iOSči Android.

29. Digital Detox Challenge

Vyžeňte čerta ďáblem! Obchodníci se bez moderních technologií neobejdou, o tom žádná. Ale pokud neregistrujete nic, co nemáte v událostech na Facebooku a zprávy píšete tak, abyste se vešli do počtu znaků na Twitteru, možná máte problém. Co si takhle dát detox? Aplikace Digital Detox Challenge vás donutí začít vnímat skutečnou realitu a pokud selžete, zaplatíte za to poplatek. Aplikace je k dispozici pro iOS i Android. Říkáte, že to není nic pro vás? Že můžete přestat kdykoliv chcete? Tak schválně!

30. TOP appka na převod textu Text Grabbers

Stává se vám, že občas ještě zabrousíte k psanému písmu do novin či časopisu a zrovna je tam něco zajímavého, co potřebujete přeposlat kolegovi? Nebo si jen chcete zaznamenat vizitku tak, abyste ji nevytřepali z kapsy? Aplikace Text Grabbers, pro iOS i Androidpřevede tištěné slovo v text k přeposlání či uložení rychle a efektivně. Což se vám hodí. Není čas, ztrácet čas!

31. Elevate

Aplikace Elevate poskytuje širokou paletu disciplín, v nichž zlepšujete čtení, trénujete paměť, sluch, porozumění a matematiku. Pokrok sledujte v sympatickém provedení grafů. Nejlépe tak zjistíte, jak na tom jste. Máte i možnost vidět, která z vašich dvou mozkových hemisfér zrovna dostala zabrat. Procvičte své schopnosti na Androidu nebo iOSu. Jedna z nejlepších aplikací do mobilu k výuce, zlepšení paměti, sluchu a pozornosti.

32. Wunderlist

Jste zvyklí si všude psát lístky s poznámkami, ale zjišťujete, že to není úplně efektivní? Tomu předejdete použitím aplikace Wunderlist. Poznámky píšete přímo do telefonu, s iOSem nebo Androidem, společně se všemi plány a úkoly, a poté se vám přehledně zobrazí na vašem displeji. Díky tomu budete mít stále přehled o vašich úkolech a už nikdy víc nebudete muset přemýšlet nad tím, jestli vám nějaký papírek s poznámkou nezmizel.

33. Ještě lepší appky na nahrávání zvuku: QuickVoice

QuickVoice je aplikace, která vám pomůže při schůzkách, které potřebujete mít nahrané. Žádné zmatené poznámky v sešitech, všechno máte věrně zdokumentováno v telefonu. Po schůzce nahrávku uložte. Díky této aplikaci, pro iOSi Android, si už nikdy nebudete muset lámat hlavu nad detaily, které jste na schůzce řešili, a můžete se k rozhovoru kdykoliv vrátit.

34. Tap4Parking

Rozhodli jste se vyrazit na schůzku. To ale zřejmě všichni. Kde pak najít místo na parkování, když je tohle město plné? Vyhněte se tomuto stresu s aplikací Tap4Parking. Nalezne pro vás volná parkoviště, ať už používáte platformu Android či iOS. Místo k parkování si můžete zamluvit i předem. Díky tomu se vyhnete zdlouhavému hledání volného místa a ušetříte si tak nejen spoustu času, ale i starostí.

35. Keynote

Za pár hodin vás čeká obchodní prezentace a vy ji stále nemáte připravenou? S tím vám pomůže aplikace Keynote. V aplikaci můžete popustit uzdu vaší fantazii a vybrat si z nepřeberného množství různých formátů, barev či dalších možností. Na tvoření prezentace už nikdy více nebudete potřebovat notebook. Stačí pár pohybů prstem po displeji mobilu typu Android nebo iOS.

