Proč jsou ti nejlepší prodejci fenomenálními projektovými manažery

19. Únor 2018

Na první pohled by se mohlo zdát, že projektoví manažeři a profesionální prodejci toho nemají moc společného. Žijí v odlišných světech a celkově mají jiné cíle. Klasický projektový manažer se zdá být více zaměřený na rozpočet, čas, a zkoumá vše tak nějak podrobněji, v porovnání s protikladnými vlastnostmi prodejce, který působí více společensky a uvolněně. Přesto jsou ti nejlepší prodejci schopní fungovat jako zkušení projektoví manažeři, kteří úspěšně dovedou každého v týmu k vytyčeným cílům a pravidelně plní stanovené finanční plány.

Ty nejpodstatnější dovednosti v oblasti projektového managementu a prodejních technik nejsou zas tak rozdílné. Když zkombinujete sales model zaměřený na splnění cílů spolu s metodologií a kontrolním systémem projektového managementu, získáte ten nejlepší možný výsledek, co se rozhodovacích schopností a celkové výkonnosti týká.

Co získáte, pokud bude sales řízen stejně jako projekt

Stejně jako projekt i sales se skládá z různých úkolů a činností. Činnosti obvykle zahrnují:

• Průzkum a předvídání do budoucna.
• Generování potencionálních klientů.
• Kvalifikace potencionálních klientů.
• Zkoumání produktu i zákazníka.
• Demonstrace, vypořádání se s případným nesouhlasem, uzavření obchodu.
• Získání opakujících se obchodů/doporučení.

Prodejní aktivity spolu souvisejí stejně jako úlohy ve specifickém projektu, a je potřeba je řídit efektivně, zejména v oblastech, kde se jednotlivé prodejní kroky překrývají.
Když se spojí důrazná disciplína projektového managementu s hyperaktivním procesem prodeje, stanou se úžasné věci.

Důvod je jasný: monitoring, dynamické zavádění inovací a optimalizace aspektů projektového managementu napomáhá zvýšit efektivitu napříč celým prodejním cyklem.

 

© 2024 imper.cz