Reklama v časopisech funguje?

11. Duben 2024

Časopisy a tiskoviny jsou v dnešní digitální éře přežitkem? Je to přesně naopak. Ukážeme vám na vlastní zkušenosti s kampaněmi v tištěných médiích, že reklama v časopisech je stále účinným nástrojem.

Význam tisku v marketingovém mixu

Reklama v tištěných médiích má významné místo v marketingovém mixu, ačkoli ji některé značky kvůli vysokým nákladům a absence zpětné vazby omezují. Klíčový je výběr správného typu média pro zvolenou cílovou skupinu a kombinace s dalšími nástroji marketingového mixu. Specialisté z brněnské tiskárny POINT CZ o výrobě vkladek do časopisů, přebalech něco vědí. Pokud se pro reklamu v tiskovinách rozhodnete, máme pár tipů.

Čas strávený s časopisem

Náklady na PR článek nebo komerční inzerci jsou přímo úměrné čtenosti daného média,typu a obsahu. Průměrně je každý časopis čtený třemi čtenáři, s magazíny tráví čtenáři více času než s deníky. Jak si zvolit ten správný? Vyberte si z nabídky tiskovin ty, které odpovídají zájmům vaší cílové skupiny. Ideální je kombinace specializovaných magazínů, denního tisku, ale i sportu, designu, vaření a lifestylového čtení. Vsaďte na čas trávený mimo pracoviště. Co vaše skupina dělá v osobním čase? Zde se nabízí prostor ji oslovit.

Tiskoviny nikdo nečte?

Data z Média Projektu o čtenosti tisku z roku 2023 ukazují, že tiskoviny stále oslovují významnou část populace. Celková čtenost tisku v České republice ve věku 12 – 79 let je 82 %, čtenost časopisů je 56 %. Podle sociodemografických informací jsou čtenáři: 21% vysokoškoláci, 33 % s maturitou, 46 % bez maturity. Podle ekonomických příjmů je 35 % v nevyšší příjmové skupině (A, B), 54% ve střední (C, D) a 11% v nejnižší.

Dejte jim dárek

Dárek k časopisu je klíčový a většinou slaví u čtenářů úspěch. Pokud nechcete nebo nemáte možnost přidat k časopisu vzorek produktu, můžete vsadit na reklamní předměty nebo něco jiného. Doplňte PR článek nebo inzerci o produkt z papíru, zajímavý přebal nebo vkladku.  Papír je ekologické téma číslo jedna a výroba takové vkladky není nákladná. Pokud si nevíte tady s tiskem, naši konstruktéři vám pomohou s návrhem tiskovin i výrobou.

Předplatitelé jsou vaše top skupina

Nejlepší skupinou jsou předplatitelé daného média. Většinou vám o nich zadavatel média může poskytnout další informace jako je lokace, nebo věk, ale především máte jistotu doručení. Můžete jim přizpůsobit reklamní zásah na tělo.

proficio

Hlídejte si zpětnou vazbu

Zjišťování zpětné vazba na PR články nebo tištěnou inzerci je poměrně složité. Inzerce je primárním nástrojem pro posilování brandu, ale k nějakým číslům se přeci jenom můžete dostat. Do inzerce můžete začlenit interaktivní prvky, jako je qr kód s odkazem na landing page, promo kód na slevu, soutěž na webových stránkách nebo sociálních sítí.

Cílem je perfektní zpracování a zásah

Úkolem komunikace v tištěném médiu je primárně obsah, ale také hravost, vtip a design. V tiskárně POINT CZ máme s výrobou vkladem zkušenosti a načerpat inspiraci můžete v galerii na našem webu nebo blogu. Přebal nebo vkladka se dá využít i jako účinný nástroj pro obchodní direct marketing.

Nebojte se reklamních tiskovin

Kromě dárků, přebalů, můžete použít jako vkladku do časopisů i další reklamní tiskoviny, jakou jsou letáky, plakáty, vizitky i katalogy. Záleží jen na podmínkách média, gramáži a velikosti vhodné pro distribuci. Pomůžeme vám i s tiskovinami, vkladkami, ale také s obaly na produkty. Nechte si u náš udělat kalkulaci na výrobu tiskovin. Tiskárna POINT CZ je expert na tisk a packaging už 30 let.

© 2024 imper.cz