36. Uber

Mezinárodní verzí aplikace Liftago je aplikace Uber. Tuto aplikaci můžete používat pro nalezení taxi ve velkých městech po celém světě. Aplikace nabízí velmi podobné funkce jako Liftago: výběr trasy, výběr auta či možnost vidět cenu, kterou zaplatíte za svezení. Stáhněte si ji do telefonu s platformou Android nebo iOS.

37. Five Club

Rádi byste svůj pracovní den začali dříve, ale nejste schopní se donutit vstát brzy? S tímto problémem vám pomůže aplikace Five Club, která je nastavená tak, aby vás pravidelně budila v pět ráno. Kolem aplikace je utvořená komunita lidí, která se snaží plnit si své sny a začínat své pracovní dny co nejdříve, aby tak měli co nejvíce času na jejich plnění. Aplikace vám pomůže ráno vstát z postele a díky ní budete mít mnohem delší a produktivnější den, než kdy předtím. Je ke stažení pro mobily typu iPhone.

38. mParkování. Parkování v Praze bude menší noční můra!

Jedete na schůzku. Potřebujete zaparkovat, ale neznáte to tam. Hledat prázdné místo k parkování hlavně v Praze je jako hledat jehlu v kupce sena. Pomocí mParkování najdete aktuální informace o kapacitě, stupni provozu i parkovacích zónách v Praze. Zobrazí se vám mapka, kde jsou ulice označeny barevně podle parkovacích zón! Vždy budete vědět, kde nejblíž pohodlně zaparkujete. Stáhněte si aplikaci pro iOS nebo Android.

39. Se Spendee máte výdaje v malíku

My obchodníci umíme mít někdy divočejší lifestyle, jindy jsme finančně zodpovědní a chceme vědět, do čeho investujeme. Zjistěte, kde máte největší díry v kapse s appkou Spendee (pro iOS a iPhone) s friendly grafikou. K jednotlivým oblastem života si nastavíte piktogramy (cestování, schůzky, jídlo, zábava, nájem) a vedete si záznamy o tom, kolik jste za co utratili. Na konci měsíce provedete vyhodnocení. Možná budete překvapení, až odhalíte kanál, kterým peníze odtékají pryč, aniž byste o tom věděli. Buďte ke svým financím šetrní. Pak jich budete mít dost i tam, kde teď cítíte nedostatek.

40. Stále nejlepší aplikace na vyhledávání spojů: Idos nejen pro věčné opozdilce

Kolikrát se stává, že na schůzku vyrazíte pozdě, spletete si místo nebo zavolá klient a vše je na poslední chvíli jinak? Upřímně, alespoň jednou týdně! Velice rychlá a intuitivní aplikace sloužící k vyhledávání nejvýhodnějších spojů (pro iOSAndroid) vám najde nejsnazší způsob přesunu. Hned na domovské stránce máte k dispozici seznam nejčastěji vyhledávaných spojů. Aplikace také upozorňuje na aktuální výluky a změny. Tak už utíkejte!

41. Ubytovací Airbnb

Jezdíte často na schůzky do zahraničí a vadí vám neosobní přístup v hotelech? Využijte aplikaci Airbnb (ať už pro iOS nebo Android). Ubytování zde nabízejí lidé, kteří mají nevyužité pokoje a nevadí jim cizí společnost. Můžete zde nalézt různé druhy ubytování: od samostatných pokojů až po volné domy. Cena je zde také mnohem příznivější než v obvyklých ubytovacích zařízeních a komfort srovnatelný.

42. Pact. Vydělávejte cvičením!

Uzavřete pakt mezi sebou a aplikací Pact. Těží z faktu, že nejúčinnější formou motivace jsou peníze. Předsevzetí se snadno stanovují a ještě snadněji nedodržují. Ale s aplikací Pact (pro iOS i Android) to není tak jednoduché. Sami si stanovíte jeden nebo více cílů týkající se zdravého životního stylu. Pak už stačí jen velké odhodlání a skutečně dodržovat, co jste si slíbili. A když ne? Aplikace strhne peníze z vašeho účtu. Na druhou stranu pokud poctivě plníte, co jste si stanovili, peníze se vám na účet připíšou. Je to na vás.

