02. Leden 2020
Společnost SilentLab vyvíjí a vyrábí akustické produkty, které podstatně snižují hluk v interiéru. Jedná se o koncept, v němž se snoubí maximální funkčnost s designem. Odhlučňovací produkty i celé systémy jsou natolik unikátní, že se rychle rozšířily na celosvětový trh. V SilentLabu proto významně posilují celý tým business development manažerů pro zahraniční trhy, kteří by jim pomohli dále růst. O tom, co pozice obnáší a pro koho je vhodná, jsme mluvili s obchodním ředitelem Honzou Kaňkou.
V čem je řešení SilentLab v porovnání s konkurencí jiné?
„Pokud vezmu v úvahu naše produkty i trh, kde se pohybujeme, tak patříme spíše do prémiového segmentu. To znamená, že věci, které vyvíjíme a dodáváme, jsou velmi často kvalitnější než u konkurence. Zároveň se to ale promítá i v ceně. S tím jde samozřejmě ruku v ruce fakt, že naše řešení nejsou úplně pro všechny.“
Akustické produkty jsou nad běžným průměrem trhu a tím pádem zároveň i dražší. Prodávat je, bude výzva pro nového business development manažera. Ten bude muset cenu umět obhájit a klienta přesvědčit. Odměnou mu bude práce s prémiovým sektorem.
Jaké zkušenosti by měl uchazeč o pozici business developement manažera mít?
„Hledáme k nám někoho, kdo už má s obchodem a hlavně s tím zahraničním určité zkušenosti. Protože jsme se rozhodli rozšířit tým o několik nových členů, najde u nás uplatnění jak business development manažer zkušený na zahraničních trzích, tak odvážný obchodník úspěšný na tuzemském trhu, který se chce pustit do zahraničí. Úplným nováčkům neřekneme rovnou ne, ale bez jistých předpokladů to nepůjde. Zároveň by bylo vhodné, aby měl uchazeč vztah k segmentu trhu, na kterém se pohybujeme. Čím blíž bude mít blíž k oblastem, jako je design, architektura, projektování, nábytek, interiérová řešení a další příbuzné obory, tím lépe pro něj i pro nás. Máme totiž už zkušenosti, že pokud nám přišel někdo z úplně jiného oboru, příliš to nefungovalo nebo to nebylo optimální. Na druhou stranu, pokud daný člověk najde zalíbení v tom, co produkujeme, a bude pro věc zapálený, může vzájemná spolupráce fungovat.“
Jedna z firemní obchodnic SilentLabu dříve prodávala designové sklo. Je to sice jiný obor, nicméně to velmi dobře funguje, protože má přesah k designu a obecně směrem k designérům a architektům.
Akustika není úplně nejsnadnější vědní obor. Co musí z tohoto oboru znát?
„Určitě to nemusí být odborník na fyziku a základní věci, které jsou potřeba pro obchod samotný, ho naučíme. Na druhou stranu, čím techničtěji zaměřený člověk to bude, tím lépe. Například v současné době máme v týmu úplného nováčka, který je čerstvý absolvent a s obchodem měl téměř nulové zkušenosti. Na spolupráci jsme se ale přesto domluvili, protože má za sebou technickou školu a je to na něm vidět. Daří se mu.“
Čím se bude business development manažer v rámci své práce zabývat a na jaké výzvy se může těšit?
„Jak už jsem říkal, produkty SilentLabu patří mezi ty dražší. Nový obchodník tak bude muset umět prodávat jinak, než dávat slevy. To bývá obvykle nejjednodušší cesta, ale není to naše strategie. Důležité je, aby se chtěl učit nové věci, protože se stále vyvíjíme, a byl extrémně flexibilní. Určitě je u nás prostor pro vlastní proaktivitu a nápady.“
Máte představu, jaký by měl být ideální uchazeč?
„Máme vyzkoušeno, že nejlépe funguje spolupráce s kandidátem, kterého to, co děláme, vnitřně zasáhlo. Své místo zde najde člověk, který u nás chce z nějakého důvodu pracovat. Nezáleží ani tolik na tom, jestli ho zaujaly naše produkty, fakt, že jsme česká, malá firma nebo že naše produkty i sami vyrábíme. Jednoduše řečeno jde o jakýkoli přesah, který pro něj bude fungovat jako vnitřní motor.“
Business development manažer SilentLabu = srdcařství ne chladný kalkul
Měsíc business development manažera v SilentLab
- Práce v kanceláři v Praze – e-mailová a telefonická komunikace se stávajícími partnery, řešení poptávek a oslovování potenciálních klientů
- Obchodní cesty a práce v terénu – osobní setkání s partnery po celém světě, prohlubování stávající spolupráce a navazování nových vztahů
- Prezentace na veletrzích, výstavách a konferencích
- Follow up – kontaktování oslovených zájemců s informacemi o spolupráci
„V SilentLabu je skvělý týmový duch a pořád se tu něco děje – vyvíjíme, rosteme, zdokonalujeme, cestujeme, expandujeme. Máme unikátní produkty světového formátu, které se snažíme dostat do celého světa. V našem oddělení zahraničního obchodu jsme neustále v pohybu a v kontaktu s lidmi, kteří chtějí zlepšovat pracovní prostředí – různorodost naší cílové skupiny a rozmanitost projektů je zárukou nerutinní práce! “
Každý, kdo to se svojí kariérou myslí vážně, se chce posouvat vpřed. Jaké možnosti mají Vaši zaměstnanci?
„Určitě je u nás možnost rozvíjet vlastní zkušenosti. Pokud to řeknu poněkud lidově, naši zaměstnanci musí do běhu firmy záhy skočit rovnýma nohama. Díky tomu se naučí rychle se zorientovat a samostatně pracovat. Dost brzy tak získají potřebnou praxi v zahraničním obchodu napříč celým světem. Navíc mají výhledově šanci vést svůj vlastní tým.“
„Zajímavý aspekt také spočívá v tom, že je dotyčný účasten toho, když firma roste. Může se aktivně podílet na jejím vývoji a na vlastní kůži zažije růstový moment společnosti, která už má ve světě jisté jméno.“
Staňte se business development manažerem / international sales manažerem a pomáhejte SilentLabu být lídrem, který působí na celosvětovém trhu.