31. Srpen 2017
Projekt Běhej.com vznikl spontánně, původně jako nebusinessový „hobby“ nápad. V krátkém čase se ukázalo, jak silnou běžeckou komunitou v Čechách jsme. Z hobby se přirozeně a s lehkostí stal úspěšný business. „Závodíme na ´double track´- tisk a online.“ Šéfredaktor Radek střeží příběhy běžců, strhující emoce ze závodů, sleduje trendy a žije sportovní filozofií. Cit pro redakci piloval v v Mladé frontě Dnes a Reuters. Denisa do Běhej.com přináší vlastní drive, v jejím životopise jsou vytesané zkušenosti marketingu z Tomy, Pepsi a Aliatelu.
- Časopis Běhej.com – téměř 60 vydání, stabilní distribuční síť, kterou lze rozšiřovat. Ve vybraných trafikách si čtenáři mohou časopis koupit 8 x ročně, výtisk za 99 Kč. Tiskne se v nákladu přes tři a půl tisíce kusů. Chytlavé příběhy, rady, tipy a triky jsou obvykle na 130 redakčně nabušených stranách.
- Portál behej.com od roku 2006 žije aktualizacemi ze strany redakce. Další autentický obsah získávají čtenáři od početné outside skupiny fanoušků portálu. Za inspirativní (mj. 😊) považuji deníky běžců začátečníků, poloprofesionálů i vytrvalostních matadorů. Unikátních návštěv měsíčně je kolem 100 000, aktuální počet registrací je přes 33 000.
„Říkalo se, že Česká republika mívala nejvíce restaurací na počet obyvatel. Dnes vede v počtu krásných běžeckých závodů. Je to destinací, podnebím a dobrou náladou, kterou v běhu hledáme“
„Plánovali jsme na měsíc-dva dopředu, krátkodobě. Najednou jsme si všimli, že stejně tak se k nám chová i druhá strana“
Od jaké mety si člověk může říci: „Jsem běžec?“
RN: Když se ohlédnu a vzpomenu si na dobu, kdy jsem začal běhat já. Říkalo se, že nejste běžec, dokud neuběhnete maraton pod tři hodiny. Po velkém tréninku jsem maraton uběhl za 3:23. Ale tohle my nechceme řešit. Lidé běhají z různých příčin a já říkám, že je to štěstí, když můžete vstát a jít si zaběhat. Vyčistíte si hlavu a celkově je člověku fajn. Fandím i triatlonu, běžkám i obyčejné chůzi. 😊
DJ: Definice „běžec“ nás nezajímá. Ctíme závodní běžce, jsou skvělým vzorem a zdrojem inspirace, jak dosáhnout dalších a dalších výkonnostních cílů. Nikoho ale nechce vyčlenit. Pro nás je běžec každý, kdo si jde zaběhat třeba jednou za týden. Vítaní jsou i fanoušci, kteří sport jen s oblibou sledují. Silou gravitace nás přitahují také témata, která se sportem souvisí. Organizace závodů, trendy ve stravování, móda, ale také kultura a filozofie sportu, sportovců, komunit, redakčně i obchodně.
Radek k tomu říká: „Vnímám paralely běhu a businessu – motivace, sebekontrola, disciplína, výdrž, cíl, vášeň a odměna.“
„Nehledáme obchodníka, který umí rychle běhat, hledáme osobnost, která má sportovního ducha a umí v businessu především chodit😊.“
„Všimli jsme si, že běh hodně táhne manažery. Pozitivně mění jejich uvažování“
Aktuálně hledáte do týmu zkušeného obchodníka. Nejdůležitější skills nového člena týmu?
RN: Kreativita, schopnost kombinovat a kompletovat pro klienty smysluplné projekty.
DJ: Hledáme čistokrevného a koncentrovaného obchoďáka, obchodnici. Jen takový člověk bude mít obchodní výsledky.
RN: Aby měl sebevědomí vymyslet i unikátní projekt a prodat ho. Ingrediencí je dostatek, příležitosti nám leží u nohou. Musí umět míchat tyto ingredience.
DJ: Aby uměl spolehlivě pracovat i se „standardy“ budgetů kolem 30 000 Kč, ale také by si měl umět „pohrát“ s budgety nad 100 000 Kč, kde klient očekává kreativitu a preciznost v plnění.
Na co se může těšit nový člen týmu v dresu Běhej.com?
DJ: Obchodník, který si chce u nás pohádkově vydělat, má nejvíc šancí u středních a větších klientů. Ti od nás logicky očekávají projekt v tarifu „tailored“.
Co pro vás znamená víc – vysoká škola, nebo zkušenosti?
DJ: Určitě zkušenost. A to říkám s vědomím, že já i Radek máme stejnou vysokou školu.
(Pozn. redakce: RN a DJ na stejné VŠ dokonce vedli školní časopis, chodili také na stejné gymnázium. Jejich profesní cesty se spojily před třemi lety.)
RN: „Někdy se i akademik chová, odpusťte, jako buran. Inteligentní komunikace, vedená asertivně a současně s pokorou, s výsledkem jednání „winwin“, to jsou zkušenost a vrozená inteligence, možná talent. Pokud se k tomuto přidá vysokoškolské vzdělání, široký rozhled, profesionalita, specializace, to jsou samozřejmě přidané hodnoty.“
RN: „Obchodník se nesmí bát milionů. Musí rozpoznat a odmítnout příliš „lowcost“ řešení“
Jaká je vaše vize?
RN a DJ: Máme jeden nápad, který navazuje na naše srdcová témata. Chceme je doplnit o originální službu. Projekt zveřejníme, až bude pro naše fanoušky aktuální. Myslíme i na investice do strategických nákupů.
Fotografie, video: Matěj Kadlec