43. S Waze vaše cesty autem nezávnou!

Vzhledem k tomu, že jsem pořád na cestách autem, šetří mi mnoho času kvůli zácpám, kterým se díky ní vyhnu, shodují se mnozí na tom, že Waze je nepostradatelnou appkou pro práci obchodníka. Aktualizované zácpy a tomu přizpůsobená trasa jsou skvělým pomocníkem k tomu, abyste si ušetřili nervy a byli všude včas. Pokud ji ještě nemáte, stáhněte si appku pro iOs nebo Android.

44. Mindroind. Masáž mozku na konci nabitého dne

Máte problém se zklidněním po náročném dni? Myšlenky v hlavě se překřikují jedna přes druhou a vy ne a ne usnout? Aplikace Mindroid stimuluje obě mozkové hemisféry Binaurálními tepy, které navozují pocity štěstí. Ale pokud se nechcete radovat a úplně vám stačí, že v klidu usnete, nechte svou psychiku aplikací ovlivnit tak, abyste se zklidnili. Stačí zvolit pocit, který byste si přáli navodit. Na výběr máte z produktivního, relaxačního, meditačního nebo spánkového. Buďte pány své nálady s aplikací Mindroid. K dispozici pouze pro Android.
[post_title] => 44 TOP appek, které ulehčují (nejen) obchodníkům život [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => 44-top-appek [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-02 13:47:51 [post_modified_gmt] => 2018-02-02 12:47:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=104013 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 5522 [post_author] => 89 [post_date] => 2015-10-07 14:53:15 [post_date_gmt] => 2015-10-07 12:53:15 [post_content] => Do sympatického manažera realitní kanceláře Archer Reality byste to na první pohled neřekli, ale má tuhý kořínek. Ono 11 let závodního veslování udělá své a Martin Grecman je zvyklý zabojovat také o zakázky. Jeho fér přístup, soutěživost a důraz na sebevzdělávání nás zaujaly – pracovat pod takovým manažerem musí být cool, myslí si to ale i jeho makléřský tým? Uvidíme. martingrecman
  • Martin Grecman, 34
  • Společnost: Archer Reality
  • Pozice: Manažer
  • Aktuálně přibírá do týmu obchodníky, kteří umí zabojovat a neustále na sobě pracují. Zda mají zkušenost s realitami, Martin neřeší. Chce do svého týmu hlavně vítěze s etickými zásadami.
Martine, čím dál častěji u úspěšných obchodníků slýcháme, že se závodně věnovali sportu. Vážně spolu jednotlivé disciplíny tak souvisí? Rozhodně. Já jsem závodně vesloval 11 let, poté jsem ale musel kvůli zdravotním problémům skončit. A ten elán a touhu být nejlepší jsem si ze sportu přinesl do obchodu. Považuji to za svoji obrovskou konkurenční výhodu, měl jsem ostré lokty, bojovnost, urputnost a přístup „nikdy to nevzdám“. To zní, že obchod berete vážně. Jestli to chcete ve složitém oboru realit někam dotáhnout, musíte tvrdě a efektivně pracovat. Najděte si práci v obchodu Takže jak být v tomto oboru podle vás úspěšný? Makléř si musí za úspěchem jít. A to se projevuje i tím, že si je vědom, že mu pracovní doba nekončí ve 4 odpoledne. Jede od rána do večera, sobota, neděle, státní svátky nevyjímaje. Spousta lidí chodí na prohlídky po práci, o víkendu, takže práce makléřům často významně zasahuje do soukromého života. S tím musí být srozuměni. Ale toto pracovní nasazení je zase po zásluze odměněno. Vydělávat 80–90 tisíc je víc než dobré. Absolutní výkon je odměněn vysokými příjmy.

