4 chyby, které vás dělí od vašeho prvního milionu

01. Září 2015

Nedávno jsme v zahraničních zdrojích narazili na článek, podle kterého celkový počet milionářských domácností na světě dosáhl v roce 2013 9,6 milionů a letos to údajně bude 10,2 milionů. Díky technologiím, zdrojům, poradenství, výzkumu a dostupným informacím je totiž mnohem jednodušší nastartovat online byznys a stát se „self-made millionaire.“ Bohužel, valná většina toho nedosáhne. Proč?

miliony

Učení není pro většinu lidí problém a nedostatek informací také ne. Nejasná vize a absence konání jsou to, co nás drží pozadu. Nestačí jen poslouchat a vstřebávat informace. Důležité je konat. Den za dnem uplatňovat strategie, které nás dovedou k cíli, pilovat skills a dostat se do fáze, kdy se nové uvažování a chování stane automatickou součástí našeho života. Děláte některé z následujících chyb na cestě k finanční svobodě?

Vyzkoušejte leady

1. Chcete, ať je všechno dokonalé, a bojíte se chybovat

Když si čtete biografii jakékoli úspěšné osobnosti, vidíte bankroty, pády a další chyby. Neúspěchem k úspěchu, říká se, a něco na tom bude. Při cestě nahoru se nedržte přízemních pravidel a nenechte se svázat snahou o dokonalost. Pokud vám něco dává smysl, otestujte to. Bez ohledu na to, že vám okolí říká, jak jsou vaše nápady nerealizovatelné. Otestujte všechny možné varianty a zjistěte, která z nich je nejlepší. Tu zefektivněte. Nápady nejsou ničím, dokud nejsou uskutečněny.

2. Málokdy věci důkladně promýšlíte

Bavili jsme se o tom, že chyby jsou v pořádku, strategickým uvažováním ale zabráníte zbytečným omylům a chybám z nedbalosti. Zmírníte riziko a můžete udělat mnohem více správných rozhodnutí. Skutečně produktivní lidé chtějí znát výsledek a snaží se orientovat pouze na něj. Definují si vizi, strategii jejího dosažení a taktický plán. Vize řekne, kde se chcete nacházet a kým chcete být. Strategie ukáže, kudy máte jít, jaké typy klientů chcete oslovit. A taktika? Rozdělte si cíl do několika kroků, které si nakreslete do jednotlivých kolonek na papír, přemýšlejte, jak je nejlépe zrealizovat, a začněte konat.

3. Vše zvládáte sami a nenaučili jste se inteligentně delegovat

Pověřit ostatní, aby udělali něco stejně nebo lépe, je jedním z nejtěžších aspektů vedení lidí. Pokud ale chcete dorůst k prvnímu milionu, je zvládnutí tohoto kroku nezbytné. Aby bylo delegování smysluplné, musíte nejdříve porozumět, kdo jste a kam chcete jít. Jakmile si definujete hodnoty, zařaďte je do firemních standardů. Systemizujte a ztotožněte se s těmito hodnotami.

Váš tým by měl být založen na stejných hodnotách. Pokud někdo může dělat něco na 100 % (stejně jako vy), měl by to dělat. Pokud delegujete úkol, ujistěte se, že delegovaná osoba má jasně vymezené úlohy. Většina podnikatelů si rychle najme zaměstnance, ale jejich zápal pro věc je malý. Jděte na to opačně. Nejprve zápal pro věc, potom nábor lidí.

4. Prostě děláte špatné obchody

Milionáři si uvědomují, že by se nikdy nestali bohatými, pokud by nevydělávali peníze. Ovšem není vydělávat jako vydělávat. Skutečná hodnota vzniká ve chvíli, kdy si vytvoříte pasivní příjem. Existuje spousta možností – investice do nemovitostí, soukromé investování, budování online byznysu, partnerství, affiliate marketing, různé typy programů, atd. Nějakou dobu sice potrvá, než se v tom naučíte chodit, začnete dělat inteligentní obchody a zanalyzujete rovnici vynaložený čas/výsledky. Ale trpělivost máte z lovu na klienty v malíku.

Vyzkoušejte leady

Pokud budete mít více peněz, stanete se cennějšími. Říká se tomu pákový efekt a byznysmeni, kteří pochopili jeho sílu, posunuli své podnikání na další level, stávají se z nich milionáři a přinášejí větší hodnotu na trhu než jejich konkurenti.

Obchodníci, máte první milion za sebou? Co děláte, aby se násobil? A ti z vás, co jsou teprve na cestě, v čem pokulháváte? Co se vám osvědčilo a jak budujete pasivní příjem?

Z anglického originálu přeložil: František Horna

Foto: businessinsider.com

© 2024 imper.cz