Makléř se stane samostatným až po 2 letech, teprve pak má mít svobodu

Vy jste naznačil to vzdělávání trochu v jiném kontextu, vím ale, že i u svých realitních makléřů kladete důraz na seberozvoj. Dokonce máte v Archer Reality i akademii... Noví makléři mají po dobu prvních 3 měsíců 3× týdně ráno hodinový trénink, kde jim modelujeme situace, se kterými se běžně setkávají – učíme je, co mají říkat, jak reagovat atd. Učíme je všechno úplně od začátku, aby měli základy z nejrůznějších oborů. Získávají základní informace o stavebnictví, proč a jak se co stavělo, základy práva, jak funguje převod nemovitosti, základy účetnictví, protože všichni klienti se ptají na daně, pak se ptají na spoustu přidružených věcí, které se člověk potřebuje někde naučit. Na pohovoru si lidé myslí, že za půl roku se všechno naučí, ale já jim říkám, že za tu dobu budou umět tak maximálně čtvrtinu. Máme pravidlo, že makléř se stává samostatným až po dvou letech, až pak dostane svobodu v rozhodování. Co dalšího vám zafungovalo k tomu, abyste se stal v realitách úspěšným? Nejdál vás posune kombinace praxe se sebevzděláváním. Mně se osvědčila třeba kniha 100 zlatých pravidel úspěšného manažera, tu jsem četl asi 4×. Určitě doporučuji být členem nějaké asociace, která má určitý standard vzdělávání lidí. My jsme členy Asociace realitních kanceláří, jejíž kurzy mají hlavu a patu, díky certifikačním zkouškám zase působíte důvěryhodněji. Ale hlavně získáte sebejistotu a vhled do oboru a ten je v našem oboru klíčový. Vezměte si, že klient vám svěří prodej nemovitost za několik milionů, a abyste ji získal vy, musí vám plně důvěřovat. A důvěra často nevznikne hned na první schůzce, to je i celkem logické, že až na druhé nebo páté, ale vy můžete udělat maximum pro to, aby z vás klient pocítil, že mu nabízíte tu nejlepší službu na trhu. Vy sám jste z jiného oboru a na začátku jste na sobě musel hodně zapracovat. Jaké byly vaše začátky? Já s obchodem začínal v bývalé pojišťovně ING, dnes NN. Na tom je zajímavé, že jsem měl podobný vývoj jako majitel Archer Reality František Lukáč, který působil v ING přes 10 let. Když jsem se tam dostal já, už tam nepracoval, ale nějak jsme se k sobě dostali a v době, kdy jsem v ING působil po dvou letech jako vedoucí obchodní skupiny, mě přetáhl do realit. To bylo v roce 2007.

Práci obchodnímu oddělení zjednodušuje námi vyvinutý software a call centrum

Jak jste vnímal přechod z pojišťovnictví do realit? Já jsem prodej realit pojal stejně jako pojišťovnictví – chtěl jsem pomáhat lidem řešit jejich životní situaci. Chtěl jsem do oboru vnést fair play a samozřejmě jsem si toho musel spoustu nastudovat. Byla to práce od nevidím do nevidím a dodnes jsem vděčný hlavně své přítelkyni, že to se mnou tehdy vydržela. (smích) Co mě příjemně překvapilo, byla míra svobody i možností podílet se na tom, kam se firma posune. Dostal jsem příležitost vypracovat se z makléře na manažera, který vede obchodní skupinu, call centrum a systém práce. A ten systém jsem měl navíc možnost spoluvytvářet. Velmi si cením i toho, že jsem byl odměněn získáním části firmy v akciích. Naznačil jste nastavení systému práce. Vy na to máte i speciální software, který jste vyvinuli... Říkáme tomu systém řízené práce, nedílnou součástí dobře fungujícího systému je call centrum, ve kterém asistentky domlouvají pro všechny makléře schůzky na náběry nových nemovitostí, dále pak denně upozorňuje každého makléře, s jakým klientem ze svého portfolia má pracovat. Systém slouží makléři jako podpora efektivní správy a pomáhá mu k maximálnímu využití všech nástrojů potřebných pro uzavření obchodu. Každých 14 dní komunikuje s každým prodávajícím, informuje ho, kolikrát se lidi na jeho nemovitost podívali, kolik bylo prohlídek, co se potenciálním kupujícím líbilo a co ne. Dáváme prodávajícím zpětnou vazbu, což pro něj občas bývá těžké – nikdo nechce slyšet, že je jeho byt ošklivý nebo drahý. Zájemci berou jako vadu mnohokrát to, co prodávající bere jako plus, ale to je práce makléře sdělit i ty špatné věci. Snažíme se lidi informovat bez jakéhokoliv zkreslování informací. Výhodou je právě práce robota, který dělá velkou část papírování za makléře. Ten se pak může věnovat samotnému obchodu a osobní péči o klienta.

Nejúspěšnější členkou našeho týmu je bývalá pracovnice Erotic City

Dnes působíte jako manažer a vedete i tým 10 lidí. Jak vybíráte ty správné? Z čeho neslevíte? Ještě před pěti šesti lety jsme si vybrat neuměli. Lidi už se naučili chodit na pohovory a naučili se, jak mají vystupovat – hlavně obchodníci jsou skvělí herci. Proto jsme zavedli dvoukolové řízení. Snažíme se rozhodovat i pocitově, jestli k nám ten člověk sedí nebo nesedí. Osobně hledám spíš lidi, které ještě nemám „osahané“, kteří jsou trošku jiní než lidi v týmu. Každý totiž přináší něco nového a je schopný to ostatním lidem předat. I zkušení makléři se inspirují u nového člověka, byť tu je jen měsíc. Vybíráte jen ostřílené obchodníky? Upřímně řečeno, mám v týmu jen jednu makléřku, která se k nám vrátila po roční pauze a ten obor je jí vlastní. Jinak jsou tu lidi, kteří v realitách vůbec nepracovali. Například nejúspěšnější je slečna, která prodávala v Erotic City. Pak tu máme prodejce aut, pojišťovačku, prodejce barev a laků, techniky nebo kluka s uměleckým zaměřením a mámu dvou dětí, která jede na plné obrátky a denně tráví na cestě 3 hodiny z práce do práce. Občas samozřejmě nabereme makléře, který tu práci dřív dělal, ale oni mají někdy problém s tím, že my to děláme trochu jinak, než jak to znají – byli zvyklí na to, že nemovitost nabrali, dali na internet a čekali, tady pro to musí udělat mnohem více.

Úspěch není dílem jednotlivce nebo náhody, ale souhrn různých faktorů

Tak mi řekněte, co děláte jinak, že to klasičtí makléři nedávají? Je to v systému obchodu jako takovém. Základem pro makléře je domluvená schůzka od asistentky na náběr nemovitosti, dále aktivní správa a řízený prodej. Hodně prostředků vynakládáme na marketing a prezentaci nemovitostí. Dneska už nestačí hodit inzerát na Sreality, ačkoli je to skvělý nástroj a dáváme do něj ročně hodně peněz, přestože nám funguje, musíte se především zaměřit na konkrétní cílové skupiny. Díky tomu k nám měsíčně přichází zhruba 300 žádostí o prohlídku. Nemovitosti u nás navolávají šikovné asistentky v call centru a na obchodníkovi je pak samotný prodej. Každý odpovídá za svou část práce. [post_title] => Martin Grecman: „Jsem soutěživý, kreativní a hrdý na svou práci“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => martin-grecman [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-10-07 14:53:15 [post_modified_gmt] => 2015-10-07 12:53:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=83572 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 1962 [max_num_pages] => 654 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_privacy_policy] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => ade0f143022d5482a3b19c599cf252af [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

© 2020 Business Animals s.r.o.